Hvilket skum samt klipsemaskine søges

Hej.
Vi er igang med at renovere vores fletcher arrow(dejlig lille hurtig båd), og da vi fik den skilt ad, viste det sig at være et større projekt end først antaget.

I bunden af båden er der de "kasser" fyldt med skum, en finerplade ovenpå og så lukket med glasfiber.
Da der har stået vand er fineren stort set rådnet væk, glasfiberen er svag og skummet vådt. Nu har vi fået renset alt det gamle grundigt væk og skal bygge det op igen.
Hvordan får vi fat i noget nyt skum? PU-skum suger jo vand, så der må jo findes noget andet? Kan dette skum klare at man lægger glasfiber ovenpå(med en træplade imellem) eller skal man forsejle det på en måde?

Da vi skilte båden ad ville vi gøre det hele grundigt. Derfor skilte vi top og bund ad. De var klipset sammen hele vejen rundt. Når delene er blevet malet og skal samles, hvordan gør vi det? Kan man skaffe sådan en klipsemaskine til at klipse tup og bund sammen(låne en selvfølgelig) eller skal vi finde en anden løsning?
Hej. Vi er igang med at renovere vores fletcher... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke at skyde myg med kanoner Andy, jeg mener at han sagtens kan klare sig med den til 49,95. Jeg har selv sådan en og der skal da bare bruges lidt håndkræfter. Det er jo ikke meningen at nitten skal trække emnerne sammen, de skal være samlet inden du nitter dem. Så nr. 12-1010 vil være tilstrækkelig.
ja okay, så ikke lige i farten at en fletcher arrow ikke er større. Men det er da lettere med sådan en stor en. Mine tommelfingre har da høstet flere klemlus på den lille tang, som jeg i øvrigt også har.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jo men hvis manden kun skal bruge den til dette projekt, syntes jeg at der er rechurce spild at købe den store.
Kommer vel an på om man skal sætte 10 eller 150 nitter i.
Men jeg må indrømme at jeg ved ikke om den store arbejder anderledes end den lille. De må da lave nøjagtig det samme, man skal bare ikke bruge så mange kræfter til den store.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også