Briggs&Stratton motor driller

Hejsa,

Jeg har fået i en gammel Texas fræser fra 1981 biggrin

Den har dog den fejl at den nemt går ud. Og inden den går ud, lyder det som om den 4-takter (ved godt det er en 4-takts motor) og den laver sort røg og omdrejningerne går op og ned.

Ydermere vil den helst kun starte når jeg tager luftfilteret af.

Det jeg så har gjort det:
- Tømme benzintank for benzin og snavs
- Skille karburator ad og rense den, samt skifte membran
- Sætte nyt luftfilter på
- Skifte olie i motor

Men det er stadig de samme symptomer. Den laver fin gnist på tændrøret.

Jeg var lidt i tvivl da jeg skiftede membranen hvor den lille fjeder skulle side, men udfra en Briggs&Stratton tegning kunne jeg se den skulle sidde ind mod karburatoren med membranen uden på og til sidst det lille låg/skjold.

Se evt. billede af dyret her: http://www.veb.dk/motor/DSC00256.JPG
Se evt. tegninger af motor her: http://www.veb.dk/motor/MS5530.pdf

Håber der er nogen der har et bud på dette problem?

Mvh
Henrik
Hejsa, Jeg har fået i en gammel Texas fræser fra... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jamen det lyder jo som om den drukner.. det kan den vel også med en membran ?? wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Hanafi.

Du har vist fået fast arbejde på den B&S motor! Nå, spøg til side. Såvidt jeg forstår den type karburator din motor er monteret med, har nr. 432 funktion som svømmerventil tilsammen med menbramen og låget der sidder og holder det sammen. Jeg forstod udaf dit første indlæg at det var det samme sted (omkring membramen) den fjeder sad, du ikke kunne få placeret rigtig. Er du helt sikker du har fået stumperne rigtigt ?

Må en spørge hvordan motoren er at starte nu ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja, den har kostet lidt tid :-)

Jeg er ret sikker på at det er samlet rigtigt ved mebranen. Først sidder der en fjeder, så en ring uden på fjederen, derefter kommer selve membranen og til sidst låget. Sådan læser jeg det udfra briggs&stratton tegningen.

Den starter først efter 3-5 forsøg, og chokeren skal skubbes langsomt ind.
Hej igen :-)

Nu er karbuaratoren så skilt helt ad for at rense/tjekke den en ekstra gang.

Man kan vel konkludere at karburatoren suger for meget benzin op til at motoren forbrænder det hele, hvor den efter nogle minutters kørsel drukner.

Umiddelbart synes jeg ikke der er noget unormalt at finde ved karburatoren. Kan det være noget med regulatoren? Eller en anden justering et sted?

Er der evt. nogen der ligger en med en 5 HK motor som de vil sælge?
Hvad med at få en prof til at se på den?

Det kan være han kan ordne det på 5 min.

Har selv renset kaburatoren 2 gange på min farfars Kadett, uden at det virkede. Det kostede noget under 500 kr at få opel til at ordne det,men så justerede de også tændingen.
Fejlen var at der var ikke 12V på kaburatoren da jeg rensede den så der var ikke åbnet for hoveddysen.

Mvh Thomas

Jeg har solgt Texas fræseren til en kollega, så må han prøve "lykken".

Jeg har samtidig fundet en anden fræser med en Honda motor - som virker :-)

Men tak for hjælpen alle!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis