At bo i en båd hele året...

Hejsa.

Vi går og rumler med tanken om at realisere en drøm - sælge huset og flytte ned i havnen. Naturligvis ikke i vores Albin, men købe en af de større motorbåde i 35-45 fods størrelse, som er isolerede, med oliefyr, brus/toilet og hele pivetøjet - 'egnet til beboelse' ifølge skibsmæglerne. I prisklassen 1 - 1½ mil. A'la vedhæftede billede. (den har næsten flere kvm. end vores rækkehus)

Vi vil gerne høre erfaringer fra nogle af jer, som bor eller har boet på jeres båd. Er det besværet værd? Ved godt at holdingtanken skal tømmes jævnligt, der skal ferskvand på, vaskemaskinen står i fælleshuset, men er der andre ting, der skal tages med i overvejelserne?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hejsa. Vi går og rumler med tanken om at... Vis hele indlægget
121 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
gerhard jeg så tabellen senere, og jeg ringede til søfartsstyrelsen for at få besked, så samme båd med under 250hk må sejles af hvem som helst.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Så albino - køb den uden motor, og brug den som slæbejolle efter albin'en

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

He he... ville sgu være et kønt syn med en Bertram 42 på 17 tons på slæb efter vores lille Albin. Ordet 'havnemanøvrer' giver nogle billeder på nethinden, man ikke har lyst til at tænke til ende...

Nej der er ingen tvivl - hvis vores nye hjem kræver duelighedsbevis, bliver det også taget. Vi kører jo heller ikke bil uden kørekort eller cykel uden lygte efter mørkets frembrud. Og der er da ingen tvivl om at duelighedsbeviset er godt, selvom vi efterhånden er ret gode til at kaste skuden rundt efter reglerne.

Men det har lidt lange udsigter, datteren er ikke sådan at slippe af med, og husene her i Vejledalen ryger ikke så hurtigt som da vi købte vores.

Hej Albino.
Kan du ikke sælge hende til Gæsmanden !
Da vi var børn (jeg har en lillebror) sagde min Far altid, at hvis vi ikke var ordentlige ville han sælge os til Gæsmanden.

V.h. Håndværkeren
Sæt hende dog i huset, som i gamle dage. Det er altid godt for en kvinde at have lært huslige sysler!!! :-)

Få dog det barn hældt ud!. Du skal tænke på dit eget liv inden det er for sent. Se hvor mange midaldrende mænd, der sætter træskoene i utide, måske som følge at at have passet børn for længe! :-)

mvh
ktm, der mener at børn er ækle

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
jeg hørte lige i morgen tv at det er tanken om at få børn der bringer lykke, børnene er man ligeglade med !!!

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

jeg hørte lige i morgen tv at det er tanken om at få børn der bringer lykke, børnene er man ligeglade med !!!

Jamen er det da ikke tilfældet Lynæs, i vore dage har de fleste forældre travlt med kariære ræset, så lige så snart barnet er født og barselen er overstået bliver barnet anbragt på en instituation. Vugge stue - Børnehave /Dagpleje - Skole /Fritids ordningen. Stort set alle barnets vågne timer er de væk fra hjemmet, når de kommer hjem er det noget mad i hovedet og godnat, mor og far er trætte efter en hård dag på jobbet.
Sådan er det da for mindst 90 % af børn i Danmark.

V.h. Håndværkeren
det var lettere da et job var et job og ikke en karriere, og børn legede og ikke skulle aktiveres

ErikChristensen 
Pudsigt at en tråd om at bo i båd pludselig drejer sig om karriere og aktivering af børn confused

Ja vi kommer langt omkring i denne tråd Albino, men det hænger lidt sammen med at du har en Datter boende hjemme endnu, og at du nok har en temlig stresset hverdag. Der er så ingen der siger at du har behandlet dine børn som det jeg har beskrevet.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også