De kære små - og det de siger

Når man har børn er der mange ting som passerer gennem årene. Ind imellem er der i deres opvækst nogle sproglige fortolkninger og guldkorn som finder dagens lys.

Forleden dag overhørte jeg familiens yngste knægt (4½år) snakke med sine søskende, om de ikke skulle spille FLERE - SLAGS - PAPIR. Det blev sagt rigtig hurtigt og så gav det mening STEN - SAKS - PAPIR.

Og så var der lige vores mellemste som under træfældning pludselig råbte HINDBÆÆÆÆÆÆÆÆR, da træet faldt til jorden. En amerikansk skovhugger ville nok have luret lidt på den danske dialekt.

Lad denne tråd være startskud til flere sjove bemærkninger fra børn og voksne for den sagsskyld.

Mvh.

René

Når man har børn er der mange ting som passerer... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her er lige et enkelt guldkorn fra min søn: Han har nået den alder hvor han spørger hvad alting hedder og forsøger at gentage. Så fremover skal vi ikke have cocktailspølser, men helikopterpølser biggrin

 

Christian

Da min, nu niårige, søn var ca. 5 år, kom han en eftermiddag hen til mig.
Jeg var igang med et LDS projekt i bryggerset.
"Far ! Jeg glæder mig altså sådan til det bliver fyraften".
Jeg tænkte stolt at det jo nok var fordi han gerne ville være sammen med sin far og glædede sig til at jeg stoppede med dagens arbejde.
Det var ikke derfor, for umiddelbart efter sagde han: "Der må man nemlig fyre raketter af".

mvh
Melin
Min 7½ år (det sidste ½ er vigtigt ;-)) gamle datter afbrød igår godnathistorien med spørgsmålet "Mor får alle damer børn?". "Øh nej ikke alle". Jeg ville fortsætte læsningen, men blev standset af et meget skeptisk blik. "Morfars kæreste har ingen børn". "Det er da, fordi hun er for gammel!". "Joh men det har hun jo ikke altid været". "Jamen så er det, fordi hun ikke havde en mand". "Hun har skam været gift før, men han er død nu". "Nå jamen så er det fordi de ikke bollede!!". Så læste jeg resten af godnathistorien ;-)
Har lige købt ny bil - og i den forbindelse har der været et overlap på ca 1 måned, hvor der stod to biler i min indkørsel.

Min søn på knapt 9 år spurgte en morgen, hvilken bil vi skulle tage til skole.

"Mor, tager vi astraen eller audien??"

"Jeg tror, vi tager audien" svarede jeg

"Jamen mor, du HAR da også kørelort til astraen, ikke?????

"JO DA, jeg har kørekort til både audien og astraen"

"Nøj, du har to kørekort....."

Resten af dagen var han dybt imponeret over sin mor, der har (og stadig har) "2" kørekort

biggrin biggrin biggrin

/lassemor

......Giraffer er smukke.......
Hæhæhæ... Min nevø er lige kommet hjem fra Malta. Hans far kunne altså ikke forstå hvorfor kufferten var så tung, og hans kvikke søn foreslog at det kunne være fordi tøjet ikke var lagt sammen, men bare kastet i kufferten.. :-)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Brevkort fra en syvårig på lejrskole:


Kære mor!

Vi har det godt. Jeg savner dig.

Hver gang jeg tænker på hvordan du ser ud, så græder jeg.
Min lille datter fik da hun fyldte to år et lille kasseapparat.
En dag overhørte jeg henes leg. Jeg undres over hvad det var for en lyd hun sagde.

Efter mange gentagelser kunne jeg jo sagtens høre hun sagde :

"påbeløb".

Det små hører mere end vi aner.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Min søn har to gange fået mig til at flække af grin efter en lærerig skoledag..

Første gang var da de i biologi havde lært om øret.. det var vildt, der var jo hammer, armbolt og tekstikelknogle i sådan et øre.

Den næste var da han kom hjem efter de havde haft historie om 2. verdenskrig og havde fået at vide hvordan man lavede komodococtails. wink

Han fik til sin konfirmation en t-shirt med teksten "tal højt, en komodococtail har ødelagt min tekstikelknogle!"
Skal lige siges at der gik nogle år før han gik med den

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den pædagogiske skolelærer (= mig) spørger børnene i første klasse hvorfor vi har Store Bededagsferie.

Svaret er naturligvis:"Det er den dag hvor far og mor ordner bedene..."

Green

Ja min ældste kom med spørgsmålet forleden, hvad man lavede på St. Bededag. Jeg sagde, at de fleste slappede af og hyggede sig. Efter lidt tænken kom det fra hende; Mor skal vi så ikke ordne højbede!"

Det blev det nu ikke til - men en tur til Døndalen
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis