Lægning af "falsk" teakdæk?

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en 18-fods kabinebåd (Move 535 HT) med en herlig 50 hk Honda på rumpen.

Hun er smuk i forvejen, men jeg overvejer at få hende til at ligne en million ved at lægge 4 mm Bova-teakdæk i cockpit og på badeplatform. (Krydsfiner m. 1,5 mm teak og fuger i overfladen).
Spørgsmålet er: Findes der en lim, som nærmest suger sådan en plade på plads uden vægte eller andet pres?
(cockpitdørken er plan og glat i begge retninger. Det samme er badeplatformen, men her er overfladen nopret).
Der er tale om en glasfiberbåd.

ALLE gode råd om limning af dæk modtages med kyshånd. wink

PS: Beklager at jeg først ved en fejl bragte dette indlæg under "affugter til båd" - men sådan er det med os nybegyndere....

Lars Jacobsen
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.
Ja det var jo bedre !
Der findes kontaktlim, problemet med den er blot at den nok ikke vil holde på så udsatte steder som kockpit dørken badeplatformen ect. Skal du have noget der kan holde er du nødt til at gøre det rigtigt fra starten, d.v.s. lægge et rigtigt Teak dæk, dog i tynde lister hvor du så bruger sikaflex i nådderne, og der skal altså et pres på listerne ind til limen er tør.
De nopprede overflader skal planslibes for at få en ordentlig vedhæftning. Du kan ikke lave billig løsninger der kommer til at ligne en milion.
Spørgsmålet er så om det er det værd, for sådan et Teak liste dæk er ikke billigt.

V.h. Håndværkeren
[Indlæg slettet]

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
[Indlæg slettet]

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra Håndværkeren

Har du fået dilerium Lynæs ?
.

Som du kan se, har jeg fjernet mine indlæg i denne tråd, da de åbenbart ikke passer til din smag, og du er jo rigtig " bådebygger "rolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jamen det står da enhver frit at komme med sin mening om hvordan tingene kan løses.
Jeg skriver blot ud fra min erfaring, og jeg er ikke menings danner i dette forum. Hvis Fiona syntes det er godt nok at lime finer på så kan han jo gøre dette. Men så er det ikke en milion det ligner efter min mening, men blot noget klamp !

V.h. Håndværkeren
Sig mig var kommentaren ikke bare, fordi indlægget var dobbelt?? Og Lynæs du må sørme ikke fjerne dine indlæg - jeg har dem altid med i betragtning - forskellige vinkler er altid rare, og da lækkert en gang imellem at undgå egne dårlige erfaringer når der er andres erfaringer at trække på.

Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej Gerhard.
Det er lidt drilleri, Lynæs og jeg imellem. Men jeg syntes heller ikke han skal fjerne sine indlæg, det er godt at få så mange svar på et emne. Så kan spørgeren vælge hvilket der passer bedst til hans pengepung og formåen.

V.h. Håndværkeren
Hmmm. hvis "lidt drilleri" bevirker, at vi andre går glip af nogle gode "hint" så bør stilen måske revideres??? (Og der er jo ikke alene "spørgeren" som har glæde af svarene)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis