Ginge plæneklipper kører dårligt... :(

Skulle ahve slået græsset i dag men opgav, da den kører af helvede til, den 4 takter helt vild, og når jeg hiver tilabge i den, er det som om den drukner ller noget, den er ved at gå ud ihvertfald sad Og så ryger den hvid ud af udstødning....

Kan se at det der skal styre gassen er ødelagt... altså der er ingen wire på kaburatoren, kun den "styrestang" der kommer fra motoren af... vel noget automatisk styring halløj..

Har prøvet at skifte tændrør, uden held sad
Har prøvet at tage luftfilter af den, om det var beskidt... men kører ligeså dårligt uden filter monteret.

Motoren er den Briggs And Stratton Classic 35

Nogle der har et fif ?

En video af det.. ved ikke om i kan hører det...
Højreklik og "gem som"
http://upload.sky-high.dk/Diverse/Video/ginge.mp4
Skulle ahve slået græsset i dag men opgav, da den... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Har 100% det samme problem. Først troede jeg det var luftfilteret der var stoppet, for den kørte noget bedre da jeg pillede det af for at teste. Den virker også til at kvæles lidt når jeg sådan skupper klipperen frem og stopper den brat for at trække den tilbage igen.

Jeg kan kun klippe et par of 20m før den dør .. i en sky af sort røg. Så jeg tror, at klipperen i mit tilfælde går for fedt, for afmonterer jeg tændrøret kan jeg se det er kul sort. Renser jeg tændrøret så kan jeg startet maskinen igen, men den dør hele tiden efter de der 20-30m.

Der er ingen justeringsmulighed på maskinen, så jeg må vist hellere prøve med et olieskifte og ellers prøve at skille lortet ad. Maskinen er kun 3-4 år gammel .. og slidt op er den ikke .. mener konen i hvert fald :-)

/Jan
Hej JHM.
Velkommen her på LDS.
Det er altid sjovt at få frisket gamle tråde op, denne her har faktisk ikke været igang siden d. 1/4-07 så det er ligesom et par dage siden
Men jeg kan til dig som andre svare: tjek at du ikke har for meget motorolie på, der skal ikke meget til før det er galt. Rens din kaburator, tjek at membranen er blød og spændstig, er der choker på så tjek at den er slået helt fra når du kører. Og en anden type tændrør kan også være løsningen. Endelig du hælder forhåbentligt ikke olie i benzinen.

V.h.  Håndværkeren

Og så lige et lille Ps.
Har fruen nogen sinde kørt med den plæneklipper, siden hun udtaler sig om den.
Skrevet af Håndværkeren på 13 aug 2009 19:51
Hej JHM.
Velkommen her på LDS.
Det er altid sjovt at få frisket gamle tråde op, denne her har faktisk ikke været igang siden d. 1/4-07 så det er ligesom et par dage siden


Hejsa .. og tak for velkomsten. Ja .. sådan er det jo med Google - man falder indimellem over nogle gamle tråde, og når man som jeg så ikke tjekker datoen for sidste post .. såå :-)
Men jeg kan til dig som andre svare: tjek at du ikke har for meget motorolie på, der skal ikke meget til før det er galt. Rens din kaburator, tjek at membranen er blød og spændstig, er der choker på så tjek at den er slået helt fra når du kører. Og en anden type tændrør kan også være løsningen. Endelig du hælder forhåbentligt ikke olie i benzinen.

V.h.  Håndværkeren

Jeg vil prøve at tjekke med både olie og kaburator. Sidst jeg rodede med plæneklipper var det en god gammel klipper, hvor der var justerbar kaburator. På denne B&S er der intet der kan justeres, og der er ej heller choker. Og nej der er ikke blandet olie i benzinen ;-)

Det har hun godt nok, men jeg har hende mistænkt for, at spydigheden skyldes at hun mener jeg ikke slår græs helt så tit som hun gerne så jeg gjorde det :-) Tak for hjælpen .. /Jan
Skrevet af JHM på 14 aug 2009 08:03

Du bliver nød til at forklare hende at du er en mand, og der for pr. defination ikke fatter det de siger der er noget under forståelse ved. Det de direkte siger er det vi opfatter og forholder os til (også selv om at vi tror at de mener noget andet)


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ofte sker der det, at benzinen under stilstand siver igennem karburiden og ned i olisumpen. Når der så er løbet tilstrækkelig med benzin ned i olien hiver motoren under gang, benzin/olieblandingen op i cylinderen og kvæles i stor røg.
Jeg bruger en selvholdertang på slangen fra tank til karburide på min klipper for at forhindre dette gris. Jeg havde i foråret glemt dette scenarie og var faktisk ved at smide min gode havetraktor ud!
Skift olie og se om ikke du får en ahaoplevelse!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hejsa igen Tak for de gode råd og inputs. Jeg har nu fået skiftet olien, og været svært påpasselig med ikke at fylde for meget på. Det har dog ikke afhjulpet mit problem. Situationen er stadig den, at motoren går ud efter kort tid. Herefter skal jeg pille tændrøret af og rense det for sod, før den vil starte igen .. den starter dog som en mis når det "friske" tændrør er kommet på. Så kører den i lidt tid inden den dør. Den dør ud så pludseligt, at man skulle tro jeg selv slukkede maskinen. Så det er ikke en lang og lidende dødskamp den går igennem, inden den går ud. /Jan
Har du prøvet at følge Håndværkerens råd med at adskille og rense karburatoren?

Håndværker: Hvor sidder den drejeventil på en B&S Classic 35?
En drejeventil på en firtakter?
Njaa.... :-)

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Nej det har jeg ikke .. endnu. Men jeg synes jo heller ikke der er ret meget at skille ad på den.

/Jan
Skrevet af JHM på 21 aug 2009 11:54
Nej det har jeg ikke .. endnu. Men jeg synes jo heller ikke der er ret meget at skille ad på den.

/Jan
Du mener altså fordi der ikke er så meget at skille ad, kan der heller ikke være så meget skidt i den, eller HVA

Hej HansW nej det er mig der vrævler, jeg mener dog at have set det på en ældre B&S.

Har haft samme problem på en såkaldt BS 100 timers motor, hvor der ikke er mulighed for at justere gassen. Den gik op og ned i omdrejninger, og brugte en masse benzin.

 

Jeg klagede min nød til den lokale mekaniker. Han fortalte at det blot var en pakning i kaburatoren, der skulle skiftes. Det er åbenbart et standart problem ved BS efter nogen tid. Det er en pakning der sidder i forbindelse med pumpen. Han forklarede at det ofte sker at den bliver "suget" ind..... Den kostede stort set ingenting, og det tog 20 min at skifte den.

 

Håber det hjælper

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis