Bestilling af grus og jord

Hej

Jeg har bestilt 4 M3 brolæggergrus og 1 M3 havejord. Det koster 1800 incl. moms og levering. Jeg synes at prisen er alt for højt, men vil lige høre jer først.

Claus
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prisen er vel rimelig hvis du vil give det forlangte ellers ikke !!

Hvis du kigger her www.genknus.dk under deres salg kan du se deres priser excl moms og fragt..

Muld 67,- og brolæggersand 0/4 27,-

Så med disse priser har du for knap 250 kr incl moms men excl transport.

En lastvogn koster ca 500 kr / time excl moms

Men prisen på materialer varierer megt fra landsdel til landsdel..

Jeg bruger selv firmaet her og er godt tilfredse med dem. Men små mængder så find en lille vognmand der lige kan levere det på en tom tur ..

Venligst Njord wink

MVH Njord
Nej med din bruger profil er ikke med geografisk placering !!

Og jeg kender med lokale forhold omkring mig selv men ved at der er meget store forskelle på priserne...

Men mon ikke du kan finde en lokal grusgrav med egen hjemmeside .... Incl priser

Husk du skal betale vognmanden for at køre begge veje da han jo ikke får noget retur læs fra dig..

I Vejle området har vi en "storsække mand" han levere diverse varar i storsække og tager vel omkring 350 - 400 kr / kubik meter grus osv.. excl moms men incl lev. Så hans pris ville jo blive større end den du har fået..

Venligst Njord

MVH Njord
Den pris du nævner er en ganske reel pris hvis du bare har ringet til en vognmand eller endnu værre et byggemarked.

Problemet er egentlig at selve kørslen "æder" det meste af prisen, der bliver jo kørt med halvt læs. Husk de fleste normale lastbiler kan tage 8-9 m3 grusfyld. det svarer til omkring 15 ton.

Med de relativt små mængder bør du overveje om det ikke kan betale sig at tage trailer med på tur til nærmeste grusgrav - og der få fyldt op.

Du kan måske også alliere dig med andre.

Hvis du bor et sted med genbrugsplads, kan du normalt også afhente en god kvalitet muld uden at skulle have penge op af lommen.

Mvh.

René

På havnen i Kolding er der en 24-timers selvbetjeningsplads. Muld (super kvalitet) koster 80,- pr. trailer (1 aksel) - 160 med boogie-trailer. Muld er ikke så tungt så på en 600kg trailer kan der vel være 1/2 m3.
Jeg hentede 6 læs støbemix a 50,- - hvilket gav ca. 2,4 m3 (jeg må læsse 450 kg på min 700 kgs trailer). 1m3 leverest koster 190,- og minimum 4 m3 ad gangen - så lidt var der sparet. På denne måde risikerede jeg ikke at have 1 m3 tilovers.
Det tog lidt tid at hente, men sønnike på 3½ synes det var sjovt at hente og skovle grus så det gjorde ikke noget.
1800,- for 4 m3 er alt for dyrt. Jeg betalte 800,- for 8m3 harpet sand.
Annonce
Nu kunne vi vel også bruge denne side til noget økonomisk - så skal man have grus, sand eller jord, så send en besked i gruppen, og skal en anden i nærheden også bruge et eller andet, så halverer vi prisen i hvertfald på kørslen.

Der har lige været en fyr med sine 2 døtre, for at spørge, om han måtte tage lidt af det grus vi for 1 år siden fik af en anden, fordi vi vidste vi skulle lægge terrassen om. Da der alligevel ikke var nok, i det vi fik, sagde jeg jo gladeligt nok ja, for gruset koster jo så lidt, men transporten - forståeligt, - jeg vil jo som vognmanden også gerne tjene nogle penge.

Men måske kunne vi være heldige og hjælpe os selv og hinanden og signalere, når en af os havde behov for et læs i nærheden.

Jeg ved ikke om det dur, men lad os prøve - vi er trods alt nogle tusinde på siden.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Jeg skulle måske lige sige, at når man kigger på hvor brugerne af siden kommer fra, så er der utroligt mange fra helt specifikke områder.

Altså i nogle områder har en eller anden kunnet lide siden, og så er flere kommet med, så vi er godt nok spredt over hele landet, men dog talmæssigt samlet i flere koncentrerede områder. Det kunne jo netop tale for en løsning mht. fællestransport af materialer og bortkørsel af andre ting.

Måske kunne disse enklaver få en aftale i gang med tvangsblander, stilladser, en Bobcat osv. - Vi skal jo ikke være så mange før det kunne være rentabelt, og da min nabo og jeg både deler trillebør, æbleskivepande, stige osv. har jeg fundet ud af hvor praktisk det er, at vi ikke alle skal købe noget, man kun har brug for ganske kort tid om året.

Hvor mange er med på en Bobcat ??? ..... jeg har netop brug for den til at grave en rende for at lukke min carport. smile

Pris vel 50.000 brugt, og ved 2 dages brug om året er det med bare 300 interesserede kr. 300 kr. for at have den 2 dage om året + vedligeholdese. Dvs, for kr. 300 er man ejer af sin egen Bobcat. Sikken nogle perspektiver.

Da vi bor i hvert sin del af Danmark, skal der 2 til, men selv 600 kr. og så for 4 dage, er det vel ikke helt ved siden af.

