God akku skruemaskine...

Hejsa,

jeg er så træt af de billige skruemaskiner og overvejer at kaste et par tusind kroner efter en ordentlig een....

Men hvad skal jeg vælge??? DeWalt, Hilti, Metabo, AEG, Makita, Bosch, Black & Decker, osv.

Jeg har selv kigget på en DeWalt DC925K 3.0 Ah Ni-Mh til omkring 2.220 kr. fra Internettet. Harald Nyborg har en ældre 988 tror jeg modelnr. var. Men den koster næste 2.900 kr., så den køber jeg bestemt ikke.

Kender nogen en forhandler af Hilti maskiner?

Ps. Jeg har læst den seneste af Tænk's tests af Akku skruemaskiner.

/Brian
Hejsa, jeg er så træt af de billige... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hilti det forhandles vel i de fleste strak professionale stark forretninger, men mener da at det er lidt voldsomt at købe sådan en til privat brug??

JEg har selv en deWalt et eller andet, og hold da op jeg er glad for den, har aldrig haft en billig slag boremaskine"til strøm" der har klaret i hul i en væg så godt som min DeWalt klarer det.
Jeg ville UDEN tvilv vælge en DeWalt. Har prøvet de fleste mærker igennem mit arbejde som tømrer, og pt 'tester' vi noget af det nye fra Bosch...

DeWalt har vi ikke rigtig kunne dræbe, men det har vi kunne med de fleste fra listen, altså Metabo, Hitachi, AEG.

Efter min bedste overbevisning er Nr.1: Dewalt, Nr.2: Makita, Nr.3 Bosch

Men vi kan jo sagtens have haft nogle positive oplevelser på arbejdet med dem, og have været heldige...!

Udover dette, vil jeg mene at intet under 18V. og 3,0Ahm kan klare vores opgaver på atbejdet. Men dette er jo også "selvbyggerland", så der er jo ikke samme krav. Hvis i forstår
Hey - bortset fra de gode indlæg ovenfor, et par overvejelser....

Hvad skal du bruge den til - det er træls at løbe rundt med en 18 eller 24 volt maskine en hel dag, hvis man kun skal montere gips (pga. vægten)

Hvor stort behov har du for en kraftig maskine (i forhold til det ekstra arbejde der er ved at finde en stikkontakt).

De maskiner, du lister op, kan garanteret snildt opfylde dine behov og krav - så tag den, du har det bedst med - og som ligger bedst i hånden.

Du kan evt. bruge søgefunktionen herinde - emnet har været debatteret ofte og meget wink

Mvh.

Jan R.
Jeg har været ejer af 2 Hitachi.
Den ene døde efter et fald på 4 meter ned på beton
Den anden støjer så vildt i gearkassen, at jeg ikke tør bruge den nær ved ørene, samt den varmer utroligt meget.
De kostede for ca 10 år siden mellem 1500&2000 kr.
Siden har jeg købt billige maskiner og har lært, at jeg skal holde mig fra maskiner uden gear. Om de er 14 eller 18 volt gør ikke den store forskel for mig.
Når det handler om at køre mange 6mm spunskruer på 100-150 mm i, uden forboring, bruger jeg min store Würth 220V med elektronisk hastighed og 2 gear. Så bliver det til en hel masse på kort tid, lige så længe min arm er med på spøgen. Det går for langsomt, for mig, med de batterimaskiner jeg har set i gang.

Resten af de små skruer klarer de billige maskiner i mit regi fint.
Jeg vil så hellere have en stribe maskiner med de forskellige ting monteret, så jeg ikke skal skifte om i det uendelige.

Læg venligst mærke til at jeg sriver ikke noget om, hvordan det er for andre, men kun om egne erfaringer!!

Det samme er med biler. En Rolls Royce er mere lækker at bruge end så meget andet, men derfor er det ikke alle der køber RR.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
ktm, jeg ved godt at det var hvordan du havde det med maskinerne, men forstår ikke helt at du mener at de andre går for langtsomt.


Vil sige at deWalt maskiner nemt kan følge med og dermed undgår man at have en ledning med sig.

Men hver sin menig som du selv siger.
Tak for alle Jeres input.

Jeg har været den ulykkelige ejer af de billige < 500 kr. maskiner. De går i stykker på de mest kritiske tidspunkter. Mine venner, som arbejder som elektrikere, tømrer, gadelampemontører, osv. de har simpelthen så gode skruemaskiner. Og, jeg har tit levet på nas hos dem. Nu er jeg træt af deres fælles sætning: "Brian, hvorfor køber du dig ikke en ordentlig skruemaskine.".

Nu skal det være! Jeg må løfte budgettet med en faktor 5-8 (o;

Jeg har netop set mig en DeWalt 18V, 3.0 Ah. Vægten er 2,7 kg. Pyhhhaaa. Av min arm, når skruerne i gipsloft skal tjekkes (har brugt gipsskrivemaskine). Til forskel for den Hilti jeg lånte af den ene gadelampemontør. Den vejede kun 1,95 kg.

Det er rigtitg, at jeg kun skal have en søndags skruemaskine. Jeg er dog villig til at invistere i en gude skruemaskine. Næsten uanset pris (<= 3000 kr).

/Brian
Jeg har netop set mig en DeWalt 18V, 3.0 Ah. Vægten er 2,7 kg. Pyhhhaaa. Av min arm, når skruerne i gipsloft skal tjekkes (har brugt gipsskrivemaskine). Til forskel for den Hilti jeg lånte af den ene gadelampemontør. Den vejede kun 1,95 kg.

Det er rigtitg, at jeg kun skal have en søndags skruemaskine. Jeg er dog villig til at invistere i en gude skruemaskine. Næsten uanset pris (<= 3000 kr).

/Brian


2,7 kg vænner du dig hurtig til min vejer 2,4 og det er med 2,6 ah nimh batterier

du skal vælge en maskine der ligger godt i hånden og har en god balance .

den klare fordel jeg ser ved bosch er gear kassen er stærkere end dewalt pga planet gear jeg set en fin dyr dewalt maskine stå af i tandhjulene under proff brug

jeg har en guide der fortæller om alle fordelene ved nich og nimh batterier hvis i vil have den som en pdf så mail mig på [email protected]
Jeg kan varmt anbefale en Bosch 14,4 blå prof. udg.. Jeg fik den for et par år siden og har brugt den til alle tænkelige arbejdsopg. i forbindelse med renovering af hus, det være sig skrue og boreopgaver. Et stort plus er også at der fulgte 3 batterier med, det er så træls at stå og vente på en ny opladning. Virker stadig upåklagelig og ligger rigtig godt i håndenbiggrin
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis