Fotos blokeres

Jeg har lige købt nyt digitalkamera, men når jeg vil se billederne på computeren, bliver de hele tiden blokeret af sikkerheden.
"Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold...osv"
Så jeg må hele tiden klikke på "give tilladelse", og "Er du sikker" og "Ja". Og så kommer billedet!
Jeg har prøvet v.hj.a hjælpefunktionen, at gå i Explorer, indstillinger osv. fjerne flueben osv. Men billederne bliver blokeret alligevel.
confused
En der kan hjælpe mig?
Har måske oplevet det samme?
Jeg har lige købt nyt digitalkamera, men når jeg... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du altid vælger automatisk installation, må du akseptere programmørens særheder med hensyn til hvad han anser for at være praktisk og brugerorienteret. Hvis du derimod vælger CUSTOM setup/installation kan du selv bestemme hvor programmet installeres og om du ønsker et link på skrivebordet og/eller på programbjælken osv.
Når du vil vedhæfte en fil bliver du nødt til at udvælge filerne før du vedhæfter dem, fordi Photo Loader og andre programmer ikke er baseret på at være aktivt koblet med mailprogrammerne.
Vær også opmærksom på at netudbyderne ofte har et filter koblet på forbindelsen som fjerner bla. *.EXE filer fra mailen på grund af faren for utilsigtet aktivering af smudsprogrammer såsom dialer, virus og andre uhumskheder. Måske fjernes andre filer også, men det kan du se på udbyderens webside. Du kan deaktivere filtret via udbyderens hjemmeside, men generelt er det ikke tilrådeligt at gøre det. I stedet kan man komprimere disse filer til feks. ZIP eller omdøbe filen til *.xxx.
Min Firewall omdøber vedhæftede filer som kan være skadelige så jeg skal svare JA to gange inden filerne åbnes. Filerne ligger som et link i mailen men ikke med den rigtige filbetegnelse såsom JPG, EXE, ZIP osv, osv. Måske har modtageren overset linket eller ikke er klar over at det kan forholde sig sådan.
Da der er flere end 50 filtyper som anses for at kunne være skadelige, og mange andre fejlmuligheder, deriblandt sikkerhedsindstillingerne i diverse windows opdateringer, er det som at orientere sig i mørke.
Næste gang du prøver at vedhæfte en fil, så gå ind i mappen hvor filerne ligger og vælg filen derfra. Det virker måske lidt "bøvet" men sådan er de mailprogrammer skruet sammen som jeg har erfaring med.

Mvh. Christian

Hvad forstår du ved at komprimere et billede?

Er det blot et komprimeringsprogram, du anvender, for så er det ret håbløst idet alle .JPG billeder allerede er komprimeret særdeles godt.

Det du skal gøre er at vælge en mindre opløsning således at antallet at pixels i billedet bliver mindre.

Hvilket program anvender du til det du kalder komprimering?
...Jeg højreklikker på fotoet, vælger: "Send billede som e-mail". Og markerer: Gør alle mine billeder mindre.

Ellers tager afsendelsen jo 8 timer.

Og forresten står der:
Bemærk! E-mail-programmer forhindrer muligvis afsendelse eller modtagelse af bestemte vedhæftede filtyper for at beskytte mod virus. Kontroller indstillingerne for e-mail-sikkerhed for at afgøre, hvordan vedhæftede filer behandles.

Er det mit AVG antivirus, der blokerer. Eller mon noget ved sikkerhedsnuveauet? Et flueben
Det kunne meget vel være en antivirusbeskyttelse, der griber ind, for det er muligt at indlægge vira i en .JPG-fil. Efter min mening burde programmet da gøre opmærksom på, at det har fjernet filen.

Hvis det er Outlook Express, du anvender burde du se filnavn og størrelse inden du sender mailen. Ser det mistænkeligt ud?

Du har dog endnu ikke ført bevis for at fjernelsen sker i din computer. Det kan også være din ISP, der ikke videresender.
Jeg fandt ud af det!!:p

Det må være noget jeg har slået til, mens jeg rodede med billedprogrammet til kameraet.
Og jeg har også fået lavet det til at gå via Dokumenter, så jeg skal ad den vej først, for at vedhæfte fotos. (husker dog ikke hv...)

Men nu, når jeg klikker på fotomappen, så er der yderligere en mappe som hedder "Prewiew", hvor kopier af billederne ligger, i mindre format (KB).

- Ellers tak for hjælpsomheden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis