planering af sand under gulvflamingo

Hvordan planerer jeg nemmest sandet der skal ligge under gulvflamingoen? Jeg har knap 4 m i bredden - er det så blot 3 vandrør man skal rette af efter? Jeg har en 2 m aluafretter med waterpas i.

Mit byggeprojekt (tilbygning på 30m2) er gået væsentlig ned i tempo, da jeg blev far for anden gang i sidste uge. Jeg synes det er et dilemma : hvis jeg passer den lille så føler jeg at jeg svigter mit projekt, men hvis jeg bruger tid på projektet, så føler jeg at jeg svigter mor og søn.
Har andre været i samme situation? og hvad har I evt. gjort for at få det bedste ud af situationen? Arbejdet om natten?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Erik.

Lidt i den sjove ende - jeg er ved at bygge til....30 m2.

Vi har 3 børn, 6 år, 3 år og 8 mdr.

Jeg skal støbe randfundament i morgen.

Her har vi lidt af det samme dillemma - uanset hvad du gør så vil en af delene blive sat til side.

Mit bedste råd, og det der egentlig ikke et bygge råd, det er at få en god snak med din "anden halvdel" bliv enig om "spillereglerne" for familietid og byggetid. Hvis man ikke får styr på den del så bliver tilbygningen med tiden unødvendig - for enten skal man sælge huset eller også bliver det for stort når man alligevel skal være alene.

Ellers må du have god vind med projektet, og iøvrigt kunne det være sjovt at udveksle erfaringer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Brandmanden:
Jeg fik gravet ud af 2 gange - først til sokkel og efterfølgende mulden fra terrændækket.
vi var 4 mand til at støbe randfundament - tog 5 timer og så gik den ene blandemaskine af 2 itu da vi var nået 2/3 - det kostede en time. Jeg har selv kørt 5 m3 jord væk (til genbrugspladsen) fra sokkeludgravning (2 dage ialt 10 timer). 15m3 muld skulle efter randfundament+lecablokke var støbt på, graves op (ligger rundt i haven + 2 m3 i "lommen" vha superskubber - den tager ca. 4 alm. trillebører af en gang). Har kørt 12-13m3 sand ind i alm. trillebør (burde igen have lejet en suberskubber - 328,- pr. dag hos Del-Pin). Skal nu have stampet det øverste lag sand 30 cm (af 40-60 cm ialt) (lejer vibrator hos Del-pin 198 pr. dag). Har gulvflamingo, rionet, gulvslanger hjemme. Håber at nå at støbe terrændæk i denne måned. Det er rart at det tidsrøvende og hårde arbejde er overstået - nu kommer det sjove snart - mure indervæg o.s.v..

NB! jeg har ingen tidsfrist, da projektet kan laves uden at det går ud over det eksisterende hus (jeg skal dog have skiftet taget i samme ombæring).
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Aftal nogle regler - f.eks. barn fra kl. 17-19, fri til byggeri derefter.

Hver 3. weekend kun familie og intet byggeri.

Noget I begge synes er fair, så har du god samvittighed og kan nyde både barn og projekt.

Og om så projektet skulle tage længere tid, er et barn og en stolt moder vel noget du ikke lige genskaber, mens der kommer masser af projekter senere i dit liv - så sæt focus på det vigtige i livet, og lad projektet komme lidt i baggrunden.

Med alderen opdager man, hvor mange ting der skulle have haft en anden prioritet, hvis man vidste som ung, hvad man opdager som ældre! men alle skal nok lave de samme fejl, for jeg ville nok ikke have hørt på dem i mine unge dage.

Held og lykke med BABY! og (projekt).

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Tillykke med familieforøgelsen

Et godt råd: skru betydeligt med for tempoet. Vent til tingene er fundet tilbage til faste rammer. Især i starten har din kone brug for meget hjælp, men baby´er sover jo en del kan du så ikke lave noget i de perioder?

mvh Anders
Annonce
-> ErikP.

Det er lidt skræmmende med detaljerne for dit byggeprojekt, størrelsen passer med vores tilbygning, vi kan ligeledes bygge til uden det berøre det eksisterende hus, ingen tidsfrist på færdiggørelsen og slutteligt skal vi også have nyt tag på både det nye og det gamle.

Lavede randfundamentet i går, nedstøbte gevindrør samtidig.

Vi var 2 mand, en fritfaldsblander 5 m3 grus 15 sække cement. Vi startede ca. 10:30 holdt en ½ times pause i midten og sluttede 17:30 - så vi brugte ca. 7 timer på de 17 meter randfundament (effektivt støbedybde ca. 80 cm.)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Erik

Bare tag det roligt jeg har 41m sokkel der skal støbes til baghus/garage, da livet er for kort har jeg valgt at,købe betonen.
Man sparer iøvrigt ikke mange penge på at blande selv, hvis man tænker på tid og slæb.

PS god arbejdslyst..
Att. Vejsgaard
Jeg kunne ikke få leveret færdigbeton direkte i sokkeludgravning på almindelig vis, da der er mere end 30 m i luftlinie fra indkørslen til tilbygningen og ingen mulighed for at køre tættere på. En betonkanon med pumpe og ekstra slanger kunne have gjort det (op over huset i 6m højde), men prisen ville blive >13.000 - dertil skulle jeg stadig lægge lecablokke m.m. så prisen for soklen ville løbe op i 18-19000.
Jeg endte på knap 10.000 for soklen alt inkl.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg faldt lige over denne "gamle" tråd.

Jeg er igang med at bygge en garage på 33 m2, anlægge ny terasse og stensætning foran vores nye tilbygning, samtidig med at jeg ikke er helt færdig med den store ombygning indendøre, som stod på henover vinteren. Vejret bestemmer så at sige hvilket af projekterne jeg arbejder med.

Jeg var så også heldig at blive far for anden gang i april.
Her foregår det så sådan, at jeg altid er igang med en af delene, og har naturligvis dårlig samvittighed over det. Samtidig sidder konen med baby inde i sofaen og har dårlig samvittighed over at det er mig der må tage det tunge slæb alene...hun vækker mig næsten aldrig når den lille vågner om natten..(jeg sover meget tungt..)

Jeg prøver dog at komme ind og lave mad med jævne mellemrum,
(men stryger så fra opvasken..) men samtidig arbejder jeg på skift,
og så skal der jo ind imellem soves om dagen...

Derudover tager jeg så tit som muligt mundtlig kontakt med vores børn, og gør opmærksom på, at hvis de skulle være i tvivl, så er jeg deres far.

Konen brokker sig aldrig, og jeg forstår det egentlig ikke...måske det er fordi hun tit får at vide at hun er smuk og dejlig...jeg ved det ikke..


AktivYamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Jeg må sige, at det er påfaldende mange, som bygger til/om samtidigt med at de lige er blevet forældre. Jeg er ingen undtagelse, sidste skud på stammen kom til i April sidste år, i November startede nedrivning af ubrugelige udhuse, og ca. 1. December blev fundamentet lavet.
Jeg bygger 70 m2 til fordelt på to plan. Det skal ikke gå ud over børnene, de har jo ikke valgt det. Der bygges fra ca. 20.00 til 22.30-23.00 næsten hver dag, jeg er ikke færdig endnu. Som konen siger, det må hellere tage lidt længere tid fremfor at det bliver på ungernes bekostning.

Du er heldig Yams, jeg hører ALT om natten, hvilket også gør, at det er mig, som står op. Hun siger: "Hvorfor vækkede du mig ikke", jeg siger:
"Jeg var jo vågen, så var der jo ingen grund til at vække dig".

Så alt i alt, må børn og byggeri planlægges i en stor hensyntagen til hinanden.

Mvh. Carsten
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis