Køb af motorsav

Hej.

Vi har for ca. 1/2 år siden købt et alm. hus, hvor der er brændeovn med vandtank. Indtil nu har vi fyret med det brænde der fulgte med i handelen, men jeg tror kun der rækker til foråret. Jeg skal med andre ord ud og skaffe brænde. Jeg har fået en aftale med en der har en ejendom, hvor jeg kan hente noget brænde til rimelig pris.

Så jeg skal bruge en motorsav.. Lige pt er budgettet noget skrabet, idet ombygning af et hus jo ikke er gratis..! Mine overvejelser går på følgende:

Jeg skal bruge en motorsav, primært til at skære brænde op, generelt ikke fælde træer, men det kan sikkert forekomme. Jeg påregner at bruge ca. 20-25 m3 om året. Jeg kan se to muligheder nu:

1. Jeg lejer en motorsav de weekender jeg begiver mig i kast med at skære brænde op. Det vil sikkert være 2-3 weekender, hvilket er ca. 1000 kr. (ca. 150-200 pr. dag.)

2. Køb en billigere motorsav. Jeg har lige set at de i Silvan har en Texas kædesav model TS372-16 på tilbud til 899, spar 600. Beskrivelse: Semi-prof sav med stærk 37,2cc motor og ekstra langt svær på 40cm. Automatisk kædesmøring, kædebremse og oregon kæde.

Jeg ville allerhelst købe en Stihl til 3500-4000 kr., men de penge har jeg bare ikke lige nu..!

Hvad gør jeg i mellemtiden? Hvad kan bedst betale sig? Er en Texas noget skrammel (syntes ellers Texas plejer at være ok, sådan generelt, men ved det ikke når det gælder motorsave..). Skulle jeg bare leje mig ud af det? (men så er de 1000 brugt i år, og så skal jeg ud og leje/købe igen næste år..).

Hvis man nu kunne bruge denne i 2-3 år, og så købe den rigtige sav der..?

Håber i kan hjælpe..
Hej. Vi har for ca. 1/2 år siden købt et alm.... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg læser dit problem - så vil jeg helt klart leje en brændemaskine - den klarer nemt 3-4 m2 i timen - og koster ca 1000 kr pr dag - 15 -25 m2 /dag med lidt knoklen - og reperationer er ikke dir dit problem !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis