Ginge plæneklipper kører dårligt... :(

Skulle ahve slået græsset i dag men opgav, da den kører af helvede til, den 4 takter helt vild, og når jeg hiver tilabge i den, er det som om den drukner ller noget, den er ved at gå ud ihvertfald sad Og så ryger den hvid ud af udstødning....

Kan se at det der skal styre gassen er ødelagt... altså der er ingen wire på kaburatoren, kun den "styrestang" der kommer fra motoren af... vel noget automatisk styring halløj..

Har prøvet at skifte tændrør, uden held sad
Har prøvet at tage luftfilter af den, om det var beskidt... men kører ligeså dårligt uden filter monteret.

Motoren er den Briggs And Stratton Classic 35

Nogle der har et fif ?

En video af det.. ved ikke om i kan hører det...
Højreklik og "gem som"
http://upload.sky-high.dk/Diverse/Video/ginge.mp4
Skulle ahve slået græsset i dag men opgav, da den... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 22 aug 2009 08:22 Du mener altså fordi der ikke er så meget at skille ad, kan der heller ikke være så meget skidt i den, eller HVA


Haha .. nej nej. Sådan var det nu ikke at forstå. Det var nok mest af alt mig der, på mindre elegant vist, forsøgte at sige, at jeg ikke er klar over hvad det er for en membran der tales om. For nu hvor der er så lidt at skille ad, hvor kan sådan en membran så forputte sig? :-) /Jan
Det er også en lidt underlig membran der ligger imellem øverste og nederste del af kaburatoret. der bliver påvirket af det rør der kommer nede fra bundkaret i motoren. Der er blot en lille skive af noget ubestemmeligt blødt matriale med en lille fjeder under. Nogle gange hjælper det blot at vende den om. Pas på at den lille fjeder springer op når du løsner membranen, den kan være meget svær at finde igen på gulvet. (egen erfaring)
Her er et link til nogle billeder af karburatorer. Mon ikke billede 2 er en lidt ældre udgave af den omtalte karb.? Jeg har selv omtalte B&S  HK stående i venteposition til jeg får tid at splitte den ad. Så jeg lytter gerne med når vidende folk giver råd og vejledning.

http://www.lawn-mower-shop.com/carb2.htm




Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Det er næsten som den du har lagt på billedet, princippet er ihvertfald det samme HansW.
Hejsa folkens

En lille opdatering. Jeg har nu haft karb. afmonteret. Jeg har renset alt grundigt og har skiftet pakning og membran. Efterfølgenden var maskinen næsten umulig at starte, men der kom dog liv i den efter nogle forsøg. Jeg synes måske den gik en lille-bitte smule mere roligt lige til at starte med, men efter kort tid var det samme situation som før. Den kan kører max. et halvt minut i tomgang (altså uden at jeg klipper græs) inden den hoster og dør pludseligt. Så .. summa sumarum .. status quo :-(

Jeg tror der skal kastes lidt SP penge efter en ny klipper .... så må jeg rode videre med den gamle, når jeg engang for tid til det.

Mvh,

Jan
Annonce
Det er lige sjovt , jeg er også kommet i samme båd som jer , min køre også på samme måde , men hvis man skal ind til karburatoren og kikke efter den gummipakning som skal skiftet , måske lidt dumt sagt men hvordan gøres det lige

motoren er en briggs&startton classice 3,5hk ,
Hejsa Du piller det 90 graders gummi knæk af og løsner bensintanken. Karburatoren sidder fastmonteret på tanken. Når du har fået herligheden af, så kan du pille karburatoren af .. der sidder 5 stjerneskruer. Operationen er faktisk ganske lige til .. og et nyt pakning+membran sæt koster mindre end en 50'er Mvh, Jan
okay , har så skilt karburatoren , men membranen føles ikke hård , nu prøver jeg at købe et nyt paknings sæt , se om det hjælper , kan det være møg fra benzinen som gør det

man har slået græs ugen før , og næste gang køre den sådan , virker mærkeligt , har ellers kørt uden problemer i 5år
så kom der ny olie samt pakningssæt til karburatoren på , nu køre den igen godt , tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis