Hvor er skrotpræmien størst?

Hej med jer.

Så fik fruen en ny vogn. Og den gamle skal skrottes, men hvor får man mest for et bil til skrot?

Det drejer sig om en Mitsibishi Colt 1,3 3 dørs fra 1990, kun kørt 180.000,-

Men hun ville have en ny og det fik hun så....

Markedet for biler der skal synes og har en del år på bagen er ikke vilde ;-) Så skrot er nok den mest realistiske ordning.

Men hvor får man mest for den gamle bil?

Den er på plader og bortset fra at udstødningen er ikke eksisterende er der intet til hinder for at køre til en hugger i en rimelig afstand, hvis det giver mere i kroner..

Hvor får man mere end de tilsyneladende gængse 1100 - 1200 kr ved levering af skrotbilen. Helst med mulighed for aften levering eller lørdags levering.

På forhånd tak for jere indput.

MVH Njord
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her på Djævleøen er det vistnok, eller var, i Korsør, man fik den bedste pris.
Men hør dig endelig godt for. Se på Internettet!
På alm. skrotjern fik jeg, ved nogle få henvendelser opgivet 0 - 90 øre kiloet. Det svinger altså en hel del i disse tider. Jeg har så galt hørt at en hår fået over 1 kr. pr. kg.
Jeg er færdig med at køre skrot på genbrugen! :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej med jer.

Det blev www.mantadoktoren.dk i Juelsminde der løb af med vognen....
Han gav 1700,-
Prisen er min 1400,- hos ham når man leverer vognen og lidt mere hvis den ikke er helt råden....

Så det blev en hurtig tur til Juelsminde.

MVH Njord
Nu var det jo ikke en Toyota. Men vi fik 2000kr for en Corolla i Åbenrå og det giver han for alle de skrotbiler han tager imod. Men han handler desværre kun med Toyota.
Man får 1750 mod at ordne papirene/nr-plader selv. Får mindre, hvis ophuggeren skal ordne/indsende/aflevere plader/papirene.. På biler afmeldt efter 30. juni 2002. 

Skrothandlerens evt eget bud, kan komme oven i..

Har lige skrottet min gamle Kadett ´89. Fik 0 (nul) kroner af ophuggeren/skrothandleren. Kørte den selv til ophuggeren. Jeg fik 1750 minus køreturen til Skat og Post-DK-kassen.. samt frimærke.

Har efterhånden skrottet en del biler og mange ophuggere oplyser ikke, at man kan få hele skrotpræmien fra Staten, hvis man selv ordner afmeldingen/papirarbejde..

Skulle ophuggeren have "besværet", så havde jeg fået 1200.. Brugte en 15 min på Skat og 5 min på papirene. Turen til post-Dk-kassen var vejen hjem fra Skat..

Tror samlet tidsforbrug.. Ca 50 min.. Så det må da siges at være en god timeløn.
Jeg fik 2600 for min lille ford fiesta fra 93. hos dem i videoen her. http://www.youtube.com/watch?v=fXMbe-x4tYc Den havde dog kun kørt 176.000 Km men var for rusten til at kunne betale sig at lave.

Mine plader var afmeldt dagen efter, og de behandlede mig pænt. Kunne klart anbefales.
Kr. 2200 hos Midtskrot i Hammerum ved Herning. Se evt. fin hjemmeside www.midtskrot.dk

Hundefar

Skrevet af billito på 26 maj 2009 09:25
Man får 1750 mod at ordne papirene/nr-plader selv. Får mindre, hvis ophuggeren skal ordne/indsende/aflevere plader/papirene.. På biler afmeldt efter 30. juni 2002. 

Skrothandlerens evt eget bud, kan komme oven i..

Har lige skrottet min gamle Kadett ´89. Fik 0 (nul) kroner af ophuggeren/skrothandleren. Kørte den selv til ophuggeren. Jeg fik 1750 minus køreturen til Skat og Post-DK-kassen.. samt frimærke.

Har efterhånden skrottet en del biler og mange ophuggere oplyser ikke, at man kan få hele skrotpræmien fra Staten, hvis man selv ordner afmeldingen/papirarbejde..


Skulle ophuggeren have "besværet", så havde jeg fået 1200.. Brugte en 15 min på Skat og 5 min på papirene. Turen til post-Dk-kassen var vejen hjem fra Skat..

Tror samlet tidsforbrug.. Ca 50 min.. Så det må da siges at være en god timeløn.

Hvad gør man ved en "reservedels" personbil, man har købt på tredie hånd for længe siden  (ca. 5 år), ifbm. et genopbygningsprojekt af en anden bil som dog aldrig blev til noget.
Jeg har registeringsattesten med sidste registrerede ejer og skrotbilen er komplet (kan køre) Skrothandleren vil kun give jernprisen (ca 500kr)
Man omregristerer den først, skulle ikke være noget problem når du har attesten.

Jeg plejer at få 2500 for biler i Brønderslev, endda også for min gamle Ford blå xantia, med død kobling, ellers fin stand
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis