Varmepumpe (Bilka), igen, igen

Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget til varmepumper (og en del der har en mening om samme emne).

Bilka har i denne uge et Scandesign Duo (2 indedele og 1 udedel) til 9999,-

Er der nogen der ved om dette er et godt anlæg (til prisen)? Vi har 1. sal på huset - derfor et duo anlæg. Umiddelbart virker det som om at begge indedele er "slim line" og de øvrige specifikationer ser rimelige ud. Dog er anlægger ikke med på teknologisk instituts positivliste over godkendte anlæg - jeg aner dog ikke om dette er vigtigt eller ej.

Erfaringer, viden m.v. efterlyses. På forhånd tak!

/hansen
Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget... Vis hele indlægget
281 svar
 Følg tråden
Der er 110 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej PEV

Hvad kan en i see sensor - jeg tror ikke at Mitsubishien var fremme da jeg købte mine - ved ikke om de er bedre eller hvad - mine har to støvfiltre og to kulfiltre og så er det det

De kan selv finde ud af at starte så der er den temperatur jeg har bedt om på det tidspunkt jeg har sat dem til.

Hilsen Polobjørn

 

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"

Pev.

Jo det skrev du lige her

Hej Grønkjær

Det ser ud til at du ved en hel del om varmepumper, du må da vide hvad Flash Injektion betyder.
Det betyder faktisk at den får den højeste effekt 16 kwh ned til -15 grader. Strømforbruget det stiger bestemt ikke, ellers kan den ikke have en cop-værdi på 4,57

Ifølge refrigeration utility så vil COP faktoren være omkring 1.2-3 stykker, hvis den har en højere cop, så er den regnet ud fra en eller anden bondefanger metode eller også tilsmiler gud den det sidste.

Hjj som forhandler mitsubishi fortale mig i dag (mandag) at det der zubadan teknik og flash injektion, ikke har noget med cop faktoren at gøre, det har kun det opgave at gøre sikre op til 98% ydelse ned til -15 grader.  og de garantere 65% ydelse ud fra fuldydelse ned til -25 graders celsius.


Køletekniker & Energiteknolog.

Skrevet af [email protected] den 12-01-2009 20:31



Hjj som forhandler mitsubishi fortale mig i dag (mandag) at det der zubadan teknik og flash injektion, ikke har noget med cop faktoren at gøre, det har kun det opgave at gøre sikre op til 98% ydelse ned til -15 grader.  og de garantere 65% ydelse ud fra fuldydelse ned til -25 graders celsius.


Hej Grønkjær

Jeg har aldrig sagt at flash injektion har noget med cop-faktoren at gøre.

Fortalte Hjj dig ikke, at Ecodanen var den bedste på markedet.

Hils HJJ fra en kollega.


PE

Hej Polobjørn

En I see sensor er et øje som scanner et område for kulde/varme og derefter eliminere kulden eller varmen afhængig af hvad maskinen er indstillet til.

Mitsubishi har ikke reklameret ret meget på det private marked, men har en meget stor del af markedet på det offentlige/erhvervsmæssige område.

Det luftrensende plasmafilter er specialudviklet til at fjerne støv, plantepollen, tobaksrøg, dårlig lugt, formaldehyd, bakterier og virus. Jeg kender ikke til om de andre modeller har noget lignende, det fungerer rigtig godt især for allergikere.
 


PE

læs det lige igennem, det du skrev, der får man klart indtrykket af at du mener at det der flash halløj har noget med cop´en at gøre:-)

Nej dersværre, de anbefalede daikin althema. og det er grundet med eks reservedels garanti perioden. ja og dag til dag leveringen på dele.

Køletekniker & Energiteknolog.

Annonce

Hej igen.

Oki går de da i stykker


PE


Hejsa

Jeg har købt en Panasonic HE9GKE og fået en kølemontør(vp er købt hos ham) til at monterer den, men jeg synes ikke rigtigt den kører som jeg havde forventet.
Så måske et par af jer, i denne tråd der har den samme model, kunne hjælpe med at afklarer et par spørgsmål.

1. Når det er omkring 0 gr. afrimer den ca. 1 gang i timen - kører 3/4 time, slukker og powerlampen blinker i ca. 1/4 time, gør jeres det samme?

2. Den skal varme ca. 70 kwm op, uden anden varmekilde, men ved 0 gr. kan temp. lige snige sig op på 19-20 gr. oplever i det samme?

Jeg har forsøgt forskellige indstillinger, alt på auto, kun på heat med blæser på auto, på heat med forskellige indstillinger på blæser osv, det gør ikke den store forskel.

3. Jeg havde egentligt bestilt en Panasonic NE9 pga. den kan gå ned til 8/10 gr. kølemontøren siger at HE9GKE også kan dette, men når man læser på nettet, synes jeg ikke det ser ud til det - så kan den det? og i givet fald hvordan?

Da jeg skal til at renoverer huset, havde jeg håbet den kunne afløse mit gamle oliefyr, fordi skorsten skal ned pga. af nyt tag, og jeg skal efterfølgende have stoker i et udhus.
Burde den ikke kunne erstatte oliefyret?
Jeg har el-vandvarmer til det varme vand.

/mdj

En HE kører da min 16 grader.....en NE har 8-10 graders funktion.

Men da din Kølemontør siger den kan, så må han jo bevise det...


--> Bavianen

Sådan læser jeg også spec. på de to modeller.

Hej.

Hvor meget giver maskinen i kwh ?

Er huset uisoleret ?

 


PE

Der er yderligere 161 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis