Guide til 1.gangskøber

Hej Alle LDS'er

så er den gal igen, jeg behøver jeres hjælp. jeg er ved at købe min første båd, en Bayliner 2052 med indenbordsmotor. Men nogen siger at jeg skal holde mig langt væk fra de både med indenbordmotorer, Er det rigtigt? Hvad skal man kigge efter når man køber en båd.? Den jeg er brændt varm på er en der har ligget i ferskvandet i et godt stykke tid, tror ikke at den har været taget op. Skal sådan en ikke vinterkonserveres? Det er en rigtig fin båd, men det bykymre mig at den har lagt i vandet i lang tid!

Takker for hjælpen

NTvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Hej Alle LDS'er så er den gal igen, jeg behøver... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej ntvede
har lige været rundt og orientere mig om hvad der var af både.
det ser umiddelbart billigt ud med 59900,
men hvorfor sætter han ikke selv en ny starter på og sætter prisen op mon?
du får en båd der med 99% sikkerhed ikke har været passet.
med fare for at genere nogle ,så har bayliner ikke det bedste ry for kvalitet.
du skal ofre 4-6000 på en ny starter.
5000 på sæder
6000 på pressening.
(det er priser jeg tror ,det kan være dyrere eller billigere men det er ikke helt galt)
og så har du stadig en båd som ser ud til at have nogle ordentlige hak i glasfiberen.
og så er det ikke til at vide hvad der ellers er galt.
du skriver at det er din første båd, ikke for at blande mig
men du er formentlig klar over hvad det koster at have en sådan båd ,forsikring,benzin,havneplads.klargøring.
Taler bestemt ikke af erfaring, har aldrig haft en Bayliner, men en kollega kaldte den engang for 'Bæ-liner' fordi de sparer på gelcoaten, og der derfor hurtigt kan komme 'stjerner' med risiko for frostskader og osmose.

Så ud over motoren ville jeg så afgjort være obs på fiberskader.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej Igen

Tak for jeres svar. jeg kigger omkring efter en anden båd. Er det dyrt at have en båd? Båden skal ikke være større end at jeg kan tage den med hver gang, så jeg er fri for havneplads. Hvad kan det koste om året at have sådan en?

kigger på nedenstående. den ser noget bedre ud:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49168808

med venlig hilsen

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
du kan også prøve på QXL og være heldig at finde en god båd til en god pris.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis det er det som er drømmen, så start med et speedbådsbevis - der møder du sikker også andre, som lidt erfaringsudveksling ville være godt med.
Hvis du så bibeholder drømmen, så kan du gå videre, men en båd køber du aldrig kun ved at se den i DBA, du skal ud og sejle i den før du kan bedømme noget som helst. Og på nuværende tidspunkt, så kan det svare sig at vente (til de både som ikke blev revet væk i "højsæsonnen").
Du spørger til pris - vi bekoster en havneplads til ca. 5K om året - men at tage en båd op og i - koster jo omvendt pr. gang. Og så får du jo derudover udgiften til traileren - at bilen kan trække den, og evt. trailerkort. - Det var bare mine overvejelser.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Annonce
hej igen
har aldrig hørt om mærket men derfor kan det sagtens være godt.
udgifter:8-10000 i forsikring inkl 1% afgift til stat
benzin et skud 150-300 i timen
klargøring/reperationer pr år 4-6000pr år meget afhængig af hvad du selv kan
vær opmærksom på at du kan spare mange penge på forsikring ved at vælge en anden type fx styrpultbåd(men hvad hjælper det hvis du vil ha en speedbåd)
Hej Ntvede.
Har du overhovedet overvejet at en sådan båd kun er til lidt skæg på vandet, det er ikke bådtypen du tager på længere ture i, det er den uegnet til. Det er også en bådtype der befinder sig bedst på en trailer når den ikke bliver brugt, for den skal virkelig holdes ren i bunden for at få det optimale ud af motorens benzin forbrug. Desuden vil jeg tro du kan finde en tilsvarende båd blot med udenbords motor hvilket ikke gør bådtypen ringere.
Men hvis du ikke har speedbåds kort endnu er det slet ikke interessant at kigge på både med en motor der er større end ca. 6 Hk.
Men "drømme" er gratis !

V.h. Håndværkeren
hej ntvede hvordan gik det med bådkøbet ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis