Jeg har hældt for meget olie på

Hej eksperter

Jeg har lige fyldt olie op på en nyere benzin bil. Problemet er bare at jeg ikke rigtig havde prøvet det før. Så den fik desværre en HEL DEL for meget. Senere har jeg fået at vide, at olien lige skal have et øjeblik til at løbe ned. Naturligvis.

Resultatet er, at den ryger og lugter og kører sløjt i tomgang og ved lave omdrejninger. Så jeg er blevet lidt nervøs for at køre videre i den. Har kørt 30 km i den efter olie opfyldning.

Til træning har vi en Falck mand og en der arbejder på bil værksted. De sagde at bilen ikke tog skade af en overdosis olie og at den nok selv skulle skaffe sig af med det overskydende olie.

Men jeg vil dog stadig gerne høre andre kommentarer til disse påstande og idéer til hvordan man kan få suget den overskydende olie ud igen.

Kan man undgå at skulle åbne for den "hane" der sidder på undersidden af bilen. Måske en pumpe af en art kunne suge olien op(hvis de findes hvor kan man så finde dem).

Allan
Hej eksperter Jeg har lige fyldt olie op på en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det synes jeg faktisk ikke. Der blev gået konstruktivt til opgaven ved at spørge venner, herinde og undersøge sagen selv. Og det handlede om at få tappet olie af, og at han ikke lige vidste at det hed en bundprop. Hvis man skulle bruge din retorik, så kunne der svares til ethvert spørgsmål herinde "Du skulle låne lidt litteratur om XXXXXX på bibioloteket og få opdateret din viden om XXXXX". Jeg synes bare at det var et mærkeligt svar til en der havde et relevant spørgsmål, uanset om han efter din standard besidder stor eller lille viden om motorer.

Mvh Jan
Godt godt Jan.
Lad os nu ikke blive uvenner af den grund, og det er fuld stændigt rigtigt at manden kan få al den hjælp han behøver herinde. Så langt så godt !
Men det har endnu ikke skadet nogen at læse bøger om de emner de ikke ved så meget om, og det er det jeg mener.
Min egen viden om motorer er ikke den største i verden, og det var da først da jeg læste bøger om emnet jeg forstod principperne i en motor. Men det er da ikke mere end et par år siden det gik op for mig at når en motor eks. løber 10,000 omd.prm. betød det at stemplet kørte op og ned 10,000 gange på et minut, det var for mig en virkelig svimlende opdagelse.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis