Fotos blokeres

Jeg har lige købt nyt digitalkamera, men når jeg vil se billederne på computeren, bliver de hele tiden blokeret af sikkerheden.
"Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold...osv"
Så jeg må hele tiden klikke på "give tilladelse", og "Er du sikker" og "Ja". Og så kommer billedet!
Jeg har prøvet v.hj.a hjælpefunktionen, at gå i Explorer, indstillinger osv. fjerne flueben osv. Men billederne bliver blokeret alligevel.
confused
En der kan hjælpe mig?
Har måske oplevet det samme?
Jeg har lige købt nyt digitalkamera, men når jeg... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg har sendt et foto med e-mail ...så bliver det ikke sendt, modtageren modtager aldrig noget fra mig.

Jeg højreklikker på billedet.
Vælger: "Send billede som e-mail".
Markerer: "Gør alle mine billeder mindre".
Der står: "Forbereder afsendelse".
....og den bliver ved med at forberede afsendelse.
Så klikker jeg OK på et tidspunkt.
Vinduet kommer så op med mit vedhæftede foto, og jeg kan skrive modtageradresse.
"Send"

Men forresten står der:
Bemærk! E-mail-programmer forhindrer muligvis afsendelse eller modtagelse af bestemte vedhæftede filtyper for at beskytte mod virus. Kontroller indstillingerne for e-mail-sikkerhed for at afgøre, hvordan vedhæftede filer behandles.

Er det mit AVG antivirus, der blokerer. Eller mon noget ved sikkerhedsnuveauet? Et flueben?

Hvem kan hjælpe?

Ved du hvad 'Klaus-baus', du løser problemet med al den usikkerhed ved Explorer, ved at bruge verdens bedste browser: Firefox!

Firefox må være verdens bedste browser, fordi alle de gode ting bliver kopieret af Microsoft - og så er det ikke engang løgn!

Jeg vil på det kraftigste anbefale at gå over til Firefox, fordi det er inde programmet du stiller på sikkerheden. Desværre tror mange, at bare fordi der står Microsoft bag, så er man på den sikre side.

Hent Firefox her:
http://www.mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Når vi er ved det, så skrot Outlook Express også. Her bruger vi Thunderbird fra samme udviklere af Firefox. Hent Thunderbird her:
http://www.mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Få al den viden der findes om ovennævnter programmer hos, en ikke hvem som helst, Kim Ludvigsen:
http://kimludvigsen.dk//programmer-internet-firefox.html

Svend Erik

Bygningssnedker

Hvor store er de billeder du vil sende?
Jeg har oplevet, at hvis jeg ikke reducerer billeder i f.eks. Paint fra f.eks. 3 MB til måske max. 3-600 kb, er det meget tungt, langsommeligt og usikkert, og måske har modtageren slet ikke plads til disse store filer.
Det tager en krig og en kold vinter at sende multi MB store billeder.
mvh
ktm, som i øvrigt ikke skal klåge i denne materie! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

De er jo store.. Men så vælger jeg at komprimere dem, når jeg siger "Send billede som e-mail".
Det virker for min mor, at sende fotos til mig. Men jeg kan ikke sende til hende.(?)

Det må da være muligt, uden at downloade og installere ny browser. Hun kører også "kun" Explorer.

Der er sikkert bare et flueben et sted, som skal sættes eller fjernes.

Hilsen Klaus (-"baus" betyder bukser, på sønderjysk...)
Hvis modtagerens mailbox ikke har kapacitet til at modtage store mails eller ikke er tømt, vil du få en fejlmeddelelse fra MAILER-DAEMON eller tilsvarende, om at mailen ikke kunne leveres. Hvis du derimod ikke kan sende fra mailprogrammet er det windowsindstillingerne der blokerer for f.eks JPG-filer fordi disse filer også kan indeholde koder som gør din komputer sårbar.

Problemet er at Internet Explorer er et "åbent program" og dermed er det en sikkerhedsrisiko. Derfor har du disse evindelige problemer med næsten alting, og oven i det skal du slås med at når du opdaterer windows kan du risikere at dine personlige sikkerhedsindstillinger bliver nulstillet, så alt hvad du ændrer på skal du derfor notere ned og gemme, ellers!!!
Livet er for kort til IE og Outlook.

Mvh. Christian

Annonce
- Min mor kan sende fotos til mig, ved at vælge send billede som e-mail (komprimeret).

- Hun modtager ikke noget, når jeg gør det samme.
Jeg har ikke mere Outlook installeret og har heller aldrig brugt det som email program, men det du beskriver lyder som om det er sikkerhedsindstillingerne som forhindrer dig i at afsende billeder, måske noget i retning af de problemer du havde med at åbne dine billeder. Jeg går dog ud fra at programmet vil fortælle dig det, hvis det nægter at afsende billeder. Hvad med din firewall. Tillader den at afsende billedmateriale eller er det hos din mor problemet opstår? Hvis firewall'en fjerner billedet inden afsendelsen går det jo galt.

Mvh. Christian

Hej Kasserer.
Nu har jeg prøvet at sende til en anden også, og han modtager heller ikke noget!
Der må være et flueben hos mig, som bremser for det. Og jeg mistænker også mit AVG antivirusprogram for at være synderen.

Klaus
Det vil være interessant at vide hvor store disse billedfiler er, for de fleste ISP'er har en maksimal størrelse for de filer, der kan sendes som e-mail.

Du må dernæst finde ud af hvor billedet blokeres. Ud fra din beskrivelse, hvor du trykker OK inden programmet er færdig med forberedelsen, er det da meget muligt at noget går galt.

Nu nævner du ikke hvilket program du anvender til afsendelse af post, men prøv dog at bruge dette program til at sende en meddelelse til din mor og vedhæt ganske simpelt billedet til meddelelsen. Her kan du sikkert også se hvor stor filen er og du burde få en fejlmeddelelse med årsagen, hvis mailen ikke kan sendes.

Din ISP giver vel også mulighed for at sende post via en Browser (Web-mail eller hvad det nu hedder). Prøv at sende via denne Web-mail og vedhæfte billedet, og noter eventuelle fejlmeddelelser, hvis det ikke lykkes.

Det forundrer mig i det hele taget at du anvender en browser til at se dine billeder. Det er en browser (uanset fabrikat) slet ikke beregnet til. Det svarer til at skrive breve i Excel; det kan lade sig gøre, men er meget besværligt og giver ofte et mærkeligt resultat.
Det virkede ellers fint med mit "gamle" kamera.
Jeg forstår bare ikke, billedprogrammet til dét (Image Transfer destination Folder) ligger både på "skrivebordet" OG som en mappe i Dokumenter, hvor jeg vedhæfter billederne fra, i en mail.
Jeg husker ikke hvorfor/hvordan det er sådan, men billedprogrammet til mit nye kamera ligger kun på skrivebordet. Hvis jeg vil vedhæfte fotos i en mail, og klikker på (Photo Loader)-ikonet, så bliver selve programmet jo bare vedhæftet, og ikke åbnet, så jeg kan udvælge fotos.

- Anvender en "browser" til at se mine billeder? Der fulgte et program med kameraet (også til det gamle), og billederne bliver automatisk gemt i dét. Og det er så der de kan åbnes fra.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis