Skynd jer på loftet!!!!

Hej

Rigtig mange steder er der ret meget fygesne på loftet. Lige nu kan det afværge en større vandskade hvis du fjerner det. Kig det efter nu. Ikke først når det er begyndt at dryppe ned.

mvh Anders
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders.
SNE ØH hvad er det ? ind til videre har vi ikke fået mere end en cm sne her nede på Sydals og det var engang i Januar.
Men jeg kunne da forestille mig at der er andre der skulle en tur på loftet for at skovle sne.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker

Du er så en af staklerne som er blevet snydt i denne omgang. Her i Ålborg området var det ret vildt. Faktisk kan jeg ikke huske noget lignende i mange år.

mvh Anders
Jeg vil give Hr. Håndværkeren ret...!!

Jeg spurtede op på loftet da jeg så indlægget... Men for f...... vi har ikke det der ligner sne i Esbjerg!! Jeg har sågar været ude at gå en lang tur i det fine vejr!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
okay næstformand, håber ikke du tog skade af turen. Jeg vil strakts modificerer mit råd om at spurte op på loftet til kun at gælde de områder af landet, hvor det har sneer og hvor der har været fygningwink
mvh Anders
Apropos sne.

Kender i så den om den her tossede fynbo nede ved Ringe der simpelthen køber alt !
Det var kommet sådan en rigtig Vestjydsk krejler for øre, så har kørte ned til fynboen her for et par dage siden.
Om Fynboen ville købe et par tons sne, ok, ja det ville han da gerne han. Men skal vi ikke lige lave en kontrakt på det siger Fynboen. Det går Jyden med på og Fynboen betaler Jyden for 100 ton sne.
På vej ud af døren siger Jyden så, nå men så kommer jeg med sneen i morgen.
Næh den går sandelig ikke siger Fynboen, som du kan se har jeg rigeligt lige nu, der står jo også i kontrakten at det skal leveres d. 1/7-07
Annonce
Brugte hele weekenden på at skære hul i skunkvæg samt suge fygesne ud fra meget svært tilgængelig skunk med vådsuger. ØV!

Nu skal der sættes nye vægge op...

Lars, Aalborg

Lars, Aalborg
Er det tekniken? At bruge en vådstøvsuger?

Jeg brugte forsigtigt en skovl, men det kan man altså godt efterfølgende se på isoleringen (ikke at udseende på isoleringen er særlig vigtigt).
Brugte en fejebakke......smile
Øv Øv... sad

Har været på ferie siden sneen kom... Og der var meget sne på loftet. Desværre er det også rendt igennem, så vi nok skal til at male væggene igen. Det er ellers kun knap 2 år siden.

Kan man egentlig gøre noget som helst imod det, når man som jeg, har et hus fra 70'erne med eternittag? Det ser ret åbent ud ved tagryggen.

mvh
Jørgen
Hej

I mit forrige hus som var med eternittag havde den forrige ejer monteret såkaldte fugleklodser og stoppet lidt isolering op i tagryggen mellem de 2 øverste lægter. Det var tæt. Nok også lidt for tæt.
Fygesne kan i ekstreme vejr situationer være næsten umuligt at undgå. Jeg har ejet forskellige boliger siden 1992 og i sidste uge var 3. gang jeg fjernede fygesne, denne gang faktisk i så lille mængde at det sikkert kunne have været sparret. Jeg var dog ikke helt sikker og gjorde det for en sikkerhedsskyld. Taget er 10 gammelt beton tegl uden undertag.

mvh Anders
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også