HjjjjÆÆlp!!!

Jeg har en 18 fods styrpults med 140hk det hele virker godt MEN!! har lidt at et problem med vægten..

Jeg har brug for 2 stor fliser bagerst i båden for at holde skruen i vandet når jeg giver den gas ellers går skruen bare fri nemlig Vil skyde til at de vejer 45kg stykket ... Men har efterhåndet set mange kutter og større både der bruder bly bar som balast på deres skibe, de vejer ca 25kg stykket...

Er der nogen der ved ved hvor jeg kan købe sådan nogle bar henne??? eller om det er jern er lige meget skal jo bruge ca 100kg i balast....

Hvis i har nogle gode ider må i meget gerne komme med dem,,,, de fliser pynter jo ikke ligefrem... derfor hvis jeg kan lave det pænt med nogle bar ville det være perfekt....


Håber at høre fra jer...
Jeg har en 18 fods styrpults med 140hk det hele... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ej den bruger ca 30liter pr time ved fuld gas.. men jeg troller meget, efter gedder og sandarter,,, det bruger den faktisk ikke en dyt næsten,,, kan trolle rundt i 3-4timer på 30 liter og mere vil jeg tro,,, Men du har ret.. når jeg lukker op for herlighederne bruger den benzin så det basker.... men det er også kun engang imellem at jeg lukker op for sluserne,,,,, da man max må sejle 8knob de fleste steder i silkeborg,,,,,,
Fik fat i et dæk firma hvor jeg købte ca 75kg bly de havde gemt bagerst i lageret.... brugte 4timer på at smelte det i aflange bar.. som nu ligger pænt .. var ude med båden og den gik perfekt....

Tak til jer alle
Citat fra sini

Fik fat i et dæk firma hvor jeg købte ca 75kg bly de havde gemt bagerst i lageret.... brugte 4timer på at smelte det i aflange bar.. som nu ligger pænt .. var ude med båden og den gik perfekt....

Tak til jer alle


hejza

tillykke med båden. bare det virker og du er tilfreds så er alting jo godt ikk!!!

jo jeg ligger foto ud her løbene af båden.

http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=48037

mvh Hr. ertmann
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også