Ny akkuskruemaskine

Jeg går og tænker på at skifte min gamle akkuboremaskine ud med en nyere. Den gamle er en 14,4 V fra bosch. Den er stærk nok til mit behov , hvis batteriet altså lige er ladet op. Jeg tror det tager en time at lade batteriet op og det har jeg ikke tålmodigheden til at vente på, hvis jeg bare lige skal skrue nogle skruer i. Men den skal også bruges til lidt større projekter.
Jeg har fundet den nye lithium-akkumaskine fra bosch på tilbud. (www.toolshop.dk/shop/bosch-batteridrevet-bore--3006p.html)
Ifølge beskrivelsen står der jo at den kan holde på strømmen selv om den i perioder ikke bliver brugt, så det lyder jo umiddelbart til at være løsningen på mit problem. Men er 1,3 ah batteriet kraftigt nok til store skruer (80-100 mm)?
Jeg går og tænker på at skifte min gamle... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OK, hvis nu ikke jeg kan få en sammen med maskinen hvor kan sådan en så købes her i landet?
Citat fra Carsten Murer

Jeg overvejer at købe fra USA. Det er ser umiddelbart ud til at være billigere (ca. 1000 kr.), men der er jo moms, told, porto, afgifter der skal betales også. Det er jeg ved at undersøge. Men skal jeg så ikke have en omformer? Derovre bruger de jo 60 HZ istedet for 50.


Det er nok mere det at spændingen er ca. 120V mod vores 240V - måske der er en switchmode strømforsyning med, den type kan ofte benyttes worldwide - men disse data må jo fremgå at et datablad for produktet.

NB. Regn med at mange pakker "snuppes" i tolden - og så bliver din besparelse spist op til flere gange - porto er ej heller billig for en så tung pakke…

NB benytter selv med stor glæde en Metabo (fik efter købet topkarakter i Tænk's anmeldelse af batteriborebørger ;-)

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Citat fra TvE

Det er nok mere det at spændingen er ca. 120V mod vores 240V - måske der er en switchmode strømforsyning med, den type kan ofte benyttes worldwide - men disse data må jo fremgå at et datablad for produktet.

NB. Regn med at mange pakker "snuppes" i tolden - og så bliver din besparelse spist op til flere gange - porto er ej heller billig for en så tung pakke…

NB benytter selv med stor glæde en Metabo (fik efter købet topkarakter i Tænk's anmeldelse af batteriborebørger ;-)


OK, Tak for alle jeres svar her i tråden. Jeg tror jeg dropper at købe den fra USA. Det lyder til der er for mange andre ting der skal betales end selve maskinen, hvis jeg handler derovre - og der er for mange uafklarede spørgsmål. Så det er svært at forudsige den endelige pris.
Hej
Prøv at se på CarlF.dk De har en Blå Bosch 14,4v 3,0ah med 2 batterier og 1/2 times lader til 1700 + moms.
Det lyder som et godt køb. Der er også Metabo med Li-on batterier. til 1900 + moms.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis