Regler for lavt loft

Hej ...

1.Jeg skal til at lave gipsloft i mit badeværelse ..
og ville lige høre hvad reglerne for , for lavt loft den er ??

2.når man skal sætte gipsloft op i baderum skal der så være 1 el 2 lag gips .. der skal halogener i .. og er der regler for det ??
ps .. ved det skal være vadrumsgips !! :-)

på forhånd tak :
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg lige husker det, skal der være 2,4 m. til loft fra gulv.
Et sænket loft skal være minimum 19 mm. tykt
Ved indbyggede spot må isolering ikke komme tættere på end 5 cm fra siderne og 25 cm. over dem.
Forsåvidt jeg lige husker reglerne.

V.h. Håndværkeren
Jeg er ret sikker på at i BR for småhuse skal der MIN. være 230cm til underkant af loft, evt. ring ned på teknisk forvaltning og hør, så du er 100% sikker.

Tillæg til Håndværkeren - Der SKAL benyttes safebokse til spots, og der må du gerne ligge isoleringen helt op ad safeboksen. den er ca. 25x25x25cm - Safeboksen kan undværes hvis der er 25x25x25 fri luft omkring, dog ikk med isolering (Der SKAL bruges safeboks i isolering.)

Mvh.
Elektrikeren.
Så lærte jeg lige det, tak skal du have.

V.h. Håndværkeren
Er ved at ombygge en 1.sal på mit hus. Lige nu er loftshøjden ca. 2.30m fra strøer i gulvet til underkanten af spær, men jeg skal også have lagt gulv!
Har spærene nogen betydning for reglerne om loftshøjde på 2,30m, når jeg alligevel vil lave loftet helt til kip?
Jvf. BR-S:
3.4.2: (Uddrag)
...
I beboelsesrum og køkken med skråvægge skal der være en rumhøjde på mindst 2,3 m over mindst 3,5 m² af gulvarealet.
Der er som Orla skriver intet krav til lofthøjden i toilet og badeværelser.
Toilet og badeværelser regnes ikke for at være beboelsesrum.

Men jeg kan ikke se, hvorfor man skulle vælge en anden lofthøjde på et toilet eller badeværelse end resten af huset.

Carsten.
Hvad er egntlig kravet/regler omkring andre rum feks. stue-køkken-gang og gælder der andre regler i tilbygninger???
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis