støbning af betongulv

Hey alle.

Jeg skal til at støbe nyt badeværelsesgulv ca. 6 m2.
Jeg har isoleret med flaminge lagt armering og pex rør. Men har lige nogle spørgsmål inden jeg støber.

1. Skal elektikkeren tilslutte jord til armeringsjernet?
2. Hvor meget beton skal der bruges til 6m2? (der skal støbes ca. 10 cm)
3. er der meget at spare ved at blande selv frem for at blande tørbeton?

Kristian

 

Hey alle. Jeg skal til at støbe nyt... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Lopus

Hvorfor skal det, det.. ??? :-)


Fordi det er et lovkrav, som tilmed skal udføres af aut.-elektriker.

Uden at ville hænges op på det, mener jeg det står i stærkstrømbekendgørelsen.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Armeringsnettet skal "jordes" (potentialeudlignes hvis du vil bruge et fint ord) for at sikre at alle ledende dele i rummet har samme potentiale. Dvs. hvis du står i bare fødder på dit badeværelsesgulv og der af uransagelige årsager er en smule vand der løber ned igennem diverse membraner oa. og rammer armeringsnettet så har du direkte forbindelse til nettet. Umiddelbart er det ikke noget problem, men hvis man så samtidigt forestillede sig at du satte en fod på afløbet kunne du risikere at der løb en strøm fra din ene fod og til din anden fod - dvs. igennem dig (AV!). Lad være med at spørge hvorfor der skulle være strøm i eksempelvis dit afløb, men bare accepter at det er der... Hvis du vil vide hvorfor kommer vi ud i nogle lange tekniske udredninger.

Ved at udligne nettet, sikrer du at der er den samme strøm i såvel afløb som armeringsnet og der vil derfor ikke løbe nogen strøm igennem dig når du trasker rundt i badeværelset.

Sikkerhedsstyrelsen registrerer cirka ét dødsfald om året grundet mangel på ovenstående udligning.
Citat fra spelling

jeg køber 1000 kg. muregrus hos bigbag.dk til 1150 kr. inkl. levering og 15x25 kg. cement. det kommer alt i alt til at koste ca. 2000 kr. det lyder da ikke så galt.
Kristian


Hvorfor køre du ikke ned i din lokale grusgrav og henter en trailerfuld støbemix, det koster ca.kr. 200 for 0,5 kbm. selvom du skal leje en trailer for et par timer så bliver det max 350 kr.

15 sække cement er vist lige i overkanten, kan du ikke klare dig med det halve?

Mvh

Klaus
problemet er at jeg ikke har krog på min bil se jeg skal både leje trailer og ud og låne en bil,

Kristian

 

[Indlæg slettet]
Hej Alle sammen..

i forbindelse med ovenstående punkt, kunne jeg godt tænke mig at høre om hvem ansvaret ligger hos hvis jordingen af armeringsnettet ikke er fortaget, selvom det er el arbejde, skal mureren så ikke give info til når dette kan gøre?

jeps, jeg står med lidt af et probelm da badeværelset er helt færigt.heldigvis er armeringsjernet et stykker

Er meget åben for muligheder hvorpå det vi være nemmest at løse dette.

Håber der er nogen som kan hjælpe..

Mvh. kennet larsen

<p>MVH</p> <p>Ken</p>

Det er dit absvar at din el inst er 100% lovlig, men jeg ved af erfaring at rigtig mange gulve ikk er ulignet rigtig. Men for at være helt ærlig er der nu nok ikke det store problem i det,

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis