Hvor er skrotpræmien størst?

Hej med jer.

Så fik fruen en ny vogn. Og den gamle skal skrottes, men hvor får man mest for et bil til skrot?

Det drejer sig om en Mitsibishi Colt 1,3 3 dørs fra 1990, kun kørt 180.000,-

Men hun ville have en ny og det fik hun så....

Markedet for biler der skal synes og har en del år på bagen er ikke vilde ;-) Så skrot er nok den mest realistiske ordning.

Men hvor får man mest for den gamle bil?

Den er på plader og bortset fra at udstødningen er ikke eksisterende er der intet til hinder for at køre til en hugger i en rimelig afstand, hvis det giver mere i kroner..

Hvor får man mere end de tilsyneladende gængse 1100 - 1200 kr ved levering af skrotbilen. Helst med mulighed for aften levering eller lørdags levering.

På forhånd tak for jere indput.

MVH Njord
Hej med jer. Så fik fruen en ny vogn. Og den... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af subwoof på 22 feb 2014 09:58
Man omregristerer den først, skulle ikke være noget problem når du har attesten.

Jeg plejer at få 2500 for biler i Brønderslev, endda også for min gamle Ford blå xantia, med død kobling, ellers fin stand
Omregistrering ser ikke ud til at være muligt iflg. SKAT, hvis ikke bilen synes først... 



Krav om syn inden omregistrering

Du skal have foretaget syn på køretøjet:

  • Når køretøjet har været afmeldt eller registreret i udlandet.


hvis jeg køber en doner bil til reservedele, plejer jeg altid have skrot papirene med ud til sælger. Når jeg køber billen får jeg ham til at udfylde papirerne ved købet, så er de klar til indlevering når jeg har taget de relævante dele.
Skrevet af makeit på 22 feb 2014 23:08
hvis jeg køber en doner bil til reservedele, plejer jeg altid have skrot papirene med ud til sælger. Når jeg køber billen får jeg ham til at udfylde papirerne ved købet, så er de klar til indlevering når jeg har taget de relævante dele.


Jeg har en underskrevet skrotningsattest fra den oprindelige ejer, men bilen har været handlet inden jeg købte den, så skrotningsattesten er for gammel, da den er fra før den tid hvor der også skulle ejers CPR nummer på.   Jeg tvivler på at den oprindelige ejer er interesseret i at udlevere sit CPR nummer til en for ham vidt fremmed person, så det ender nok med at jeg må nøjes med jernprisen :-(



Skrevet af polobjørn på 11 jun 2014 19:30
Hej

"Man omregristerer den først, skulle ikke være noget problem når du har attesten"

Hvis man gør det skal der så ikke betales for nummerpladerne ?

Hilsen Polobjørn


Bilen har været afmeldt længe , så den skal skal vel indregistreres igen først ?

Ok en antik tråd, som er vakt til "live" igen. (så det først bagefter)

For nogen tid siden gav en skrothandler i Skagen 2.000,- for en bil, eneste krav var at man selv leverede denne.

Ved ikke om det er sådan endnu, priserne på Gl. jern svinger nok lidt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis