Ny akkuskruemaskine

Jeg går og tænker på at skifte min gamle akkuboremaskine ud med en nyere. Den gamle er en 14,4 V fra bosch. Den er stærk nok til mit behov , hvis batteriet altså lige er ladet op. Jeg tror det tager en time at lade batteriet op og det har jeg ikke tålmodigheden til at vente på, hvis jeg bare lige skal skrue nogle skruer i. Men den skal også bruges til lidt større projekter.
Jeg har fundet den nye lithium-akkumaskine fra bosch på tilbud. (www.toolshop.dk/shop/bosch-batteridrevet-bore--3006p.html)
Ifølge beskrivelsen står der jo at den kan holde på strømmen selv om den i perioder ikke bliver brugt, så det lyder jo umiddelbart til at være løsningen på mit problem. Men er 1,3 ah batteriet kraftigt nok til store skruer (80-100 mm)?
Jeg går og tænker på at skifte min gamle... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra www.spotvvs.dk

Ja, jeg kan godt få stådrengbiggrin (endnu!!)

Jeg har ændret lidt i min besvarelse til Brian A

Håber det kan accepteres, jeg svarer jo bare på Brian A`s spørgsmål

Mvh

Klaus

Jeg er sku lige glad med hvor meget folk reklamere..........Sku bare stikke lidt til dig......da du ikk havde nogen smiley efter din første kommentar, tænkte jeg bare at du lige sku ha en kommentar på vejenrolleyes
Hej carsten!

Et batteri på 1,3 Ah er ikke meget til skruer på 80-100 mm. Men noget helt andet er gearet. Det kan slet ikke holde til de opgaver. Grøn Bosch er hobbymaskiner made in china. Kig engang på Milwaukee. Det er det stærkeste akkuværktøj du kan få. Og der får du 5 års garanti.

Med venlig hilsen
Hejsa
En meget lidt kendt maskine i danmark er makitas nye lithium maskiner. Hvis det vigtigste for dig er den manglende selvafladning og gode kræfter er den nok det bedste bud. Den fås både i 14,4 og 18 volt.
Køb den hos www.toolshopdirect.co.uk
Citat fra Erlanddk

En meget lidt kendt maskine i danmark er makitas nye lithium maskiner. Hvis det vigtigste for dig er den manglende selvafladning og gode kræfter er den nok det bedste bud. Den fås både i 14,4 og 18 volt.
Jeg har LXT 18v modellen... masser af kræfter og stort set ingen selvafladning (i forhold til min gamle AEG).
Jeg købte den som reconditioned hos Prishammeren.dk
Citat fra oldboy

Jeg har LXT 18v modellen... masser af kræfter og stort set ingen selvafladning (i forhold til min gamle AEG).
Jeg købte den som reconditioned hos Prishammeren.dk


Jeg har besluttet mig for at sådan en vil jeg også have, selvom den er meget dyrere end jeg havde regnet med at bruge på en ny maskine. Men jeg har 2 valgmuligheder, hvis jeg køber reconditioned. Der er en første- og en andensortering. Sidstnævnte skulle efter beskrivelsen have "en del ridser", men jeg sparer så også 300 kr. Selve ridserne er jeg ligeglad med, for det får den jo alligevel når den bliver brugt. Der står der er 14 dages fri ombytningsret og 2 års reklamation på den. Jeg har aldrig handlet med prishammeren før så jeg vil lige høre om man kan stole på deres garenti?
Annonce
Citat fra Carsten Murer

Jeg har besluttet mig for at sådan en vil jeg også have, selvom den er meget dyrere end jeg havde regnet med at bruge på en ny maskine. Men jeg har 2 valgmuligheder, hvis jeg køber reconditioned. Der er en første- og en andensortering. Sidstnævnte skulle efter beskrivelsen have "en del ridser", men jeg sparer så også 300 kr. Selve ridserne er jeg ligeglad med, for det får den jo alligevel når den bliver brugt. Der står der er 14 dages fri ombytningsret og 2 års reklamation på den. Jeg har aldrig handlet med prishammeren før så jeg vil lige høre om man kan stole på deres garenti?

GODT VALG!!
Har den selv....ny (ikke reckonditioned) koster den 3200, købt hos prishammeren...så den ska være billigere end det hvis du køber en reconditioned.
Det er den også. Altså billigere.
Jeg overvejer at købe fra USA. Det er ser umiddelbart ud til at være billigere (ca. 1000 kr.), men der er jo moms, told, porto, afgifter der skal betales også. Det er jeg ved at undersøge. Men skal jeg så ikke have en omformer? Derovre bruger de jo 60 HZ istedet for 50.
det vil jeg tro....der er omformer med min lader
Det har i dit tilfælde ingen betydning om det er 50 eller 60 hz.

Du skal have en omformer fra 230v til 110 volt

Mvh

Klaus
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis