Sengen fra Helt Solgt?

Hej alle Jer LDS'ere...

Mon ikke nogle her, har lyst til at hjælpe?
Konen så for et par uger siden, en seng blive lavet i dette, til tider, udemærkede program. Den er lavet i noget birkefinér og har en høj reol i den ene ende. Ydermere er der hjul under, så den kan flyttes... confused
TV2 er åbenbart ikke behjælpelig med en tegning, der er flere på siden der har spurgt...
Mit dilemma er, at jeg sagens kan bygge hende en sådan seng, men jeg har (indtil flere blush) dårlige erfaringer med at tegne sådan noget. Der har ALTID været et eller andet galt med mine mål. Sådan er jeg åbenbart, hæ...

Håber på hjælp herinde, da jeg så vil hjælpe videre på TV2's side wink

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Palle H (den 06-04-2003).]

Carsten
Hej alle Jer LDS'ere... Mon ikke nogle her, har... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen smile

Hvorfor ikke vælge en anden træsort?
Østenfinerplader fåes til rimelige penge, og så kan du evt. male dem, eller give dem noget lud så de bliver lyse.

Jeg forstår ikke helt konstruktionen, men umiddelbart er det vel en kasse med skuffer som seng, og et skab i den ene ende?

Mvh
ThomasB
Østen fineren har en ret tynd yderfiner der ret let kan komme til at flosse og måske kradse når man vipper ud af sengen, har selv prøvet det !!
Så skal fineren ikke være rå eller lakeret eller lignende så vil jeg foreslå mdf plade, den er plan, glat og til at betale. Man kan høvle en fas eller lave en lille runding på kanten med overfræseren.
Pladen kan med fordel købes udskåret i de pladestørrelser man skal bruge. Det er ikke nemt at sve 2 meter i hånden uden at lave hak.
Pladen kan så males eller lakeres eller evt bejses før en lakering.
Mdf plade slider en del på høvl og på fræsejern, så sørg for at de er skarpe når du går igang.

Venligst Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Se se.. Nu nærmer vi os jo ret så kraftigt. Jeg har iøvrigt tegnet sengen, på comp. så jeg kan se alle samlinger osv. Ser ret fornuftigt ud hvis jeg selv skal sige det biggrin

Vedr. kanterne, vil jeg egentlig være ret godt tilfreds med, at man kan se striberne. De vil jo komme til at ligge på langs hele vejen rundt. Til at lægge madrassen på, har jeg tegnet et kryds på bunden. Der er jo en fodende, og i den anden ende må en lille liste kunne gøre det ud for resten af støtten.
Iøvrigt kan man godt købe noget laminat til at stryge på, spørg din lokale køkkenforretning wink

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Palle H (den 10-04-2003).]

Carsten
Hej smile

Stryge-laminat er ikke rigtig træ. Det er plastik - bvadr!

Må vi se tegningerne?

Mvh
ThomasB
Naturligvis!
Hvordan gør jeg confused

Det er jo ret fine stregtegninger, så jeg ved ikke om .jpg kan gøre det...

Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jamen hvor er det forrygende! biggrin

Det er blevet lidt "ude af proportioner", men målene står jo på, så hvad siger I?

Carsten
Hej smile

Hold da helt ferie det er flot lavet!

Jeg tror dog at du bliver nød til at have liste hele vejen rundt, hvor boxmadrassen skal ligge - altså ude i siden.

Eller ser det jo ud som om du kunne leve af at lave tegninger - f.eks til køkkener biggrin

Mvh
ThomasB
Ja well... Det tog også MEGET lang tid smile

Men madrassen vil jo hvile på en hel plade, er det mon ikke kun nødvendigt med en liste på bagsiden af reolen, som den plade hviler på? Sammen med krydset i bunden burde det da vel være nok, Eller?

Jeg regner iøvrigt med noget skridsikkert gummi, hele vejen rundt, for at holde madrassen på pladen. Konceptet er jo lidt, at der ikke er noget "hul" at lægge madrassen i.
Og husk... Min ordre var at den skal være NØJAGTIG magen til den fra programmet frown

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Palle H (den 12-04-2003).]

Carsten
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også