støbning af betongulv

Hey alle.

Jeg skal til at støbe nyt badeværelsesgulv ca. 6 m2.
Jeg har isoleret med flaminge lagt armering og pex rør. Men har lige nogle spørgsmål inden jeg støber.

1. Skal elektikkeren tilslutte jord til armeringsjernet?
2. Hvor meget beton skal der bruges til 6m2? (der skal støbes ca. 10 cm)
3. er der meget at spare ved at blande selv frem for at blande tørbeton?

Kristian

 

Hey alle. Jeg skal til at støbe nyt... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som Bai7200 siger så er installationen dit ansvar.

Om der er et stort problem eller ej skal jeg ikke kunne sige - men du har ihvertfald potential livsfarlig installation...

Umiddelbart er der to løsninger - enten skal du banke ned til armeringsjernet og udligne dette eller også skal der lægges et nyt net ovenpå det eksisterende gulv der så kan udlignes hvorefter du kan lægge fliser ovenpå nettet.
Installationen er dit ansvar - men hvis du har fået en autoriseret til at lave arbejdet kan du jo stille ham til ansvar for det udførte.
så vidt jeg ved er det virksomheden som har udført arbejdet herunder jord på nettet som hæfter blandt ander fordi du ligger inde med en regning på arbejdet og det er udført af aut. derfor er det ikke dit ansvar at der er udført korrekt, dette vil i givet tilfælde være kuvøseguf for en advokat i den sammenhæng så vær ikke nervøs der, det er jeg sikker på at steinaa vil give mig ret i.
Hej Steinaa, og i andre...

Kan I ikke fortælle mig hvor i Stærkstrømsbekendtgørelsen jeg finder denne regel?

Synes da at jeg har læst den igennem flere gange, og dette vidste jeg da ikke...

Så kan jeg få et afsnit, så jeg kan læse det selv...?

vh
Jannik
Annonce
Jannik: Hvilken regel? At installationen er ejerens / brugerens ansvar? Prøv 621.1...

Får du en autoriseret til at udføre arbejdet skal han naturligvis udføre den efter gældende lovgivning - gør han ikke det er sagen - som sluppermand siger - forholdsvis simpel for en advokat at kaste sig over, men det ændrer ikke på at såfremt advokaten ikke kommer nogen vegne er det stadig ejerens ansvar at lovliggøre installationen.

Meeeen hvis du anvender en autoriseret burde der være gode chancer for at installationen er iorden og så kan vi formentlig holde advokater og dets lige udenfor.
Nej det var ikke det jeg mente.
Jeg mente at det er påkrævet at jorde nettet i betonen... hvor står det?

vh
Jannik
Da der er tale om et badeværelsesgulv ville det være nærliggende at kigge i kapitel 701 - Områder med badekar eller bruser... 701.413.1.6
lige et indspark mht betonen:

aalborgportland.dk er der en 'mængdeberegner' man kan benytte til støbeopgaver

/bjørn

Mange tak for alle de mange svar.
Sagen er den at jeg har fået muren til at støbe et helt nyt gulv i beton, jeg har ikke selv været klar over det med potentiel udligningen.
Personligt syntes jeg at den ligger hos muren, da han i principper bør orientere omkring at der er lagt armeringsnet.
Elektrikkeren har først været der efter muren, derfor er det svært for ham at jorde armeringsnettet.

Burde det derfor ikke være muren som skal gøre opmærksom på at armeringsnettet er lagt?

<p>MVH</p> <p>Ken</p>

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis