planering af sand under gulvflamingo

Hvordan planerer jeg nemmest sandet der skal ligge under gulvflamingoen? Jeg har knap 4 m i bredden - er det så blot 3 vandrør man skal rette af efter? Jeg har en 2 m aluafretter med waterpas i.

Mit byggeprojekt (tilbygning på 30m2) er gået væsentlig ned i tempo, da jeg blev far for anden gang i sidste uge. Jeg synes det er et dilemma : hvis jeg passer den lille så føler jeg at jeg svigter mit projekt, men hvis jeg bruger tid på projektet, så føler jeg at jeg svigter mor og søn.
Har andre været i samme situation? og hvad har I evt. gjort for at få det bedste ud af situationen? Arbejdet om natten?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvordan planerer jeg nemmest sandet der skal ligge... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok tit unge familier der er nødt til at købe LDS huse, da ejendomsmarkedet er blevet en smule dyrt.

Jeg stiller mig også op i køen af nybagte forældre med et stort renoveringsprojekt og børn på 3 og 1 år.
Jeg købte for 2 år siden et 145 kvm hus, hvor alt skulle laves; vægge, lofter, gulve, gårdhave, have, oppudsning, støbning både underetagen og 1. salen.
Underetagen er færdig efter 2 år, og nu er det gårdhaven og haven der står for tur. Til vinter bliver det 1. salen.

Jeg har det ligesom Carsten, byggeriet er fra ca. 20 til 23-24 stykker om aftenen, og i weekenderne skal der være plads til at være sammen med familien. Hvis børnene ikke ser deres far fordi han altid arbejder, enten ude eller hjemme, hvad er det hele så værd.

Mottoet derhjemme er "tid har vi nok af, det er pengene der mangler", og det giver naturligvis en pokkers masse hjemmearbejde, men det er det hele værd når man står og ser på det færdige resultat.

Det kan dog være svært at finde en ordentlig balance, da det er svært at slippe det hjemlige byggeri.

Bonden
TIl opfølgning, så håbede jeg at være færdig 1.4.2004 = 1 år efter start, men jeg er stadig igang, men mangler blot : faskine, udhæng, tilslutning af gulvvarme, sidste småting på work-in closset.
Det har kostet over 1000 timer, og det har været ferie og aftenarbejde (efter ungerne er lagt i seng). Jeg vil ikke sige at jeg mangler pengene, men jeg vil have så meget for dem som muligt, man er vel jyde!

Jeg har haft mit hus i 11 år, men det var kun 108m2 og da jeg købte det var jeg selv. Da det let koster 100.000 at flytte (sælge/købe/flytteudg. m.m), valgte vi at bygge til. Huset ligger perfekt i.f.t. centrum, Kolding storcenter m.m, så jeg ville nødig flytte. Med hus, tilbygning, vinterstue, garage og værksted har jeg tørlagt 192 m2.

Jeg har været træt at projektet flere gange - når man kaster 20 timers arbjede ind uden at man synligt kommer videre, så tæger det på motivationen. Jeg har fået lov til at sove om natten.
Kontoret er flyttet ud i tilbygningen, junior2 som nu er 13 måneder er kommet ind i det tidligere kontor. Junior1 skal have vores nuv. sovev. som værelse, når vi er flyttet i tilbygningen med soveværelset. De 2 små børnev. er på 6,5 m2. Nuv. sovev. er 10,5 m2 med hel skabsvæg, så det skulle give plads til hans 25 m brio-tog.
Det er faktisk interessant at høre om andre og deres projekter og baggrunden for byggeriet.

Da jeg købte mit hus i 1996, var der 95 m2 bolig, med bl.a. soveværelse og 1 børneværelse, og så 14 m2 værksted uden lys og strøm. Men det var billigt, og der var havudsigt.
Den havudsigt er vi blevet så afhængige af, at vi også hellere ville bygge til end flytte.
Det er blevet til 121 m2, men nu med soveværelse, 3 børneværelser og kontor, yderst veludnyttet, når jeg selv skal sige det. Snart er vi færdige med 33 m2 garage, med alt hvad en mand M/K kan ønske sig..

Timerne har jeg ingen ide om, men det er mange. Jeg laver næsten alt selv, og helst uden hjælp fra venner m.m, for når de hjælper skal man også hjælpe dem, og det er altid et skidt tidspunkt de ringer..

Jeg kan godt kende det du skriver, Erik, om at køre træt. ´Man skal ind imellem tage sig sammen for at komme videre, men min erfaring er at jo længere man er i et projekt, jo sjovere bliver det.

Hvad med jer andre...hvad har i lavet?


ByggeYamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis