Skimmelsvamp i kældervæg eller hvad

Hej

For neden på væggen i et vores kælder værelser er jeg bange for vi har skimmelsvamp.
Kælderen er ellers totalrenoveret, med dræn , membran og isolering udenfor, ud over det er der gulvvarme i gulvet, som vi lavede for et par år siden.
Men malingen var begyndt at boble ud, og så har jeg skrabet så meget af jeg kan og smurt noget fugtstopper på som hedder betongtett, Det resulterede i at dagen efter sad der en masse hvid belægning nogle steder på væggen, især i kanterne hvor jeg havde fået skrabet alt maling af.
Vi står for at flytte vores soveværelse ned i værelset, så jeg er lidt bange for hvad det er, håber der er nogen som kan hjælpe.
Hej For neden på væggen i et vores kælder... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak for forslaget, det skal prøves i weekenden, lyder som en god ide.
Når jeg nu læste dit forslag, kom jeg i tanke om den gang vi tog kalken af vores kælderloft, brugte vi næsten samme metode, vi brugte plastik i stedet for lagner.
Det kan du godt have ret i, men jeg prøver bare begge dele, så kan vi se hvad der er bedst.
Hovedsagen er at det virker.
så har jeg prøvet, der kom ingen maling af desværre, men endnu være var at noget af pusdset fulgte med at, så nu skal jeg i gang med at vandskure igen.sad sad sad sad
Annonce
Har købt landejendom og skal til at udbedre en svampeskade i krybbekælderen. Har tænkt mig at brække hele gulvet op og lægge gulvvarme i beton.
Ved at fugten er kommet op gennem fundamentet, fordi der mangler dræn og afløb fra tagrender. Vil dræne og grave en sivebrønd ned 5 meter eller mere fra huset. Er det vigtigt eller nødvendigt at få navngivet svampen på Teknologisk Institut for at få den bekæmpet korrekt?. Tænker at det måske ikke er nødvendigt når jeg alligevel vil lukke af med beton. Tænker på at starte med et kapillar-lag af legasten. Derefter flamingo-plader og dernæst varmeslager på stålnet som dækkes med beton inden trægulvet lægges.
Er der nogen med erfaringer på dette område?
Carsten
Har købt landejendom og skal til at udbedre en svampeskade i krybbekælderen. Har tænkt mig at brække hele gulvet op og lægge gulvvarme i beton.
Ved at fugten er kommet op gennem fundamentet, fordi der mangler dræn og afløb fra tagrender. Vil dræne og grave en sivebrønd ned 5 meter eller mere fra huset. Er det vigtigt eller nødvendigt at få navngivet svampen på Teknologisk Institut for at få den bekæmpet korrekt?. Tænker at det måske ikke er nødvendigt når jeg alligevel vil lukke af med beton. Tænker på at starte med et kapillar-lag af legasten. Derefter flamingo-plader og dernæst varmeslager på stålnet som dækkes med beton inden trægulvet lægges.
Er der nogen med erfaringer på dette område?
Carsten
carstenped - du skulle nok hellere have lavet en ny tråd... og så prøve lige at søge på dette emne det har været oppe rigtigt mange gange....

men ellers lyder din ide ok men du behøver ikke legasten til at starte med...
[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også