Billigste online el handel ?

Hejsa

Er der nogle der har overblik over hvilken el butik online, som ligger bedst i svinget med priserne ?

Skal nemlig have handlet en del IHC tavle komponenter samt Opus tryk, stikk, udtag mm wink
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa Er der nogle der har overblik over hvilken... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra www.spotvvs.dk

Citat fra el-netsalg


Vi ville også gerne have alle vores priser incl. moms, men mange tjekker priser og bemærker ikke om de er med eller uden, vi skiftede til excl. moms d 2-1 - 2007 (som prøve) og omsætningen steg ca 30 %.





Hmm, ja her kan man vel tale om at blive taget i rø... og blive fuppet på en gang. At man snyder kunderne for 25%, og oven i købet praler af det !!! Det er utroligt hvad man kan slippe af sted med.

Næ, der findes nok andre mere ærlige netbutikker wink

Mvh

Klaus


Hej Klaus.

Jeg praler ikke af det.

hvis du læste hvad jeg skrev længere oppe så så var det en prøve.

Men som du ved så er det et spørgsmål om at få tingene til at hænge sammen vedr. lønninger / google ( er mega dyr at annoncer på ) og andre typer annoncer.

Man får jo ikke dygtige folk til 100 kr i timen mere

De fleste tjekker jo prisen, ment på den måde at de ligger som ofte tingene i kurven og går til betaling, hvor de så får den rigtige pris, som de så ofte har gjort i andre butikker, den butik som er billigst køber de ved ( de køber jo ingen varer hvis butikken er for dyr)

Jeg kan også vælge incl. moms løsningen, som så er = at fyrer en medarbejder, det er jo også en løsning, hvad der er rigtigt kan man altid snakke om, men vigtigst er vel at prisen som kunden skal betale, så hun/han er tilfreds.

Så syntes jeg også at dine pæne ord med at man bliver taget i r.... og fuppet, er lidt ramt ved siden af, du skal jo accepterer prisen før du køber varerne, og så er prisen vist incl moms, om prisen er vist fra starten incl moms eller excl moms, så skal du stadig accepterer pris til slut. ikk

MVH
Kent
Hej Kent,

Jo du praler! "efter vi skiftede til excl. moms steg omsætningen med ca. 30%"

Jeg forstår ikke helt din udmælding om at du må fyre en medarbejder hvis du vælger inkl. moms løsningen? Du skriver i er gået over til excl. moms løsningen den 2/1-2007, så må i vel have ansat en ekstra mand, samtidigt med at i sløjfede momsen?

Der er jo en årsag til at jeres omsætning er steget 30%, og jeg tror at den ligger i at kunder kigger i jeres butik og tænker "nøj hvor billigt" og går i gang med at handle, efter 1 halv time hvor kunden har lagt en masse varer i kurven og vil betale, så opdager han ikke at der bliver lagt 25% oven i regningen, eller også gider kunden ikke bruge tid på at gentage handlen i en anden butik med mere gennemsigtige priser.

Jeg syntes det er forkert!

Hvad bliver det næste, priser vist uden toldsatser, eller andre afgifter?

Mvh

Klaus
Hej Kent

Skal jeg forstå dit (dine) indlæg sådan her: Andre snyder og begår ulovlig markedsføring - så det er ok jeg også gør det ?

Og hvem andre en håndværkere kigger efter eks moms priser ?? Det er derfor loven gælder så snart du udbyder varer til private kunder

Mht greenline: der står ud fra hvert enkelt produkt når man får vist detaljerne (copy paste fra tilfældig 'dims'):

Pris ekskl. moms kr.: 8,50

Den er ikke helt god (eller i bedste fald på grænsen) men den er betydeligt bedre end hvad din biks præsterer. Man bliver mindet om det hver gang man tjekker en pris.. Som spotvvs er inde på er der en god chance for at man lokker folk til at putte en bunke billige køb i kurven og så ikke lægger mærke til at der pludselig kommer moms på (eller gennemfører købet alligevel da man nu er kommet så langt).
Uanset hvad overtræder du markedsføringsloven... men det er du vel ligeglad med ???

Det er vel fair nok at du kan øge din omsætning med x antal % ved at begå ulovlig markedsføring. Du må bare ikke forvente at blive mødt med nogen form for respekt bagefter mad

Desværre er det i Danmark sådan at sanktionsmulighederne for forbrugerklagenævnet er begrænsede (og ikke retsligt bindende). Så i princippet kan du fortsætte indtil en kunde slæber dig i retten med krav om at få de indkøbte dele til den annoncerede pris som han retteligt kan forvente er inkl moms. Vi kan så kun håbe det er en tilpas stor ordre til at det gør ondt

Mvh
Niels
Overvejer selv at bestille el-dele fra www.el4you.dk

Jeg synes siden virker overskuelig og gennemført.
En amatør som mig skal også helst have et billed af varerne før jeg trykker køb.
Priserne ser også gode ud. Og endda inkl. Moms !
Citat fra Niels Kau

Hej Kent

Skal jeg forstå dit (dine) indlæg sådan her: Andre snyder og begår ulovlig markedsføring - så det er ok jeg også gør det ?

Og hvem andre en håndværkere kigger efter eks moms priser ?? Det er derfor loven gælder så snart du udbyder varer til private kunder

Mht greenline: der står ud fra hvert enkelt produkt når man får vist detaljerne (copy paste fra tilfældig 'dims'):

Pris ekskl. moms kr.: 8,50

Den er ikke helt god (eller i bedste fald på grænsen) men den er betydeligt bedre end hvad din biks præsterer. Man bliver mindet om det hver gang man tjekker en pris.. Som spotvvs er inde på er der en god chance for at man lokker folk til at putte en bunke billige køb i kurven og så ikke lægger mærke til at der pludselig kommer moms på (eller gennemfører købet alligevel da man nu er kommet så langt).
Uanset hvad overtræder du markedsføringsloven... men det er du vel ligeglad med ???

Det er vel fair nok at du kan øge din omsætning med x antal % ved at begå ulovlig markedsføring. Du må bare ikke forvente at blive mødt med nogen form for respekt bagefter mad

Desværre er det i Danmark sådan at sanktionsmulighederne for forbrugerklagenævnet er begrænsede (og ikke retsligt bindende). Så i princippet kan du fortsætte indtil en kunde slæber dig i retten med krav om at få de indkøbte dele til den annoncerede pris som han retteligt kan forvente er inkl moms. Vi kan så kun håbe det er en tilpas stor ordre til at det gør ondt

Mvh
Niels


Jeg giver lige det svar, som jeg har fået hos Told & skat, alle priser MÅ gerne vises excl. moms i alle Danske butikker, man skal dog oplyses om momsen på fakuturaen før en kunde accepterer prisen. DET GØR VI OGSÅ

Så fik ved det på det rene

Om det er korekte set fra kundens side nå de sammenligner priser kan vi stille et ??? ved, men nogle butikker er med moms og andre uden moms.

Så kan man jo hoppe rund mellem netbutikkerne f.eks ( Greenline, (netsalg-el viser både incl og excl moms), el-netsalg, eller elmat. ) de viser alle priser uden moms når man kigger på varerne.

jeg mener også at vi gør kunden opmærksom på at priserne er excl. moms det står i teksten midt på siden og igen under grupper i højre side.

Nu kan vi så sove godt igen, for vi gør intet forkert som loven er pt.
Annonce
jeg tror du har snakket med en elev hos Told & skat - eller også har de ikke stillet dit spørgsmål rigtigt...... handler du med pivate skal priserne du oplyser være med moms... og du kan ikke bare skrive dig ud af det....

Jeg tror i øvrigt at det Told & skat har ment da de svarede dig var at du selvfølgelig gerne med vise ALLE prise excl. moms - bare du også viser dem incl. moms også....

hvis det var som du siger hvorfor tror du så ikke alle bare skriver deres priser uden moms ??? (det gør(måwink de i øvrigt i nogle lande) så ville alles omsætining jo også stige 30 % ..... eller not
Tilføjelse til PMA

Klippet fra forbrugerstyrelsens redegørelse om prismærkning (http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/gebyr/lovguide/prismaerking/) :

Butikskøb
Når man handler i en butik, skal alle varer være forsynet med en tydelig prismærkning eller skilte, så man allerede, når man ser varen, ved hvad den endelige pris er. Hvis man ønsker, at sælger skal levere varen, vil prisen på leveringen aftales separat.
Reklamer
I reklamer for varer eller tjenesteydelser er den erhvervsdrivende ikke forpligtet til at give prisoplysninger. Men hvis han gør det skal prisen være inklusiv moms, afgifter og alle øvrige tillæg.


Og når vi nu har fat i priserne. En forbløffende mængde varer på siden er på 'Tilbud'.. Hvordan definerer i jers "før" priser for jeres tilbud??
Følgende er taget også taget fra forbrugerstyrelsen:

Sammenligning med egen "normalpris"
Det skal fremgå at det er forretningens egen normalpris, der sammenlignes med. Forretningen skal kunne dokumentere at den samme vare gennem længere tid umiddelbart forud for nedsættelsen har været solgt i forretningen til den angivne normalpris. ....
Når en vares pris sammenlignes med egen normalpris, må den nedsatte pris kun gælde i en kort periode. I modsat fald vil den sidstnævnte pris blive en ny normalpris. I visse tilfælde er det muligt at sammenligne med egen normalpris, selvom varen ikke tidligere har været solgt i forretningen - fx. hvis det klart fremgår, at der er tale om et åbningssalg eller et introduktionstilbud

Så hvor har i jeres 'normal' priser fra ??

Mvh
Niels
Citat fra Niels Kau

Tilføjelse til PMA

Klippet fra forbrugerstyrelsens redegørelse om prismærkning (http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/gebyr/lovguide/prismaerking/) :

Butikskøb
Når man handler i en butik, skal alle varer være forsynet med en tydelig prismærkning eller skilte, så man allerede, når man ser varen, ved hvad den endelige pris er. Hvis man ønsker, at sælger skal levere varen, vil prisen på leveringen aftales separat.
Reklamer
I reklamer for varer eller tjenesteydelser er den erhvervsdrivende ikke forpligtet til at give prisoplysninger. Men hvis han gør det skal prisen være inklusiv moms, afgifter og alle øvrige tillæg.




Og når vi nu har fat i priserne. En forbløffende mængde varer på siden er på 'Tilbud'.. Hvordan definerer i jers "før" priser for jeres tilbud??
Følgende er taget også taget fra forbrugerstyrelsen:

Sammenligning med egen "normalpris"
Det skal fremgå at det er forretningens egen normalpris, der sammenlignes med. Forretningen skal kunne dokumentere at den samme vare gennem længere tid umiddelbart forud for nedsættelsen har været solgt i forretningen til den angivne normalpris. ....
Når en vares pris sammenlignes med egen normalpris, må den nedsatte pris kun gælde i en kort periode. I modsat fald vil den sidstnævnte pris blive en ny normalpris. I visse tilfælde er det muligt at sammenligne med egen normalpris, selvom varen ikke tidligere har været solgt i forretningen - fx. hvis det klart fremgår, at der er tale om et åbningssalg eller et introduktionstilbud

Så hvor har i jeres 'normal' priser fra ??

Mvh
Niels


Hej Niels Og PMA

Hvis man kommer i tvivl så er vi det idag

Jeg ringe ind til forbrugerstyrelsen med deres kontor tid er fra 9,00 til 12,00 så dem kan vi kontakte i morgen.
hvorfor kan kan niels kau ikke være ligeglad??? jeg kunne du forstå det hvis du arbejdede for lav-det-selv... sådan en debat bliver jo totalt ødelagt når sådan noget kommer ind, sådan noget forstår jeg ikke

jeg vil faktisk sige at det er underligt at man ikke må snakke og handle her inde...

men en god side: sort-arbejde.dk, og nej kau den handler ikke om sort arbejde...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis