isolering i loft til kip

hej

jeg skal til at isolere mit værksted med loft til kip. Har prøvet at holde isoleringen fast under taget med snor, hvilket selvfølgelig ikke virkede. Derefter brugte jeg noget tyndt ståltråd - det virkede heller ikke, da isoleringen kom til at hænge. Skal jeg bruge noget kraftigere ståltråd? Og hvordan får jeg tråden til at sidde godt fast i spærrene, hæfteklammer virker for svage?

morten
hej jeg skal til at isolere mit værksted med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Var der ikke noget med, at du ville beklæde med alm. brædder uden sammenpløjning?

I så fald ville jeg gøre følgende.
1. Opsætte en bane dampspærre på tværs af spærene
2. Klæbe til væg eller anden dampspærre.
3. Opsætte den første del af loftet (60 - 70 cm)
4. Isolere ned i hulrummet.
5. Gentage proceduren til toppen nåes, hvor der så kan bruges ståltråd eller snor til at holde den sidste del inden der monteres damspærre.

Måske besværligt, men det holder, og der kan isoleres pænt.

Carsten.
Jeg lavede præcis samme stunt som du er i gang med og havde også helvedes til kval med at holde isoleringen oppe, men med rigtig ståltråd gik det. Jeg viklede ståltråden omkring papsøm, som så blev slået kraftigt ind i bunden af spærene. Jeg har også meget langt mellem mine spær, som jeg rettede op på samme måde.
Jeg trak ledninger i takt med at jeg slog brædderne op. Jeg brugte ikke rør men trak det i kabler..
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, op med strømmen først, også i gang med loft.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis