At bo i en båd hele året...

Hejsa.

Vi går og rumler med tanken om at realisere en drøm - sælge huset og flytte ned i havnen. Naturligvis ikke i vores Albin, men købe en af de større motorbåde i 35-45 fods størrelse, som er isolerede, med oliefyr, brus/toilet og hele pivetøjet - 'egnet til beboelse' ifølge skibsmæglerne. I prisklassen 1 - 1½ mil. A'la vedhæftede billede. (den har næsten flere kvm. end vores rækkehus)

Vi vil gerne høre erfaringer fra nogle af jer, som bor eller har boet på jeres båd. Er det besværet værd? Ved godt at holdingtanken skal tømmes jævnligt, der skal ferskvand på, vaskemaskinen står i fælleshuset, men er der andre ting, der skal tages med i overvejelserne?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hejsa. Vi går og rumler med tanken om at... Vis hele indlægget
121 svar
 Følg tråden
Der er 100 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
René:

Det er måske på tide at vi opretter Håndværkerens Velfærdsfond, så han kan få sig en lidt hurtigere afløser til MZ'eren. Jeg brugte trods alt kun en enkelt dag på at køre min gamle (og lovlige) Suzuki 50 kubik fra Nakskov til Lyngby.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Før jeg fik MZ kørte jeg på en Suzuki Samurai 50 cc. jeg tog ofter turen fra Thurø til Herning, det tager 8 timer incl. pauser. Jeg kørte også op til Vejby på Nordsjælland eller en to dages strækning til Skagen. Og den var også fuldt lovlig med 30-35 kmt.
Da jeg således første gang gjorde turen til Herning på min lille 150 cc Mz, kunne jeg ikke rigtigt forstå hvorfor de havde flyttet byerne tættere på hindanden på den strækning. Nu tog det kun 3 timer incl. pauser fra Thurø til Herning. Der var dog stadig 207 km.
I MZ Klubben var der en der kørte fra Fyn til Nordkap og hjem igen på en uge, han havde dog ikke set andet end globen på den tur og så en hel masse hvide striber.
så er der lagt billeder i galleriet

der er altid solskin bag skyerne

Læste jeres "blog" om drømmen med at bo i en båd, har i fået gjort noget ved det?? Har nemlig købt den drøm, for et par måneder siden og skal til at gøre mig erfaringerne.. så blev lidt nysgerrig og tænkte at jeg måske kunne "nasse" på nogle af jeres.. med et indskud til jeres indlæg, så går jeg i bad på havnen, vasker også på havnen, men det er nu mere af nærighed og fordi alt mit vand ryger i holdingtankene, har en 80l varmtvandsbeholder, så det kunne godt lade sig gøre, men det skal jo tømmes af igen.. 
En anden ting, sådan meget apropos, så er der lidt panik på under sådan en vind som i går, holder fortøjningerne, kalechen og det hele knirker lidt.. men indtil videre har jeg ingen fortrydelser.. mvh. Bo
Det var da godt nok en gammel tråd du der har fundet frem fra 2007 !
Det ved jeg at Albino og frue aldrig fik udført i livet, det blev ved drømmen. Så vidt jeg ved bor de i et mini rækkehus hvor man skal overveje grundigt hvad man tager med hjem selv en rulle lokoms papir kan være for meget
Og så har de en fin motorbåd hvor sommeren bliver tilbragt
Annonce
Hæ hæ.. Tjow, bedre sent end aldrig, engang imellem blir det for sent.. ser om jeg kan finde en naiv sjæl der er i samme "båd" som mig.. og et rækkehus er der ikke noget at kimse af.. go dag..
Jeg prøvede at Google  >bo i husbåd<  og fik en masse links, bla. et der hed, aktiv havn. Prøv selv
Der er en FB gruppe, der langsomt vokser om dette emne "Os der bor på vore både"

Bo - aka Bådbums
Skrevet af bådbums på 07-10-2014 18:45
Der er en FB gruppe, der langsomt vokser om dette emne "Os der bor på vore både"

Hej Bådbums.

 

Og velkommen her på LDS.

 

Jeg tror ikke på Spøgelser, dog spøger det i den her meget gamle tråd der blev startet i d. 9/8 - 2007 !

 

Og Albino har vi ikke hørt noget fra i mindst et år, så fruen og ham må have fundet et stort skiv og er måske sejlet til sydhavet ( ikke det der ligger lige her ude ved min ø )

 

 

 

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også