Snyder TDC med lovede GB.

Hvor mange af jer har TDC som net forbindelse ?
Og får i hvad i betaler for i GB. Jeg betaler for en forbindelse på 2 GB, men det er sjældent at den er oppe på 1,6 GB. Værst er det når jeg vil se net TV så er det mange gange afbrudt i flere sekunder ad gangen, nogen gange er er lyden der, men billederne følger ikke med !
Er det noget nogen af jeg kan genkende, så skriv om det.

V.h. Håndværkeren
Hvor mange af jer har TDC som net forbindelse ? Og... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
enkelt svar: jeg har brugt TDC som ISP siden slutningen af firserne (hvor der ikke var andre ), og bruger dem stadig.

Jeg har brugt dem både professionelt (com CTO i et mellemstort firma) og privat, og jeg skriver gerne under på at de IKKE er fejlfrie, så om du har mindre end den lovede båndbredde ude i dit hjørne, skulle ikke undre mig.

Men: jeg har prøvet et stort antal alternative selskaber i tidens løb, og de har hverken imponeret/overbevist mig når det drejer sig om teknik eller når det drejer sig om service.

Og vil du have en lille rettesnor: når TDC kan levere dit bredbånd, så kan alle de andre selskaber også ... TDC er nemlig tvunget til at give dem adgang til tråden. Når de så ikke ønsker at gøre det, hvad tror du så det skyldes?

Så hvis jeg skulle være rigtig grov, så kunne jeg jo pointere at det faktisk er god service fra TDC at de vil levere dig bredbånd, når alle de smarte ikke gider - men så beskylder du vel også bare mig for at være undercover for TDC?! ;-)

Nå - spøg til side ... skal du have noget igennem overfor TDC, så må du postulere, fremfor at spørge (for spørger du, så bliver svaret naturligvis altid til TDC's fordel). Og når du postulerer noget, så skal det ske med en klart formuleret og teknisk sagkyndig påstand, så jeg vil anbefale dig at få fat i en bekendt der har forstand på tingene, og få ham til at klare ærterne for dig (du får aldrig lov at tale med en tekniker, hvis du ikke har styr på teknikken!).

imGray">eg, - en snert af kokos når en planke går gennem maskinen - spindelvævstynde kniplingespåner der krøller op gennem spunsen i min høvl - eg!
Ja også her.
Har 2 mbit forbindelse download, og 128 i uploud men har til tider under det halve.
Ringede tirsdag i sidste uge og vrøvlede.
Igår ringede teknikeren fra Centralen og sagde at han kunne ikke finde nogen fejl...men da jeg startede op var det hele hurtigere. og svarede til 2 mbit
forbindelsen. Min upload er der efter blevet dårligere, helt ned til en fjerdedel.
Jeg er begyndt at bruge deres Hastighedstester, og tager deraf en kopi med
klokslet og kopierer den ind i en wordsiden.
Når jeg har en 4-6 tester der, sender jeg den til kundeservice, og skriver
dårlig forbindelse.
Idag ringede de og beklagede og skulle nok kikke på det igen.
Jeg har lagt hastighedstesteren over i min foretrukkende, så jeg hurtig lige kan tage den derfra, når det begynder at gå langsom.
Så nu får de mails, hvergang den er under det jeg betaler for, om jeg så skal sende dem 1000 mails.
Jeg skrev også at jeg ikke ville betale for den forbindelse, hvis jeg ikke har den hastighed.
De har også tilbudt at godskrive beløb, men at den først kan regnes ud, når
min forbindelse er optimal igen.

Med venlig hilsen

Søren
Tjah ! Hvornår tror du så selv den vil blive "optimal" igen, din forbindelse. tror du selv på at de vil slippe skillingerne.
Ifølge dem selv skulle vi nu alle med netop din forbindels hastighed være sat og til det dobbelte 4 Mbit til samme pris som vi gav for 2Mbit forbindelsen. Jeg har endnu ikke opdaget en forbedring. Min ligger stadig på 1,6 Mbit

Håndværkeren
Yhja de har selv i telefonen hos kundeservice kunne måle/ se at min forbindelse/Hastighed var meget lav....men teknikeren sagde at der ingen fejl var, men den blev alligevel
hurtigere da jeg talte med teknikeren i telefonen.....for derefter at falde i uploud.
Da de reingede idag sagde de også at den automatisk blev hævet til 4 m/bit....men den er jeg da endnu mere spændt på.
Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

Søren
Annonce
@ Håndværkeren

Lige meget hvor meget fiber og hvor høj hastighed du får, vil der altid være spild til kontrolsignal.. Sådan er det bare! Det hastighed du betaler for, er den fra dit hus til centralen. TDC kan jo ikke drages til ansvar for at alverdens sider ikke har server kapacitet nok til, at alle kan få 100% udnyttelse af deres forbindelse.. Jeg startede selv med en 512/512 forbindelse, jeg var da også skuffet i starten over at jeg ikke fik de ca. 55 kB/s som forbindelsen jo lovede. - Og det du skriver med at TDC hasighedestest ikke holder, det er, undskyld mit fransk, fandme noget pis! TDC er da en seriøs virksomhed..

Jeg vil bare mane til ro, da du hverken kan eller vil få mere af at brokke dig til TDC. Seneste tiltag har jo været at de tager forbehold for de hastighedes svingninger du beskriver.

Derfor: Vær tilfreds med hvad du får leveret! Og tro mig, det biver ikke bedre når du får fiber, da du næppe kan trække 10MB/s ud af nogen offentlig server..
Ja jaaah !
Sæt ræven til at passe gæs ! Det er stort set det jeg mener om TDC´hastigheds måler.
Og jo jeg får en del mere ud af fiberen, for iøjeblikket er TDC ikke i stand til at leverer et TV signal via de ledninger de har her ude på landet. Det er ledninger der er lagt længe før der var noget der hed Internet, og det er jo der problemet ligger begravet. Der er simpelthen ikke kapasitet til så store mængder data i de gamle ledninger, som der vil være i fiberen.

V.h. Håndværkeren
Ja, det har du ret i det med Tv-signalet. Men det jeg mente var, at selv om du betaler for 20 MB/s, så vil der jo stadigvæk være en vis procent der går til at kontrollere at "pakkerne" går de rigtige stder hen. Jeg bor selv ude på landet, og her har jeg en rigtig stabil 2048/512 også fra TDC. Venter dog på at det bliver opgraderet til 6144/512, men det er muligt, at det ikke kan lade sig gøre gennem det gamle kobber..? Hvad har du forresten bestilt af bredbånd?
Skrevet af Håndværkeren på 27 feb 2007 18:06
Jeg har selv brugt Stofa da jeg boede i Sønderborg, men her ude på Landet hvor verden er forlænget med brædder og kragerne har madpakke med, er det kun muligt at få en internet forbindelse igennem TDC. Så på en måde så har de mig jo i saksen, for undværer internet ville da være noget der kunne ligne en katastrofe for mig.
Jeg har dog hørt noget om at jeg i løbet af et år vil få mulighed for at fy indstaleret lysleder kabel fra Syd Dansk Elforsyning. Kablerne er lagt ude i vejen, der mangler bare de 25-30 m. op til mit hus.
Men det hjælper ikke på at TDC tager penge for en hurtig forbindelse der så viser sig at være hullet som en si.

V.h. Håndværkeren

.



 


fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis