At bo i en båd hele året...

Hejsa.

Vi går og rumler med tanken om at realisere en drøm - sælge huset og flytte ned i havnen. Naturligvis ikke i vores Albin, men købe en af de større motorbåde i 35-45 fods størrelse, som er isolerede, med oliefyr, brus/toilet og hele pivetøjet - 'egnet til beboelse' ifølge skibsmæglerne. I prisklassen 1 - 1½ mil. A'la vedhæftede billede. (den har næsten flere kvm. end vores rækkehus)

Vi vil gerne høre erfaringer fra nogle af jer, som bor eller har boet på jeres båd. Er det besværet værd? Ved godt at holdingtanken skal tømmes jævnligt, der skal ferskvand på, vaskemaskinen står i fælleshuset, men er der andre ting, der skal tages med i overvejelserne?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hejsa. Vi går og rumler med tanken om at... Vis hele indlægget
121 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I en anden tråd et andet forum, blev jeg faktisk belært om at ifølge de nye EU regler må du sejle med en båd op til 17 m. længde uden nogen form for papirer. Førhen havde vi jo i Danmark en regel der sagde at du måtte sejle med en båd i en størelse op til 19,2 BRT. hvorfor mange fik lastrummet gjort mindre på lidt større både og så kunne omgås reglen. Jeg har da ligget og sejlet som anden styrmand, med en 52´ Hajkutter fra Esbjerg bygget i 1917 med en 75 HK. Grenå simidiesel. Og 70 m2. gaffelrig, det var mums.
Glædelig bagjul alle.

Optimisten: Rigtig stort tillykke med den svenske toldkrydser, og beklager, hvis vi har sat jer griller i hovedet. Vi har stadig lidt for meget afkom og lidt for store hunde boende hjemme, og lidt for små huspriser til at vi kan realisere vores plan. Men vi glæder os til at billeder.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Drømme er gratis
Da jeg var yngre var det et stort ønske at komme ud og sejle i eget skiv, ned hvor temperaturen sjældent er under de 25 grader vandet er asurblåt o.s.v. Nu er det forlængst blevet en gammel drøm der ikke duer længere, alderen har medført at jeg er alergisk over for direkte sol og temperaturer over 25 grader gør at jeg går helt i stå.
Så nu er drømmen en tur på min MZ til Nordkap, når jeg om ikke så længe fylder 60. 
hej håndv. så er det jo godt det er en tævehund, du har, for der er ikke mange træer at tisse op af på den tur.
så holder du vel åben sidevogn på den kommende stor dag.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Åben sidevogn, se det var da værd at overveje
Og ja til den tid skal jeg nok lave en masse billeder fra turen, det bliver nok til et par stykker. På mine tidligere ture i Sverige har jeg som regel haft en 500 billeder med hjem, der så bliver "kogt" ned til ca. halvdelen. Jeg havde engang en "svigerfar" der var prof fotograf, så der lærte jeg et par små trick.
nu du tager afsted til nordkap så kør lige over sjælland og ta nogle mål til mine nye hynder og gi mig en god pris på dem
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

Helt i orden, hvis du kan vente til ca. d. 1/6-2011 
Med den fart har den globale opvarmning gjort at der er 40 grader på Nordkap.
René
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også