Nu er det nok det dyreste, men hvad med en tvangsblander - et stillads osv ..... hvorfor skulle vi ikke bruge det sammen, i stedet for at købe det hver især, eller nok nærmere undvære det allesammen? Problemet er at holde styr på hvem der har det.

Lad mig høre hvad I mener.

Mvh. Jørgen (E)


Med venlig hilsen

Jørgen
Umidddelbart en god ide. Man kan jo starte i det små, og så langsomt købe større ting.

Men hvordan det administreres er jo en helt anden ting. Man vil nok være nødt til at køre det som en slags forening el. lign. med regnskab, vedtægter og det hele. Man kunne jo lave det på anpartsbasis.

En sådan forening vil jo have mange muligheder, også for indkøb af store mængder byggemat. med dertil hørende rabatter.

Men....der er formentlig en del administration i dette.

Man kunne vel også lave et forum hvor man lånte ting af hinanden. Dvs. for at låne noget, skal man selv låne noget videre....

Mvh Lars
Ja god ide !!

Men hvem har pladsen til opbevaring mellem brugsperioderne ??

Mine naboer kalder godt nok min garage for laden !! Men det er jo ren misundelse for deres plæneklipper, cykler osv står jo altid udenfor.. Mine står oftest inde og der er jo plads til det. Men ikke lige til en masse andet, desværre.

Flere af mine naboer er "nye" husejere og mangler ofte lige et eller andet og kommer forbi for at låne et eller andet, eller for at høre om jeg lige ved hvordan man fixer et eller andet.
En enkelt gang har der faktisk været kø..

Konen blev næsten blå i ansigtet da jeg nævnte lidt om at en lille grå Ferguson eller anden traktor og en stationær motor kunne være sjovt at have... Hvem forstår ikke vigtig heden af at kende, og have en del af, vor fælles kultur arv...

Men der er sikkert brugere der vil udlåne eller udleje billigt til andre brugere ! Aftalerne kan man så lave lokalt i områderne. Men det kræver jo at man lader sig registrere og med en mail adresse og en oplysning om geografi er det jo let at kontakte hinnanden uden om siden.. Det er jo ikke sikkert man vil fortælle hele verden om hvad der kan hentes hjemme i garagen når solen er gået ned !!

Venligst Njord

MVH Njord
Nogle vinkler og perspektiver…

Jeg kan være bekymret for, at der opstår en vis klikedannelse, hvis der dannes en "klub" i "klubben" – at der vil opstå vis indspisthed imellem medlemmerne af en gruppe brugere, der har deres egen "forening" direkte relateret til dette forum. Og så ville jeg som ny bruger måske kunne føle mig meget "udenfor".

Jeg vil henvise til, at vores (der kan I bare se; det føles som "vores" sted – vil jeg også føle det sådan hvis I danner en "hård kerne"?!) glimrende administrator vedligeholder en god tone, der er med til at invitere selv det forsigtigste menneske til at bruge siderne; men vil et forsigtigt menneske bruge siderne, hvis der synes at være nogle, der ligesom "sidder på stedet"!? Jeg synes netop, at Jørgen har gjort sig stor umage med at få nye brugere til at føle sig særdeles velkomne.

Ja, ja; det er bare en vinkel, jeg synes, I skal tage med i jeres overvejelser…

Her er en anden: Jeg vil, som ejer af mange maskiner og motorer, lige gøre opmærksom på, at disse kræver en indsats at vedligeholde – og at vedligeholdelsesudgiften da også er værd at betænke. Hvad med transport og vinteropbevaring? Der gemmer sig flere udgifter end anskaffelsen og flere administrative opgaver end brugsfordeling. Og så er der jo altid et ekstra slid på maskiner, der føres af mange forskellige brugere, hvoraf nogle måske ikke ligefrem er rutinerede og derfor uforvarende belaster materiellet unødigt. Lad dette være en bekymring for om I kan holde til, at maskinerne bliver ødelagt, ikke bliver afleveret til tiden, at én tager på ferie med nøglen osv. uden at det belaster vores gode forum!?!

Jeg er sikker på, at jeres ide kan føres ud i livet. Det kan ideen om at få en god pris et sted, fordi vi kan formidle tilbuddet til en masse potentielle kunder, også. Men skal dette være en indkøbsforening eller materielforening – eller et forum for alle med spørgsmål og svar!?!

Er det ikke noget meget essentielt, der berøres med disse ideer til tiltag? Jørgen jubler jævnligt over, at dette forum "holder balancen" (mine ord). Er der ikke fare for at denne "balance" forstyrres?

P.S.: Jeg bor i København, men mine aktiviteter foregår mestendels på min gård i Småland. Og dér står vores lader åbne for hinanden. Vi har alle en masse maskiner, kæder, stiger osv. Mangler vi lige noget, går vi bare hen og låner det af hinanden. Men det forudsætter en vis lighed. Jeg kom først "for alvor" "ind i varmen", da jeg satte min gravemaskine derop. Den er kostbar og kræver en del vedligeholdelse. Og jeg ville ikke bryde mig om at låne den ud, hvis jeg ikke selv kunne låne en traktor her og et spil der. Det er ikke af nærighed, vi vil have noget igen, det er af økonomi (læs; slid og vedligeholdelsesudgifter) og arbejde (læs; service-/vedligeholdelsestid)…

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis