Nyt garage tag

Hej vi har pt et tag med tagpap, det er gået i stykker, dvs at vandet ikke længere løber ned til afløbet.

Hvad mulighed har jeg får at ligge nok nyt selv, det skal være let at have med at gøre, plus det skal ikke koste en formue.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
med mindre det underliggende er ødelagt af fugt, så kan det tjæres tæt igen - Borup Kemi har forskellige matrialer til tætning.
Hejsa...

Du skriver at vandet ikke længere løber ned til tagbrønden. Typisk nok så sidder din tagbrønd nok ude i den ene side af dit tag. Som årene er gået har dit tagpaptag (Konstruktion) sat sig så nu er vandet nok alle andre steder end der hvor det skal rende hen. Hvis det var mit tag vil jeg flytte tagbrønden ind på midten af dit tag, ved at trække et nyt afløbsrør ind
langs med dit ene tagspær og derefter hen igennem dine spær oppe under dit udhæng til det nedløb du har nu. Hvis det er blevet utæt kan jeg kun sige at du skal få lagt et nyt lag tagpap på, det er du bedst tjent med i længden og økonomisk. alt det der med at smøre et paptag med dit og dat er en stakket frist. Det holder i en periode og så er det det. Hvis du smører sådan noget sort stads på dit paptag skal du drysse det til igen med løse skifersten da det sorte stads skal beskyttes af sollys lige så vel som tagpap skal.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

mit problem er helt som du skriver claus, mit vand er alle andre steder end der hvor det bør være.

men sådan noget med at sætte nyt afløb osv kan jeg da ikke selv.

og hvordan vil du lægge nyt tagpap oven på det som buler?
Det er det vi ser gang på gang med de garagetage når vi kommer rundt. Det er ikke så svrt at lave et nyt afløb når man er vant til det. :-) De buler du har på dit gamle tag skal skæres op og brændes ned igen eller skal de sømmes ned med papsøm.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

har du evt en mail, hvor jeg kunne sende dig et billed af det, så kan du måske bedre rådgive?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis