Blækpatroner?

Jeg kan forstå, at der er store prisforskelle på blækpatroner.
Hidtil er jeg blot gået ind i den lokale boghandel og bevidstløst købt og betalt det de har på hylderne, som for mit vedkommende er HP 56 og 57.

Ud fra det jeg har betalt tidligere, har jeg fået den opfattelse at der måske kan spares op mod 50% eller mere, men der er nogle ting, jeg ikke har rede på:

Der findes kompatible og uoriginale, som begge formodes at være uoriginale?

Er disse uoriginale lige så gode/dårlige som originale?

Så findes der refill, men jeg formoder det er noget biks med blæk ud over alt, når man er et fumlehovede?

Kan det lade sig gøre med refill, når det handler om farvepatron?

Slides patronerne ikke ved brug, så det med refill er lidt en dårlig ide?

Det er lidt af en jungle at fedte rundt på div. hjemmesiders mere eller mindre attraktive tilbud.

Er der nogen, der har bud på en billig og god/sikker leverandør?

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

Jeg kan forstå, at der er store prisforskelle på... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har haft både HP- og Lexmark-printere, med vidt forskellige oplevelser. HP kører hamrende stabilt, tørrer ikke så forfærdeligt ud, hvis den ikke bruges, men koster næsten en ny printer i opfyldning hver gang. Lexmark koster næsten ingenting i indkøb, men kassen ved hver opfyldning, og den tørrer ud i dyserne på et par dage.

Vi er så endt med en Canon Pixma 1500. Det er absolut ikke den nyeste model, men den kan det, vi har behov for. Og så er den billig at fylde op.

Vi bestiller også blæk hos Trykspar, og vi har altid været tilfreds med deres service. Hurtig levering og intet fis. Det kan godt være, at en fotoentusiast kan se forskel, men i vores verden er der ingen forskel mellem en patron fra Trykspar og den originale. Og vi kan fylde vores printer for under en tyver (sort og farve).

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

jeg går sådan set selv ind for refill eller uorginale partroner,- priserne er jo uhyrlige til tider. Men jeg har nu fået en svigerfar der har en lille computerforetning. Og jeg må sige at han har haft op til flere tilfælde med folk der kommer ind med deres printer, købt hos ham, hvor de er sølet ind i blæk (printerne altså ;) ). Når der så bliver spurgt indtil printerpatronerne og hvor de er købt osv, så viser det sig altid at det er en uorginal eller refill. Og det dækker garantien jo ik.....
Men jeg ville dog stadig vove forsøget hvis jeg ikke havde en sindsyg dyr printer, hvor et blækuheld ville få mundvigende til at hænge godt og grundigt....

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis