Søger båd

Hej Alle, og glædelig jul!

Jeg har fulgt dette site i et stykke tid, og syntes at fornemme, at der her er plads til til både seriøse emner, og lidt mere "flyvske" forespørgelser..(?)...

Her kommer så et af de "flyvske":
Jeg er på udkik efter et renoveringsprojekt, en mindre/større sejlbåd.
Som småbørnsfar har jeg visse begrænsninger, bla. økonomisk, så det optimale ville sædfølgelig være at jeg kunne hjælpe en stakkel af med et strandet projekt,så hustruen kunne få anlagt den rosenhave som båden har stået i vejen for...

Lidt mere specifikt er det jeg er på udkik efter, en sejlbåd, alt fra en Juniorbåd i træ, til en glasfiberbåd, op til 25-30 fod.

Jeg har tideliger istandsat en 606èr, Juniorbåd, Svendborg Senior og diverse joller, og har så pga. ovennævnte udvidelse af familien sat min hobby på hold i en periode.
Men nu er der ved at være tid til at tage det op igen, så jeg håber at der her igennem vil kunne vise sig en mulighed.

Er der nogle der ligger inde med forslag til steder at søge, (ud over DBA), eller kender folk der evt. skal afmed deres båd, er jeg meget intereseret i at høre nærmere.

Med ønsket om et godt nytår til alle
mvh.
Køl
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Køl.
Hvis du går ind på DFÆL 's hjemmeside er der nogle renoveringsprojekter at finde.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej,

Jeg kender een som har en lille spidsgatter stående, ca 24-26 fod - kunne det have interesse ?

Mvh
Henrik.A
Spidsgatter.

Jeps, jeg har nemlig en spidsgatter stående i den længde (kunne måske være, det var den samme som ovenstående). Den står på en vogn, så det er muligt at flytte den over kortere afstande!

Men den kræver også lidt arbejde nede omkring kølen. B.la...

Vh. Thomas C
Hej Thomas og HHA!

Det lyder utroligt spændene!
Interesant, om I taler om den samme båd...

Jeg kan se ud fra jeres profiler, at I begge bor i hovdestadsområdet, (?), og jeg selv i den modsatte ende af landet, så jeg ville være glad for lidt nærmere info om båden, inden jeg starter bilen op.

Du skriver at der skal arbejdes på kølen, er det udskiftning af træ, kølbolte? Hvordan er bådens generelle stand, skrog/dæk/ruf/cockpit/mast/sejl?

Har ingen erfaring med kontakt her i gennem, hvordan gribes det an med tlf.nr./e-mail?

Tak for jeres hurtige respons!

Mvh
Køl wink
Citat fra køl

Har ingen erfaring med kontakt her i gennem, hvordan gribes det an med tlf.nr./e-mail?

Mvh
Køl wink

Send en P.B. (personlig besked) til de involverede, da det så kun er dem der kan se numre/adresser.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Annonce
Jeg tvivler på at der er tale om samme båd, den jeg har i tankerne står på Herslev havn, 8 km. nordvest for Roskilde.
Du kan evt. sende mig en privat besked med dit telefonnummer, så vil jeg give det videre til ejeren.

Godt nytår.

mvh
Henrik.A

PS: Du klikker på brugernavnet og dermed får du muligheden for at sende privat besked

Citat fra køl

Hej Thomas og HHA!

Det lyder utroligt spændene!
Interesant, om I taler om den samme båd...

Jeg kan se ud fra jeres profiler, at I begge bor i hovdestadsområdet, (?), og jeg selv i den modsatte ende af landet, så jeg ville være glad for lidt nærmere info om båden, inden jeg starter bilen op.

Du skriver at der skal arbejdes på kølen, er det udskiftning af træ, kølbolte? Hvordan er bådens generelle stand, skrog/dæk/ruf/cockpit/mast/sejl?

Tak for jeres hurtige respons!

Mvh
Køl wink
Se på Blocket.se Her er mange både til salg.
Problemet med at få varen til Danmark er en anden opgave.
Forslag er velkomne.
YAN
Jeg fandt min båd i Sverige på: http://www.blocket.se/li?q=&ca=11_s&th=1&c=18&w=3&ps=&pe=&bt= Jeg skulle godt nok ha en plastik båd, men der er mange træ joller til salg hinsidan, og til en fair pris.
Da jeg købte min båd fik jeg et tilbud mth levering fra Örebro til Randers for 5500,- DKK. Det kan da vist godt gå.
Held & Lykke med det.
Hej HHA og Køl

Nej, så var det ikke den samme båd. Der ligger vel også et par stykker rundt omkring.

Til Køl, nu har jeg ikke så travlt med at komme af med den. Det kan være det ender med at jeg restaurere den selv. Det er også et godt stykke vej for dig at køre kun for at se på den. Men du kan jo altid sende en mail hvis du skulle komme på de kanter oppe i nordsjælland.

Ellers er Sverige et godt sted at søge efter både som skrevet.

Mvh Thomas C
Hej!
Nu vi snakker links og hinsidan så kan
www.leta.se/lsk/ være alletiders ligeså, her har du også muligheden for at søge på et bestemt län.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis