Puck vs.Motorcykel

smile Lidt spøg må vi vel have..
Her er mit spørgsmål:
Jeg har ikke forstand på Puck eller for den sags skyld,andre knallerter.Jeg er heller ikke ejer af en sådan,men,,,. Hvis jeg kavde en, hvilken hjulstørrelse havde den så haft? Og ikke mindst: Hvorfor ruster den? Kan det være fordi at den kunne have været grøn? Skulle jeg,hvis jeg havde haft en sådan, have ombygget den til en gocart? Findes der egentligt noget endegyldigt svar på hvordan en tænding virker og er det virkeligt nødvendigt med et æææææ-- tændrør eller hvad det nu hedder?

Tillad mig lige en gang,Jørgen E, at give min mening til kende, og lad mig gøre det med et glimt i øjet. Ikke som et surt opstød eller noget der kunne minde om det.
Kunne det være at vi der er lidt mere intereseret i motorcykler end knallerter holder os væk,af den grund at der ikke tales/skrives om andet end knallerter.
Personligt mener jeg at det ville det være ærgeligt hvis dette eller andre fora blev nedlagt fordi der ikke var tilslutning nok.
Dette forum burde bare ikke hedde Motorcykel.
Er det dyrt at lave et selvstændigt forum til knallerter?

Igen dette er ikke ment som et surt opstød.

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Leo.
Hvis JørgenE skal se dit indlæg skulle du måske sende ham et lille vink i private beskedder.
Men du er ikke den eneste der har berørt emnet, vi er efterhånden et par stykker !

V.h. Håndværkeren
Jeg kan godt svare på det med prisen.... Det er gratis, og det tager ca. 3 minutter at omdøbe "lav mc" om til "lav maxipuck", det tager 4 minutter at lave et nyt rent "lav mc" og det tager et par timer for at flytte de MC indlæg der vil ligge forkert vil jeg tro.

Så det er ikke tiden. Men det er lidt at sammenligne med at alt er under byggeri. Skulle den så også deles op i lav garage, lav førstesal og lav tag, lav vvs, lav el osv.

Det er her en herlig blanding af alt hvad der er på matriklen....

Forstår i pointen. Måske skulle den hedde alt med hjul på. Men så kommer der bare spørgsmål omkring trillebør og sækkevogne osv.... Er det til at tilfredsstille alle.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ikke i dine øjne kære håndværker, jeg har en twin Yamaha 650 fra 1977, men ser lidt lav-motorcykler pinden som en afsporet joke.

Som jeg før har skrevet så tror jeg ikke at MC'ere nogen sinde tager en overordnet lav-motorcykler til sig, vi har alle vores klubsider med specifikke modeller, hvor vi er nogen der ved en helvedes masse om de enkelte maskiner. Ikke at jeg selv er expert, men jeg er typen der husker det meste af hvad andre skriver (har passeret de 30 så der smutter lidt en gang imellem).

Er benet i orden igen er du ude og bike.

Nogen gange mangler jeg personligt et lav-cykel forum.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR.
Lige netop i dag sprang gazkablet, så jeg må vente til min levenrandør sender mig et nyt, når jeg nu skal skifte det, skifter jeg lige alle de andre også,
3 stk.
Mit ben er rigtig fint nu, dog samles der stadig en del vand i det, men jeg kan gå flere Km. uden at få smerter af det, det er rart.
Det kan da godt være at det er et naivt ønske med det MC forum, jeg havde håbet at vi så kunne "mødes" på tværs af MC klubber og få diskuteret tingene.
Jeg er da godt nok medlem af Danmarks eneste og bedste 2 takt klub.
MZ Klub DK.
Selv Java og CZ klubben har måttet dreje nøglen om.

Nåeh er du kommet over de 30 år, tjah jeg er forlængst kommet over de 55 år.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Hej til alle.


Jeg har forsøgt at forstå hvori konfligten knallert versus motorcykel består det er ikke lykkedes mig.Hvis der cirka er 20 inlæg om knallerter om måneden og kun få om moteopcykler, er det vel fordi der er flere knallertejere der har problemer med deres transportmiddel en dem med motorcykel, hvorfor tror man at der kommer flere indlæg om motorcykler fordi det får sin egen afdeling. Jeg synes helt ialvor bedre om PeterR`s for sjov forslag ”lav selv alt på hjul (max 3)
vi har jo en om biler. Leo mener at os med motorcykler ( jo jeg har købt en her lige før jul) ikke vil skrive fordi alle indlæggene er om knallerter. Alle indlæggene er om knallerter fordi du og andre ikke skriver om mc, men i stedet for skriver om at i vil ha en afdeling for mc. Til nu har jeg ikke selv noget at skrive om mc ( min er en xj-650 fra 1984) Købte en Hayens manual samtidig som mc- en , der er indtil videre svar på det som jeg har haft behov for. Til PeterR hvis du skulle komme til (selvom du ikke må ) at fremsætte et spørgsmål om cykler er jeg sikker på at også andre end mig med glæde vil forsøge at besvare det. Vi er vel fleksible?


Mange hilsner


Kovas

Ps hvis PeterR har ret at alle mc-ejere har deres egne klubber til at varetage behovne for hjælp hvorfor så lave særlig afd kun for mc som ingen har brug for?

K

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas.
Jeg kan måske hjælpe dig lidt hen ad vejen Kovas.
Først og fremmest blev MC forummet startet på grund af weebmaisterens interesse for denne del af livet.
Det er jo en livsstil at køre MC, ihvertfald for nogen af os. (Jeg har ikke kørekort til andet end MC, hvad skulle jeg med det !)
Jeg ved godt at i dag er der mange der har MC for sjov, eller fordi de har for mange penge. Det er dem der bla. ikke køre i regnvejr eller hvis temperaturen kommer under 10 + grader. Jeg køre hele året rundt uanset om det er høj sol eller snestorm og 10 - grader.
Min indgangs vinkel til at knallerter skal ud af forummet, ligger i at det i mange tilfælde ikke handler om reel hjælp, men om hvordan "DU" lige gør for at få skrallerværket til at køre mere end de 30 de er bygget til, og som de må kører. Og det syntes jeg ikke det må handle om, for så kan weebm. komme slemt op og hænge hos Politiet, p.g.a. undergravende virksomhed mod landets love.
Håber det har givet dig et fingerpeg om grunden til at de skal have deres eget forum, og helst på deres egen weebside.

V.h. Håndværkeren
Citat fra kovas

Hej til alle.


Jeg har forsøgt at forstå hvori konfligten knallert versus motorcykel består det er ikke lykkedes mig.Hvis der cirka er 20 inlæg om knallerter om måneden og kun få om moteopcykler, er det vel fordi der er flere knallertejere der har problemer med deres transportmiddel en dem med motorcykel, hvorfor tror man at der kommer flere indlæg om motorcykler fordi det får sin egen afdeling. Jeg synes helt ialvor bedre om PeterR`s for sjov forslag ”lav selv alt på hjul (max 3)
vi har jo en om biler. Leo mener at os med motorcykler ( jo jeg har købt en her lige før jul) ikke vil skrive fordi alle indlæggene er om knallerter. Alle indlæggene er om knallerter fordi du og andre ikke skriver om mc, men i stedet for skriver om at i vil ha en afdeling for mc. Til nu har jeg ikke selv noget at skrive om mc ( min er en xj-650 fra 1984) Købte en Hayens manual samtidig som mc- en , der er indtil videre svar på det som jeg har haft behov for. Til PeterR hvis du skulle komme til (selvom du ikke må ) at fremsætte et spørgsmål om cykler er jeg sikker på at også andre end mig med glæde vil forsøge at besvare det. Vi er vel fleksible?


Mange hilsner


Kovas

Ps hvis PeterR har ret at alle mc-ejere har deres egne klubber til at varetage behovne for hjælp hvorfor så lave særlig afd kun for mc som ingen har brug for?

K


Godt indlæg kovas

Jeg er helt enig.. alt der har en motor, og 2 hjul er guf.. lad os hjælpe hinanden i stedet for at "spille politi".. og kan/vil man ikke bidrage til de stilte spørgsmål, så hold dog mund..

Mvh Jan bmw k1200rt.... og en "lille" MZ.... til når det regner ;-)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis