Erfaringer med firmaet Bygmax

Hej!

Er der nogen der har gjort erfaringer med firmaet Bygmax?
Deres koncept er forudbetaling inden levering, men normalt er jeg skeptisk over for den type salg - er der nogen grund til bekymring?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej! Er der nogen der har gjort erfaringer med... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke presset ham.
dels skal jeg ikke bruge pladerne lige nu dels skal jeg lige have en pris fra andre ogs[.
Standard prisen hos EJem og Fix er ca 45 kr for en alm plade og nok det samme hos forskellige lavpris t'mmerhandler og her kan man normalt f[ en bedre pris ved rimelige m;ngder.

FX har jeg tidligere f[et ca 12 procent i rabat p[ 60 gulvsp[nplade hos jem og fix...

S[ en der ikke har lager omkostninger o.lign m[ da kunne g're det mindst lige s[ billigt..

Venligst Njord

MVH Njord

Hej igen smile

Måske køber bygmax ind hos jem og fix?

De plader du kan købe hos jem og fix, er de godkendt? (silvan har tilsvarende plader, men de skulle efter sigende ikke være godkendt.)

Hvis de billige plader ikke kommer fra Gyproc eller Danogips, så er de ikke armerede, og det er IKKE til at arbejde med.

Mvh
ThomasB
Det vil jeg meget stærkt gå udfra !!

Jeg ved ikke lige hvad de skal være godkendt til, norm osv. eller om der er nogen overhovedet. Men jeg vil gå ud fra at en vare der sælges til forbrugere i danmark også er lovlig at anvende !!

Men det er måske ikke nødvendigvis tilfældet ??

venligst Njord smile

MVH Njord
Hej,

Der findes gipsplader på markedet der ikke er klasse A godkendt, dvs. at de ikke må bruges til opbygning af brandklassificerede vægge/lofter. Hvor mange af dem der er i enfamiliehuse ved jeg ikke, men hvis huset ligger i skel eller er sammebygget med udhus/garage skal de pågældende vægge være brandklassificeret. I lejligheder er alle vægge/lofter brandklassificeret.

mvh
Jens
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mit hus er et ganske almindeligt 1½ plans hus der ligger midt på grunden. Så der er vel ikke nogle krav ??? Eller hvad ??

Venligst Njord

MVH Njord
Annonce
Jeg har lige kigget i bygningsreglementet for småhuse (http://www.netarkitekten.dk/kategori/loven/loven.htm) og (ak) der er desværre ikke noget der skal være nemt. De står:

4.3.2 Ydervægge, bærende vægge, søjler, bjælker, etageadskillelser og lignende konstruktioner skal udføres mindst som BD-bygningsdel 30.

Så spørgsmålet er hvordan en BD 30 bygningsdel opbygges. Og det er der eksempler på i SBI anvisning 189 (som jeg ikke kan finde på nettet). For hvis konstruktionen i sig selv er en BD 30, er der jo ikke noget i vejen for at bruge alm. gipsplader til beklædning, men hvis gipspladerne er en del af BD 30 konstruktionen sååå ..... du må på biblioteket hvis du vil være sikker.

Men er det nybygning eller renovering du er i gang med? For ved renovering kan man jo godt sige at 'der er så meget man ikke må', men ved nybygning, der skal du have din ryg fri, ellers får du helt sikkert problemerne hvis det en gang skulle gå galt.

mvh
Jens
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så er der ikke noget krav til mit byggeri på 1. salen.

De vægge der kommer her har ikke nogen bærende funktion. Og derfor må de IKKE være omfattet af DB30 kravet.

Selve etageadskillelsen er omfattet men her er det klaret ved et gipsloft.

Da dette arbejde er udført af en BYG medlemsvirksomhed må jeg gå ud fra at det er tip top OK..

Venligst Njord

MVH Njord
Enig. Så med mindre du har stråtag så er det bare go' arbejdslyst.

mvh
Jens
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil tro (jeg er ikke ekspert), at skunkvægge og eventuelle skrå vægge skal udføres som BD30 (de bærer vel taget?)

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
I denne tråd er der rodet sammen mellem to forskellige brandmæssige regler.

Der skal skelnes mellem bærende konstruktioner og overflader.

Gipsbeklædning på vægge betragtes som overflader, og om overflader i småhuse (enfamilieshuse) gælder småhusreglementets 4.3.6:

Indvendige væg- og loftsoverflader skal udføres mindst som klasse 2 beklædning.

Materialer der er klasse 2 beklædning er bl.a. profilbrædder mindst 21 mm tykke hvis der er bagvedliggende hulrum større end 25 mm. Hvis der er mindre end 21 mm hulrum kan 15 mm profilbrædder også opfylde kravet.

Dit spørgsmål gik specifikt på gipsplader.

Disse er ved 9 mm tykkelse, opsat således de ikke er større indbyrdes afstand mellem søm/skruer på max. 600 mm. svarende til klasse 1 beklædning.

Der er nogle enkelte undtagelser ved huse med 3 etager, der skal der være en BD-bygningsdel 60 og her skal man bruge 2 lag 13 mm gips på beggesider af væggen.

Så svaret:

Ved almindelige overflader i 2 planshuse er 9 mm gipsplader tilstrækkelig som overflade.

Rent praktisk er det dog noget skrøbeligt stads - så hellere en 13 mm plade eller 2 stk. 9 mm forskudt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også