Suzuki 35 hk.

hej venner

er der nogen der kan fortælle mig noget om denne motor.....

er der nogen fif eller noget jeg skal tage højde for ???

ku godt tænke mig el start på den er det muligt ??

hvad med at lave strøm ??

på forhånd tak Hr.Ertmann
hej venner er der nogen der kan fortælle mig... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Håndværkeren

Så må du ty til knoglen og ringe til en butik der forhandler den type motor, måske du kan være så heldig at de stadig har nole papirer liggende på lige netop din motor.

V.h. Håndværkeren

hejza

hmm der sidder et forhandler mærkert fra Skive... prøver at ringe til dem....

mvh Hr.Ertmann.
Citat fra lynæs

hej.
et eller andet sted skulle der sidde en lille plade med modeloplysninger mm., den kunne måske hjælpe i en søgning, eller du kan spørge en forhandler om de data du kunne ønske. Pladen sidder som regel på fastspændingen. Der er nok ingen tvil om at der kan fås elstart, men det gør det jo ikke, hvis der ikke er lader på.

hejza
må lige ud og se om der sidder sådanne en på den.... det er vel næsten som et stel nr.... ??

mvh Hr.Ertmann
Her kan du evt. se hvad alder din maskine har, desuden kan du finde reservedele.

http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmEcatBook.jsp?reqIsFrMainIndex=1&reqIsFrObook=1&reqNeed2FindBook=1&reqFrPgIndex=0&reqBrandCode=010&reqBookCode=READFROMDB&reqPageNum=362

Hvis du er tilfreds med motoren ville jeg sejle med den som den er, evt. give den en god overhaling. Har selv en evinrude fra 60 erne, synes det er sjovt at have en "oldtimer". Men ja det er IKKE benzinøkonomien der har godt af det

El start ville jeg kun sætte på hvis du kan finde et lig af samme motortype, for ellers bliver det alt, alt for dyrt.
Fandt selv en selvstarter på en anden motor som jeg har indstalleret, virker fint, selvom det pt kun er med primitiv plus / minus pol til batteri methoden!

Du kan evt. finde en manual hos biblioteket. Tjek dem på nettet, ofte har de hvad man skal bruge og skaffer dem hjem til dig hurtigt, og det er gratis.
Ellers kan jeg kun anbefale dig at bruge de par hundred kroner på at købe en ordentlig værkstedsmanual til motoren.
Det KAN blive rigtig dyrt at rode med påhængsmotore uden rigtig manual!!!

bare min mening!

God weekend cool
Citat fra benjaminok

Her kan du evt. se hvad alder din maskine har, desuden kan du finde reservedele.

http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmEcatBook.jsp?reqIsFrMainIndex=1&reqIsFrObook=1&reqNeed2FindBook=1&reqFrPgIndex=0&reqBrandCode=010&reqBookCode=READFROMDB&reqPageNum=362

Hvis du er tilfreds med motoren ville jeg sejle med den som den er, evt. give den en god overhaling. Har selv en evinrude fra 60 erne, synes det er sjovt at have en "oldtimer". Men ja det er IKKE benzinøkonomien der har godt af det

El start ville jeg kun sætte på hvis du kan finde et lig af samme motortype, for ellers bliver det alt, alt for dyrt.
Fandt selv en selvstarter på en anden motor som jeg har indstalleret, virker fint, selvom det pt kun er med primitiv plus / minus pol til batteri methoden!

Du kan evt. finde en manual hos biblioteket. Tjek dem på nettet, ofte har de hvad man skal bruge og skaffer dem hjem til dig hurtigt, og det er gratis.
Ellers kan jeg kun anbefale dig at bruge de par hundred kroner på at købe en ordentlig værkstedsmanual til motoren.
Det KAN blive rigtig dyrt at rode med påhængsmotore uden rigtig manual!!!

bare min mening!

God weekend cool

hejza ven

1000 tak for dine oplysninger.... har lige været inde på siden og lure lidt... hmm har lovet fam. at være inden hos dem idag.. så ingen båd idag fredag. er udd automekaniker så lidt håndelag er ingen problem.. rigtig god weekend til gør-det-selv folket og deres fam.
Hej!
Apropos strømmen kunne du jo snildt have et batteri i en batterikasse alt afhængig af hvor meget strøm du skal bruge og hvor ofte. Udstyret med et par krokodillenæb; et ekkolod sluger ikke mange amphere afhængig af om du skal have kabinelys, ankerlys og div. lysanordinger kørende konstant (næppe) ja så kan en batterilader til et par hundrede kroner og et 50-60 amphers batteri måske klare sagen, nok langt billigere og tildels meget hurtigere end først at skulle mokke med reservedele og såen. Bare en alternativ mulighed.
God weekend
Annonce
Citat fra lassebj26

Hej!
Apropos strømmen kunne du jo snildt have et batteri i en batterikasse alt afhængig af hvor meget strøm du skal bruge og hvor ofte. Udstyret med et par krokodillenæb; et ekkolod sluger ikke mange amphere afhængig af om du skal have kabinelys, ankerlys og div. lysanordinger kørende konstant (næppe) ja så kan en batterilader til et par hundrede kroner og et 50-60 amphers batteri måske klare sagen, nok langt billigere og tildels meget hurtigere end først at skulle mokke med reservedele og såen. Bare en alternativ mulighed.
God weekend

hej lasse

tak for tippet... ja det er kun til ekkolo/Gps/lænse pumpe/en lanterne/trinflaps og det køre jo ikke hele tiden. båden ligger på bådvogn og kommer m hjem hver dag så der er jo ingen problem i at lade den op.
mvh Hr. Ertmann
Hej har selv haft en motor som denne for 6 år siden,,, og den sejlede bare godt ingen problemer eller noget,Hvis du vil tjekke dit ben om der er lekæger så sæt den ned i en balje vand og start den op... lad den køre i ca 10min.. hvis du så bagefter skruer bunden skruen ud, og det olie der er i den er mælke hvid, skal du finde den lekæge der er,,, hvis ikke så er det bare perfekt,,,, Du Skal jo regne med at dem der har lavet den motor godt ved at den har en svaghed ,,, Men det har alle Ben vil jeg vove at påstå.. det kommer jo helt an på om man sejler i ferskvand eller saltvand, som faktisk spiser alu.... Og om man tager benet op når man er færdig osv.... Lagering i benet et meget tykker en resten af benet... Med hensyn til Strøm udtag er der nogle ledninger som går fra sinvghjulet ... hvor nogle af dem er strøm ... Du kunne lode en lille pære på 2 ledninger og prøve dig frem.. jeg mener det er 2 eller 3 ledninger der er hinger frie......ellers tag et billede af de ledninger der går fra svinghjulet så skal jeg prøve at hjælpe dig med det strøm...

Mvh

Sini
Citat fra sini

Hej har selv haft en motor som denne for 6 år siden,,, og den sejlede bare godt ingen problemer eller noget,Hvis du vil tjekke dit ben om der er lekæger så sæt den ned i en balje vand og start den op... lad den køre i ca 10min.. hvis du så bagefter skruer bunden skruen ud, og det olie der er i den er mælke hvid, skal du finde den lekæge der er,,, hvis ikke så er det bare perfekt,,,, Du Skal jo regne med at dem der har lavet den motor godt ved at den har en svaghed ,,, Men det har alle Ben vil jeg vove at påstå.. det kommer jo helt an på om man sejler i ferskvand eller saltvand, som faktisk spiser alu.... Og om man tager benet op når man er færdig osv.... Lagering i benet et meget tykker en resten af benet... Med hensyn til Strøm udtag er der nogle ledninger som går fra sinvghjulet ... hvor nogle af dem er strøm ... Du kunne lode en lille pære på 2 ledninger og prøve dig frem.. jeg mener det er 2 eller 3 ledninger der er hinger frie......ellers tag et billede af de ledninger der går fra svinghjulet så skal jeg prøve at hjælpe dig med det strøm...

Mvh

Sini

hejza

jeg tar nogen billeder iaften og ligger ud på siden. 1000 tak for hjælpen.

mvh hr.ertmann
Flot arbejde du har laver med din agter.....

Glæder mig til at se din motor ledninger...

Mvh

Sini
Citat fra sini

Flot arbejde du har laver med din agter.....

Glæder mig til at se din motor ledninger...

Mvh

Sini

hejza Sini

så kom der nogen foto. der er 2 gule ledninger 1 helt gul og 1 gul med rød streg. som bare er klippet over.... kan det være dem ???

mvh Hr.Ertmann
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også