Snyder TDC med lovede GB.

Hvor mange af jer har TDC som net forbindelse ?
Og får i hvad i betaler for i GB. Jeg betaler for en forbindelse på 2 GB, men det er sjældent at den er oppe på 1,6 GB. Værst er det når jeg vil se net TV så er det mange gange afbrudt i flere sekunder ad gangen, nogen gange er er lyden der, men billederne følger ikke med !
Er det noget nogen af jeg kan genkende, så skriv om det.

V.h. Håndværkeren
Hvor mange af jer har TDC som net forbindelse ? Og... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kassereren's link er sikkert et udmærket program, men vær opmærksom på, at det måler båndbredden (Bandwidth) til en bestemt server. Dette har ikke noget med hastigheden på ADSL-forbindelsen at gøre, bortset fra at båndbredden aldrig burde kunne være over 2048 kbit/s for download.
Jeg går ud fra, at det er mig, du hentyder til, og Ja, jeg har været ansat hos TDC, men det er en del år siden, da jeg ikke syntes de behandlede mig godt.

Jeg ville dog have svaret dig på samme måde hvis det havde været CyberCity eller en anden af de danske ADSL-leverandører, som du var kunde hos.

Jeg har oplevet folk, der opgraderede fra 1024 til 2048 kbit/s i den tro, at deres download dermed blev dobbelt så hurtig, men de blev skuffede, da den server, de downloadede fra ikke understøttede den højere hastighed. Såvidt jeg kan se så anvender DR f. eks. knap 1000 kbit/s for deres højeste kvalitet, så hvis du ikke har samtidig download af andre filer eller bruger en IP-telefon, så er det slet ikke din ADSL-forbindelse, der sætter begrænsningen for den udnyttes kun 50% og en 1024 kbit/s forbindelse ville være tilstrækkeligt.

Dette er et Lav det Selv forum, og inden man starter på at lave noget selv er det da af betydning, at man foratår det, som man vil lave. Når nogen har problemer med motoren i bilen og allerede har skiftet alle mulige dele, kan det da være et godt tip, at det måske slet ikke er motoren, der har en fejl, men at de skal prøve at rense tankdækslets udluftning.

Hvis du eller andre vil vide lidt mere om transmission på Internettet så kan jeg henvise til følgende to artikler:

http://da.wikipedia.org/wiki/Internetprotokol
http://da.wikipedia.org/wiki/TCP

Men i hvert fald held og lykke med din ADSL-forbindelse.
Hej Dengo.

At bruge TDC hastigheds test er noget af det samme som når Politiet skal undersøge sig selv for fejl de har begået, som at sætte ræven til at vogte gæs !

V.h. Håndværkeren
Hej Ja jeg følte mig i lang tid snydt af tdc. samme problem som dig og samme hastighed,men sidste gang de havde en teknikker ude, (også her hos mig er der tale om langt ude på landet)Viste det sig at være en kompetent herre som precist vidste hvad fejlen skyldtes. han iagttog modemet til adsl forbindelsen og kunne konstatere efter ca 20 minutter at modemet smed forbindelsen hvert 2 minut.
Han fik fat i sin bagvagt hos tdc og fik centralkortet på min centeral skiftet fra et ældre simens til et nyere som jeg ikke kan huske navnet på. lige siden denne teknikker som ca var nr 10 i rækken var på besøg har vores forbindelse virket hele tiden og ganske upåklageligt. de tidligere teknikkere har udskiftet kabler, gravet og reageret, skiftet til andre kobber ledninger med bedre balance, givet min pc skyld for diverse. mit antivirusprogram som er gratis og derfor ikke købt hos dem fik også skylden min D-link router har ligeledes fået skyld for lidt af hvert.
når alt kommer til alt har det sammen med den sidste teknikker som skiftede kortet på centralen (jeg var desværre nødt til at få anden ip adresse men det er ligemeget nu hvor det hele kører). det var ca 15 januar det blev skiftet og 7 9 13 der har ikke været nye problemer.
MVH Erik
Hvis du kontakter TDC supporten, så kan de sende dig et program via mail, hvor du kan teste hastigheden..
Hvis den ikke passer til det du betaler for, så skal du kontakte dem med de tal der kommer frem på den test.. så retter de op på det..

Jeg har kun gode erfaringer med TDC supporten.. deres tlf er 80 80 40 20
Husk du skal bruge dit brugernummer når du kontakter dem..


Med venlig hilsen


@nn
Bredbånd og det der ligner er efterhånden hvermandseje, og er man ikke som jeg opflasket med betegnelser og forkortelser for bit og Byte, Mega og Giga - ja, så er der vel ikke noget at sige til at "hvermand" bliver forvirret.

For at præcisere:

- 1 bit er mindste måleenhed hvad angår datamængder. (forkortes b (lille b))
- 1 byte er 8 bit og forkortes B=stort B.
- K er forkortelsen for Kilo=1000 (tusind)
- M er forkortelsen for Mega=1000x1000=1.0000.000 (million)
- G er forkortelsen for Giga=1000x1000x1000=1.000.000.000 (milliard)

Når man henter data (downloader) angives hastigheden ofte f.eks 48 KB/sek.
Altså tusind(K) byte(B) i sekundet=48.000 byte i sekundet eller 384.000 bit i sekundet. (384 kb/sek).

Har man eksempelvis en forbindelse, der er benævnt "1.024/256" betyder dette 1.024Kb download og 256Kb upload.

Hvis vi ser bort fra de kontrolsignaler som også sendes frem og tilbage (og altså ikke har med den egentlige download at gøre) er den højest opnåelige downloadhastighed med den nævnte forbindelse 1.024/8=128KB/sek. Men den er altså rent praktisk ikke mulig pga. kontrol.

Og hvorfor alle de skæve tal? Det er resultatet af det binære talsystem, hvilket nok bare vil forvirre endnu mere at komme nærmere ind på.

Vil du checke din forbindelse fra din pc til det danske forbindelsespunkt DIX kan du bruge programmet fra IT-styrelsen. DEN er pålidelig.

Du finder det her: http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/

God fornøjelse (læs instruktioner på siden)

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Ja, verden er indviklet, og betegnelserne er det også.

Faktoren 1000 benævnes kilo og forkortes med et lille k, som vi anvender det i km (kilometer) og kg (kilogram).

I computersproget, f. eks i Windows anvendes betegnelsen K (stort K), der også udtales kilo, imidlertid om en faktor 1024.

Tilsvarende anvendes M (her skal det være stort) for faktoren 1.000.000 f. eks når man taler om frekvenser for radiosendere. I computerverdenen anvendes Mega (desværre normalt forkortet med et stort M) for faktoren 1024*1024=1.048.567. Derfor ser man ofte uoverensstemmelser på filstørrelser, fordi man har anvendt hver sin definition på Mega.

Med betegnelsen Giga menes i daglig tale 1.000.000.000, men i computerverdenen anvendes også værdien 1.073.741.824 med betegnelsen Giga. En enhed, der af fabrikanten angives som 1GB (=1.000.000.000 byte) vil af f. eks Windows blive angivet som 931,3 Mbyte.

Der er gjort en række tiltag for at få fastlagt nye betegnelser for computerverdenens specielle definitioner af kilo, Mega og Giga, men kun for kilo (lille hhv. stort k) er det slået igennem generelt.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis