Billigste online el handel ?

Hejsa

Er der nogle der har overblik over hvilken el butik online, som ligger bedst i svinget med priserne ?

Skal nemlig have handlet en del IHC tavle komponenter samt Opus tryk, stikk, udtag mm wink
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa Er der nogle der har overblik over hvilken... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ippermand

Når der i et indlæg bliver lagt et link som alle brugere på siden bliver introduceret for er det vel kun fair at jeg kommenterer denne handlendes metoder. Specielt hvis der er en grund til at vedkommendes priser umiddelbart virker så lave.

Det er derfor det hedder en debat. Der er plads til alle der vil hjælpe hinanden - så længe det foregår i god tone og uden bagtanker.

Jeg ved ikke hvorfor du tror mine holdninger til dårlig markedsføring kan overføres til sort arbejde ??. Sort arbejde er en bevidst gensidig aftale mellem to parter der begge vælger at omgås loven og som begge i princippet vinder ved dette. Begge er klar over gevinsten og risikoen..
Markedsføringsloven skal beskytte den alm. forbruger mod at blive snydt - altså hvor det kun er den ene part der villigt indgår i forholdet og tjener uforholdsmæssigt meget på dette (30 % lyder det til wink ).

Mvh
Niels
Citat fra Niels Kau

Hej Ippermand

Når der i et indlæg bliver lagt et link som alle brugere på siden bliver introduceret for er det vel kun fair at jeg kommenterer denne handlendes metoder. Specielt hvis der er en grund til at vedkommendes priser umiddelbart virker så lave.

Det er derfor det hedder en debat. Der er plads til alle der vil hjælpe hinanden - så længe det foregår i god tone og uden bagtanker.

Jeg ved ikke hvorfor du tror mine holdninger til dårlig markedsføring kan overføres til sort arbejde ??. Sort arbejde er en bevidst gensidig aftale mellem to parter der begge vælger at omgås loven og som begge i princippet vinder ved dette. Begge er klar over gevinsten og risikoen..
Markedsføringsloven skal beskytte den alm. forbruger mod at blive snydt - altså hvor det kun er den ene part der villigt indgår i forholdet og tjener uforholdsmæssigt meget på dette (30 % lyder det til wink ).

Mvh
Niels


Hej Niels.

Jeg giver dig ret i at hvis loven siger at priserne skal være incl. moms i alle butikker, så skal de være det, man kan måske forstå det sådan, at vi vil snyde det er ikke vores mening, jeg vil lave en shop som kan sammenlinges med andre shopper også evt. være billigere eller dyrere alt efter produktet.

Men det er ikke nemt når man ringer ind til Told & skat ( og den dame som jeg talte med lød nu i den ældre ende) men pyt jeg ringe videre i morgen så der kommer styr på det, og det er en skam at en shop udbyder ikke kan lave shoppen med og uden moms ved varerne så kunden får en rigtig oplysning.

Det er bare en skam hvis det skal koste en medarbejder, men det er jo vilkårerne.

MVH
Kent

og forsat god aften
Hvad så el-netsalg?

Jeg tror der er mange forbrugere der er intereseret i om det er lovligt at vise priser excl. moms!

Hvad har du fundet ud af?

Mvh

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Hvad så el-netsalg?

Jeg tror der er mange forbrugere der er intereseret i om det er lovligt at vise priser excl. moms!

Hvad har du fundet ud af?

Mvh

Klaus


Jeg har snakket med forbrugerstyrelsen, deres svar var lidt rodet, hvis man sælger til erhvervs kunder viser man prisen excl. moms ( det gør vi en hel del endda ) sælger man til forbrugeren skal kunden gøres opmærksom på at prisen er Excl. moms tydeligt og hurtigs muligt i shoppen incl. moms f.eks i indkøbskurven, dette er et problem i shoppen fra Scannet, Jeg har så sendt mails og vist den links fra forbrugerstyrelsen og deres svar var at dette ville blive rettet hurtigst muligt, om det blev en shop med excl / incl. moms eller det bliver vist i shoppens indkøbskurv ved jeg ikke.

Jeg spurgte så ham i forbrugerstyrelsen hvordan og om det kunne give os problemer, som vi herinde har snakket om, det kunne han ikke svare på i starten. så han ringede tilbage efter en timestid tror jeg, og sagde at ingen derinde havde haft / havde været udsat for dette spørgsmål, da vores salg også var til erhvers kunder, som belysnings / el firmaer.

Han ville dog mene at vores shop udbyder skulle lave shoppen bedre, så ingen var i tvivl.

jeg har så ringet og spurgt Scannet og det kunne gøres tydligere ( excl moms), det kunne det så, i shoppen under et bestemt punkt, og det har vi nu gjort.

Jeg ved nu ikke, hvad jeg mere kan gøre, men nu er ingen da i tvivl om prisen. !!!

MVH
Kent
Hej

Jeg er da stødt på mange hjemmesider hvor man med et enkelt klik kan skifte mellem "incl og excl" moms. Fx. på denne er der nederst på hver side under priserne milghed for at skifte til med eller uden. www.ajengros.dk at knappen så måske helst skulle være større og gerne i toppen af side... Er lidt en anden historie.

Men god og ærlig service at have mulighed for at vise priser med og uden moms. Og gerne med en tydlig markering om man nu regner med eler uden ;-)

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis