De kære små - og det de siger

Når man har børn er der mange ting som passerer gennem årene. Ind imellem er der i deres opvækst nogle sproglige fortolkninger og guldkorn som finder dagens lys.

Forleden dag overhørte jeg familiens yngste knægt (4½år) snakke med sine søskende, om de ikke skulle spille FLERE - SLAGS - PAPIR. Det blev sagt rigtig hurtigt og så gav det mening STEN - SAKS - PAPIR.

Og så var der lige vores mellemste som under træfældning pludselig råbte HINDBÆÆÆÆÆÆÆÆR, da træet faldt til jorden. En amerikansk skovhugger ville nok have luret lidt på den danske dialekt.

Lad denne tråd være startskud til flere sjove bemærkninger fra børn og voksne for den sagsskyld.

Mvh.

René

Når man har børn er der mange ting som passerer... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og vi andre ville gerne bare se øen en uges tid... men der er 90 sømil derover, så det er 15 timers stiv sejlads med vores gamle skøjte... men vi skal nok nå frem en dag, og så kan vi garanteret godt drikke en kop kaffe...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja når bare ikke det er "Arken" I kommer anstigende i, så skulle thermoen vel nok kunne vrides ;-) (er der ikke steder langs Skånekysten, der er værd at lægge til, så turen ikke skal tages i et rap? Eller bliver den bare længere af det mon? Det er ofte Villum eller Poul Anker, der fragter mig den anden vej ;-))
"Da min søn Simon var 3 1/2 år"
Vi skulle have ris og kylling til aftensmad, Simon spiste ikke så meget, far siger - husk nu at spise din kylling, Simon kiger uroligt på far og siger - ikke bamse vel??

Hilsen
/nosi
Vi har 3 børn på 3-4-og 6 år, og de har helt styr på ugedagene, dvs. alt gøres op i hvor mange dage (eller hvor mange gange man skal sove) til en bestemt ting. de ved f.eks at om fredagen kommer der disney sjov, mandagen kommer skraldebilen, og om onsdagen går de til gymnastik.

Her til aften gik diskutionen igen, og de var alle enige om at de skulle sove 2 gange så kom skraldebilen, nej det har i ikke ret i sagde jeg, for i dag er en helligdag, og normalt skulle i faktisk have været i børnehave i dag!

Nååå jaaa (udbrød det fra Emma på 6) det er jo rødbededag!!!

Venlig hilsen

Klaus
Vi har vores barnebarn på godt 2 år på besøg, og hun er i gang med at forholde sig til ejendomsretten.
Der bliver taget meget frem for at konstatere at "det er min" og enkelte gange også at "det er din".
Da jeg ville tage hende i hånden, brød jeg dog den lovfæstet ejendomsrets ukrænkelighed og hun udbrød, mens hun holdt om sin hånd "Det er MIN !", så farfar må vente på bedre tider wink

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis