Blækpatroner?

Jeg kan forstå, at der er store prisforskelle på blækpatroner.
Hidtil er jeg blot gået ind i den lokale boghandel og bevidstløst købt og betalt det de har på hylderne, som for mit vedkommende er HP 56 og 57.

Ud fra det jeg har betalt tidligere, har jeg fået den opfattelse at der måske kan spares op mod 50% eller mere, men der er nogle ting, jeg ikke har rede på:

Der findes kompatible og uoriginale, som begge formodes at være uoriginale?

Er disse uoriginale lige så gode/dårlige som originale?

Så findes der refill, men jeg formoder det er noget biks med blæk ud over alt, når man er et fumlehovede?

Kan det lade sig gøre med refill, når det handler om farvepatron?

Slides patronerne ikke ved brug, så det med refill er lidt en dårlig ide?

Det er lidt af en jungle at fedte rundt på div. hjemmesiders mere eller mindre attraktive tilbud.

Er der nogen, der har bud på en billig og god/sikker leverandør?

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt i alt kommer det an på, hvor meget du bruger din printer.
Bruger du den meget, vil jeg da anbefale dig selv, at fylde patronerne. Absolut det billigste og det er faktisk nemt.
Du skal altid passe på, at de ikke tørrer d.v.s brug printeren mindst et par gange om ugen.
Sørg for at vedligeholde med rensning o.s.v.
De uorginale patroner er ok, men måske kan man være uheldig - jeg har ikke været det de to gange jeg har købt nye (på 10 år)
Vælger du at genfylde selv, skal du være obs på, at du skal snyde maskinen, for at få den til at tro, at det er nye. Ellers vil den vise tom blækstand.
Men det findes der også råd for - det ligger her på LDS et sted ellers kan jeg måske scanne det ind til dig.
Har for nylig set reklame, hvor du får første forsendelse gratis og kun skal betale porto. Vistnok inclub eller noget lignende.

Sniffer  
Så vil jeg nok med fortrøstning kaste mig ud i køb af uoriginale patroner og evt. refills! :-)
Det ville da også undre mig, hvis disse ting skulle kunne destruere printeren, som fabrikanten ellers advarer om!!
Blev disse ting fremstillet og brugt med de beskrevne katastrofale følger, ville disse producenter vel også ifalde erstatningsansvar og straf efter strengeste udmåling?

Således beroliget mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Kim,
Jeg bruger min inkjet rigtig meget. Det er min erfaring at du ikke skal genpåfylde patronener mere end 2-3 gange. Dyserne der sprøjter blækket ind på papiret bliver slidte. Men ellers er det ganske nemt. Jeg køber altid uoriginale patroner til ca. halv pris. Jeg har også en HP.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Hej

Som tidliger meget glødende fortaler for genfyld generer det mig selvfølgelig noget at måtte indrømme at genfyld er besværligt og at HP er irriterende (især de meget udbredte patroner 56 og 57) i deres bestræbelser på at få os til at købe originalt (læs dyrt) Men siden mit opringelige indlæg om emnet er der sket en del også på printerfronten.
I weekenden satte jeg en brother trådløs inkjet farveprinter op. Det er foreløbigt noget som virker. Den fylder mindre og er med seperate patroner som indeholder mindst det dobbelte af HP´s og et helt sæt nye patroner koster under 200 kr. Hele herligheden er på tilbud hos tdc til 1100kr. Så kan det jo ikke betale sig at købe for små 400 kr nye HP patroner med en lille mængde blæk i.
Jeg har i øvrigt gjort erfaringer med HP genfyld som ligner vangsoes. Dog er det ofte lykkedes mig at fylde mere end 2-3 gange, almindeligvis 4-5.

mvh Anders
Annonce
Gik opsætningen med din Broder smertefrit?
Min nabo har lige kæmpet en brav kamp med en broder, jeg ved dog ikke hvilken type, men det var i et større halvproff. system!
Når den er trådløs, er det jo pludselig noget nemmere at placere. Så kunne man jo have den til alt det almindelige og så HPeren, med fax og scanner til det særlige.
Tak for tippet.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Jeg må sige at opsætningen gik rigtig godt, det tog lidt tid, 1,5 time. Den blev sat op som en trådløs netværksprinter. Jeg var lidt betænkelig på forhånd. Netværket er krypteret og med sikkerhedsaktivering, de informationer lægges først i printeren. Dernæst læses software ind i alle computere på netværket. Mit problem var at 2 computere er alm. windows og en er en mac. Det blev ikke noget problem, der fulgte den god vejledning med. Nu kan alle computere printe og scanne vha netværket. Maskninen er en sådan en fætter: Brother DCP340CW

mvh Anders

Jeg køber mine blækpatroner (originale / uoriginale) hos inkclub og har ikke haft problemer med blækpatroner fra dem. 

Ellers kan prøve at kigge på printerpatroner.net, der er de forskellige typer af blækpatroner beskrevet (fordele / ulemper etc.)


p /p
Jeg har tidligere brugt refills, men jeg synes det er for besværligt, og jeg synes ikke resultatet er godt nok.

Til gengæld har jeg med stor held købt uoriginale patroner til min ældre HP printer og en nyere Canon printer, og det er stadig væsentligt billigere end at købe originale.

 Check min opskriftsside

Jeg bruger uoriginale patroner som jeg køber hos www.trykspar.dk.

Det er en Epson printer jeg har. De uoriginale patroner er måske ikke helt så klare i farverne og holder nok ikke helt så længe, men til den pris jeg giver for dem kan jeg godt leve med det. Kr. 6,- pr. patron. (ja det er rigtigt) Hos Inkclub tager de 59,- og de originale koster 85,-

Jeg kiggede lige på siden og kunne se at HP 56 og 57 koster 65,- og 116,-, om det er billigt eller dyrt ved jeg ikke.

mvh
Melin

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis