Hvilket skum samt klipsemaskine søges

Hej.
Vi er igang med at renovere vores fletcher arrow(dejlig lille hurtig båd), og da vi fik den skilt ad, viste det sig at være et større projekt end først antaget.

I bunden af båden er der de "kasser" fyldt med skum, en finerplade ovenpå og så lukket med glasfiber.
Da der har stået vand er fineren stort set rådnet væk, glasfiberen er svag og skummet vådt. Nu har vi fået renset alt det gamle grundigt væk og skal bygge det op igen.
Hvordan får vi fat i noget nyt skum? PU-skum suger jo vand, så der må jo findes noget andet? Kan dette skum klare at man lægger glasfiber ovenpå(med en træplade imellem) eller skal man forsejle det på en måde?

Da vi skilte båden ad ville vi gøre det hele grundigt. Derfor skilte vi top og bund ad. De var klipset sammen hele vejen rundt. Når delene er blevet malet og skal samles, hvordan gør vi det? Kan man skaffe sådan en klipsemaskine til at klipse tup og bund sammen(låne en selvfølgelig) eller skal vi finde en anden løsning?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PU skum suger vand !

Det er vel ikke alt PU skum der suger vand. Du skal nok lede efter en med lukkede celler. Jeg mener den skum vi anvendte i køleskabs industrien var en lukket PU skum. Virksomheden jeg var på er desværre siden gået ned og lukket. Så jeg har lidt svært ved at checke det.

Men der er da flere typer skum der er brugt til understrygning i 70'erne og 80'erne. Noget er med åbne celler og andet er med lukkede celler.

Så måske kan du den vej ryndt finde noget.

MVH Njord
Hej
Jeg vil ikke gøre mig til bådebygger, men er det ikke bare at tilpasse flamingoplader til kasserne, og så fylde dem ???
Mvh autoole
hej jenbak. skumet medvirker til afstivning af båden, og skal derfor helst klistre sig fast overalt. jeg har selv gjort det en gang ved først at sætte dørkpladen i bore en del 50 mm huller, således at overskydende skum kan undvige, det er betydelige kræfter der udløses, når skummet vokser til ca 27 gange rumfang. derefter limedes de 50 mm klodser i og jeg lagde fiber over hele dørkepladen. det kunne måske være en ide med de løse flamingoplader, måske kunne de knirke så meget at man ikke lagde mærke til den irriterende møtorstøj, men de medvirker jo ikke til styrken.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hov hov, lyden fra motoren er jo bare sød musik i ørene

Ej, tak for svarene. Må lige høre i byggemarkedet om de har en skum med lukkede celler.

Men nogen der kan svare på hvor man kan skaffe sådan en klipsemaskine? Og kender i nogle gode bådforretninger mellem randers og aalborg? Vi mangler nogle dele, og floor marine i randers havde ikke specielt meget.
Har brugt noget PU skum til både. det er to komponent.
Det skummer op meget hurtigt og er gennemhærtet efter få timer.
Det suger ikke vand som fugeskum gør.
Prøv en bådudsturs foretning.

http://www.aircraftspruce.com/catalog/cmpages/x30foam.php

Mvh Thomas

Annonce
Hej, jeg skal til at fylde min båd med skum (i bunden under dørk) og vil gerne vide hvor jeg køber dette, bor ved Vig nær Holbæk. Og hvordan skal jeg gøre dette og er der noget jeg skal passe på med?

Mvh
KCcool
Hej Kim.

Vil anbefale at du triller en tur ned til Holbæk Bådcenter ude ved det nye butikscenter (Harald Nyborg m.v.) og spørger dem til råds - dels ved de rigtig meget om tingene - hvis du får fat i en af seniorerne - dels er de 25 - 50% billigere end de fleste øvrige bådudstyrsforhandlere, som kører efter Watskis kartel-standard-prisliste. Vi kører jævnligt de 55 km hver vej selvom vi har Tempo Bådudstyr liggende et ejendomsmægler-stenkast hjemmefra - sparede f.eks i omegnen af 400 kr. på ny inderbeklædning til vores forreste kahyt.

Ellers har Biltema i Næstved måske noget - det er jo heller ikke så styrtende langt væk fra Vig.

Du kan finde links til begge steder på vores hjemmeside under [Links] [Tilbehør]

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Klipsemaskine? Er det en pop-nitte tang du mener?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Citat fra bobenontot

Klipsemaskine? Er det en pop-nitte tang du mener?

Ja det er en pop nitte tang han mener, det er det mest brugte i "billig" både.
Ordentlige værfter støber dem sammen !
Hvis det er mange og det er popnitter, ville jeg kikke på denne model.
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=80856
Ved så ikke om du skal have rustfri nitter eller hvad med det har de også i Biltema.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også