Suzuki 35 hk.

hej venner

er der nogen der kan fortælle mig noget om denne motor.....

er der nogen fif eller noget jeg skal tage højde for ???

ku godt tænke mig el start på den er det muligt ??

hvad med at lave strøm ??

på forhånd tak Hr.Ertmann
hej venner er der nogen der kan fortælle mig... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er 100% dem.....tag en auto pære og tag så at sætte dem på mens motor køre , så burde der være lys i pæren 100%...

Mvh

sini
Jeg ville nok købe en Motorcykel eller scotter batteri sådan at din motor ikke behøver at køre for du har strøm....... bare en ide.. og den lader fint,,, bare HUSK at plus til PLUS og minus til MINUS....

Så burde der være strøm til det hele i båden.....

Skriv lige hvordan det går skipper....

Mvh Sini
Citat fra sini

Jeg ville nok købe en Motorcykel eller scotter batteri sådan at din motor ikke behøver at køre for du har strøm....... bare en ide.. og den lader fint,,, bare HUSK at plus til PLUS og minus til MINUS....

Mvh Sini

hejza

det lyder sgu godt med de 2 ledninger. prøver liger det nr med en prøvelampe. jeg har et batterig 45 amp. skal nok holde jer alle sammen optodate hvor langt jeg er. pt ligger jeg i sengen m indfluen.......

mvh Hr.ertmann
Citat fra sini

Mvh Sini

hej Sini

jeg har lige et par hurtige spørgsmål...(sevedlagte foto)

hvor sidder vandpumpen henne på såddanne sven ? og den hmm hedder imbeller...!! vil have tjekket skidtet.

så lige mit svinghjul ikke hade tænder.... skal der ikke være det vis jeg skal have selvstarter på ??

mvh Hr. Ertmann
Ang. Tandhjul på svinghjulet så er svaret desværre ja det skal der være på før du kan sætte starter på, Og med hensyn til vandpumpe så er den i det nederste led at pumpen ligger som du har taget et billede af og ja det hedder impeller som sidder på driv akselen og får dem til at pimpe vand op i motoren... Det er sådan set nemt nok at skifte , men kig lige på din termostat som ligger på siden af din skønne motor, da den har det med at sætte sig efter nogle år... og så sidder man med håret i postkassen..... Men hvis den pumper en fin stråle ud er det ikke nøvendigt... det kommer selvfølglig an på hvornår sidst den er skiftet,,,,, Men hvis du vil have et godt råd hvis du vil have benet af,,,,, så varm de 4 bolte der holder foden på motoren og varm den rigitg godt.....RIGTIG godt.... da de har med at knække når de har siddet i længere tid ,,, og så skal man til at bore dem ud og lave ny gevind.... så husk de skal næsten være rødglødene når du tager fat....

Håber de thjælp lidt ellers skriv bare igen,,,,,
Annonce
pas på de bolte, det er ikke sjovt at knække dem.
Jeg har lige knækket en hel del bolte omkring på en 40 år gammel maskine. Og så er der kun varme, varme & varme. Knækker de for langt inde så skal der bores og det er IKKE sjovt eller nemt.
Tror at knækket bolte er det værste ved at lave bådmotorer der har været for meget i saltvand
Citat fra sini

Ang. Tandhjul på svinghjulet så er svaret desværre ja det skal der være på før du kan sætte starter på, Og med hensyn til vandpumpe så er den i det nederste led at pumpen ligger som du har taget et billede af og ja det hedder impeller som sidder på driv akselen og får dem til at pimpe vand op i motoren... Det er sådan set nemt nok at skifte , men kig lige på din termostat som ligger på siden af din skønne motor, da den har det med at sætte sig efter nogle år... og så sidder man med håret i postkassen..... Men hvis den pumper en fin stråle ud er det ikke nøvendigt... det kommer selvfølglig an på hvornår sidst den er skiftet,,,,, Men hvis du vil have et godt råd hvis du vil have benet af,,,,, så varm de 4 bolte der holder foden på motoren og varm den rigitg godt.....RIGTIG godt.... da de har med at knække når de har siddet i længere tid ,,, og så skal man til at bore dem ud og lave ny gevind.... så

husk de skal næsten være rødglødene når du tager fat....

Håber de thjælp lidt ellers skriv bare igen,,,,,

hejza

hmm du snakker om 4 bolte.....!! mener du ikke 6 bolte. hos mig er der sat rustfriebolte i. vis det er der jeg skal skille den af !!!
thermostaten.... sidder den inden bag det dæksel som vist på billedet ??
hvor i landet er du fra Sini ?? er selv fra Bolkhus.

mvh hr.ertmann
Sorry ..du har jo ret det er 6 der holder dem,,, Og selvom det er rustfri brækker de desværre af som tændstikker når de har siddet i for lang tid... De ier nemlig til og når du varmer det op giver det lidt plads at arbejde med, har brækket min del af skruer i min tid, heheh... Bruger en mini gas flaske og varmer det det op til de er rødglødene,,,og så banker jeg lidt på dem og bygynder at skrue dem af...

Jeg bor i Silkeborg....

Du kan også bare give mig et kald på 86810063...

Mvh

Sini M
Citat fra sini

Sorry ..du har jo ret det er 6 der holder dem,,, Og selvom det er rustfri brækker de desværre af som tændstikker når de har siddet i for lang tid... De ier nemlig til og når du varmer det op giver det lidt plads at arbejde med, har brækket min del af skruer i min tid, heheh... Bruger en mini gas flaske og varmer det det op til de er rødglødene,,,og så banker jeg lidt på dem og bygynder at skrue dem af...

Jeg bor i Silkeborg....

Du kan også bare give mig et kald på 86810063...

Mvh

Sini M

hejza ven

okey prøver med en gasbrænder. hvad sidder der inde under det dæksel på motoren som jeg har tegnet ind med rødt.
okey har lige lagt dit nr i mobilen.

mvh Hr.ertmann
I det deksel vil jeg skyde på at Termostaten og vandkammeret sidder... og igen pas på med de tralse bolte da hvis en af dem knækker skal du have den skilt ad, da vandkammeret ikke vil være tæt når vand pumpen begynder at pumpe,,,,,,,,,

mvh sini
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også