Godt skidt om Nilan Comfort 300 ?

Nogen som har noget godt eller skidt at sige om Nilan Comfort 300 til
loftsmontering ?


Jeg overvejer at få installeret en sådan.


Jeg har modtaget et tilbud for montering på 60.000,- kr. alt inkl.


D.v.s. også nye luft ind/udtag via nye taghætter, isolering, dæmpere, pollen filterbox etc.



Er dette en ok pris når man bor i Københavns området ?
Huset er på ca. 130m2 og skal monteres med 4 rum indtag og 4 udtag.
Nogen som har noget godt eller skidt at sige om... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu efter min Nilan er monteret rigtigt og huset er renoveret og efterisoleret som det skal.

Så er jeg også rigtigt glad for mit anlæg da giver en meget bedre indeklima og det er også den bedste investering jeg har gjort i huset..

goddag igen

Efter god inspiration har jeg nu været på loftet og støvsuge, fundet ud af man kan tage den sekskantede lamelsektion helt ud og børste og rense. Resultatet er at det nu er lokaliseret til at det er noget resonans på den indblæser i højre side for neden, inde bag hele sektionen med strøm og sikringer. Jeg kan mærke det med fingeren når jeg holder på den krans hvor den isolerede slange sidder udvendigt. Kan man selv komme ind bag ved strømsektionen og skifte noget derinde?

vh Henrik


mash

Hvis der ikke sidder noget skidt i hjulet så den kommer i ubalancer vil jeg mene der skal ny motor til. 

jeg har haft fingrene inde og mærke i ventilatoren nedefra, hvordan kan jeg se om der er skidt i hjulet. Kan jeg komme ind og skrue den af? Er der rigtigt der er en motor i hver sin side med hver sin fan/ventilator.

Hvor køber man sådan en motor?

vh Henrik



mash

tak - og formentlig sidste spørgsmål (lige nu) 

hvordan kommer jeg ind til den - det ser ud som om der ligger en ledning ovenpå inde bag strømenheden.

kan jeg fjerne strømsektionen - eller hvad gør jeg.

mvh Henrik


mash

Ud med krydsvæksler, derefter tag slangen/rør af studsen udvendigt og skruer motoren af. den sidder med fire skruer. de to kabler er stipset fast. så kan du hægte motoren af og tag den ud igennem der hvor krydsveksleren sad.

det er simpelthen helt fantastisk - ærgerligt du bor så langt væk i forhold til en kop kaffe, det vil jeg se på i morgen eftermiddag!

tak herfra - Henrik


mash

halløj "derude.

efter godt to timer er det nu lykkedes at få min Nilan Comfort 300 til at køre igen, uden lyd. Tak til alle for gode råd. Jeg kan fortælle at der motoren IKKE sidder med 4 skruer - selv om der er 4 huller i beslaget. Der hvor de to forreste skruehuller er sætter man den ramme der holder motoren ind i en lille rille, og så har man ikke nødig at tage kransen af til udsugningsslagen. Det var lidt bøvlet med strømmen, men ved at få dækskinnen af og skifte en ledning af gangen kan man som amatør sagtens klare dette.


mash

hov - glemte lige at skrive - "lad nu være med at købe for tynde og billige filtre" køb dem på minimum 18-20 millimeter................


mash
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis