Skimmelsvamp i kældervæg eller hvad

Hej

For neden på væggen i et vores kælder værelser er jeg bange for vi har skimmelsvamp.
Kælderen er ellers totalrenoveret, med dræn , membran og isolering udenfor, ud over det er der gulvvarme i gulvet, som vi lavede for et par år siden.
Men malingen var begyndt at boble ud, og så har jeg skrabet så meget af jeg kan og smurt noget fugtstopper på som hedder betongtett, Det resulterede i at dagen efter sad der en masse hvid belægning nogle steder på væggen, især i kanterne hvor jeg havde fået skrabet alt maling af.
Vi står for at flytte vores soveværelse ned i værelset, så jeg er lidt bange for hvad det er, håber der er nogen som kan hjælpe.
Hej For neden på væggen i et vores kælder... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig helt forstået det med sten eller andet under flamingoen. Flamingo suger ikke vand, hvorfor dette lag "et eller andet" nederst. 220 mm styrolit kan vel ikke suge vand.

Har nogen en forklaring på hvorfor.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
til PeterR - vandex er ikke noget nymodes noget det er gamelt produkt har været på markedet i 50 år og det er diffusionsåben ligesom cempexo uden at de 2 i øvrigt kan sammelings...

til FAG
så vidt jeg kan se kommer dit problem fra opadstigende fugt og hvis det er der er problemet så skal du bore i væggen som jancar også skrev... og bruge et produkt som dette http://www.vandex.dk/indhold/datablad/db602.pdf eller noget andet der er flere andre der laver noget der minder om....
Jeg har overvejet om det er sådan noget der skal til. Er det dyrt.?
men så er spørgsmålet om jeg kun skal bore ind i skalmuren (ca 5cm leka)eller og jeg skal ud igennem fundamentet.
Er der nogen som har en godt forslag til hvordan vi får malingen af, hører vi gerne om det, min væg er vandskuret.

Jeg har selv for år tilbage skullet fjerne maling på vandskurede vægge der skulle pudses op for at blive helt plane. Jeg brugte stålbørste(r) monteret på en vinkelsliber og en masse tid. Det var et lo... arbejde som tog rigtig lang tid. Men den eneste løsning for mig.
Husk åndedrætsværn!

Mvh Tor
Annonce
dyrt - nu har jeg ikke lige prøvet lige det her vandex produkt men deres andre ting er ret dyre desværre men gode....

det er lidt surt at du har en skalmur i leca.. du skal jo ud i den mur der har direkte forbindelese til dit fundament.
Undskyld mht. at genere vandex, men jeg kan ikke rigtig med det der "diffusionsåbent" og samtidig spærrende for fugt, det har været beskrivelsen af det her inde. Det er 2 ting der ikke forenes i mit hoved...wink


MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
enig det lyder også sært i mit hovede... men jeg kan bare sige at det virker... og hvis det ikke var diffusionsåbent ville det jo også bare være det samme som at putte en fx lip vandtættnings membran(til vådrum) på sine kælder vægge - det er der jo ikke nogle mennesker der gør for det ville nok ikke virke særligt godt biggrin
Det ser ud til at det betongtett begynder at virken der hvor det er lykkes mig at få alt malingen af. det ser i hvert fald tør ud, så jeg tror jeg lader det stå lidt tid mere og ser tiden an.
Men jeg efterlyser stadigvæk en måde at få malingen af en vandskuret væk.
Helst uden brug af vinkelsliberconfused
Jeg har nogle steder haft held med at tage maling direkte af de pudsede vægge, ved at bruge samme metode som jeg fjerner gammel limfarve med.
Smør væggen ind i et tykt lag gammeldags tapetklister, tapetser med stykker af gamle lagner, og lad det tørre. Når du efter tørring trækker lagnerne af, følger malingen med.
Om det virker på vægge der er blevet malet for nylig, eller kun på vægge som mine, der er malet for lang tid siden, tør jeg ikke sige. Men det var da et forsøg værd, da det kun kan svine mindre end vinkelslibermetoden.

/Jan
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også