Lægning af "falsk" teakdæk?

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en 18-fods kabinebåd (Move 535 HT) med en herlig 50 hk Honda på rumpen.

Hun er smuk i forvejen, men jeg overvejer at få hende til at ligne en million ved at lægge 4 mm Bova-teakdæk i cockpit og på badeplatform. (Krydsfiner m. 1,5 mm teak og fuger i overfladen).
Spørgsmålet er: Findes der en lim, som nærmest suger sådan en plade på plads uden vægte eller andet pres?
(cockpitdørken er plan og glat i begge retninger. Det samme er badeplatformen, men her er overfladen nopret).
Der er tale om en glasfiberbåd.

ALLE gode råd om limning af dæk modtages med kyshånd. wink

PS: Beklager at jeg først ved en fejl bragte dette indlæg under "affugter til båd" - men sådan er det med os nybegyndere....

Lars Jacobsen
Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en 18... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej jeg ved faktisk ikke hvorfor Lynæs har trukket sine svar tilbage, det kan ikke udelukkende være bare fordi jeg er bådebygger mm. som han ellers skrev !
Gerhard har fuldstændig ret. "Drilleri" eller hvad Håndværkeren kalder det, hører ikke hjemme i en tråd, hvor der spørges til en reelt problemløsning.
Over Hækken er det rette forum for sådanne tiltag, -- ellers har jeg misforstået opbygningen af Lav-Det-Selv.

Det kan sagtens lade sig gøre med kontaktlim og teak. Jeg har i mange år haft en Maxi 84, hvor kistebænkene var beklædt med teak, som var limet fast med kontaktlim.

I øvrigt er begrebet Håndværker desværre ikke altid en kvalitetsbenævnelse,rolleyes sad , så Lynæs, frem på banen. Jeg tror, vi er mange som savner dine velbegrundede indlæg.

Mvh.
bodker

BOWA marinekrydsfiner havde på et tidspunkt en flex-teak bestående af teak lister som var limet sammen med en gummifuge - det ville være helt ideelt til dit projekt. Du undgår at skulle "råd-beskytte" krydsfineren og du får et meget større slid-lag en bare 1.5 mm. yderfiner !
BOWA har den ikke på deres hjemmeside, men prøv at ring til dem.
Jeg ville lime den fast med sikaflex 221, eller anden tilsvarende polyurethan fugemasse.

Til Lynæs, op på hesten igen !

Mvh
Henrik.A
"Delirium" Tremens :p

Ja hva er det enlig, få svaret på dette link:
http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/Deliriumtremens.htm

Jeg er af den mening at man til hver en tid skal kunne fyre en joke af. Der er dog det forbandede ved et sted som dette, at man ikke kan se folk når de siger det, så derfor kan det være enormt nemt at misforstå hva folk skriver.

Håndværkeren og Lynæs har altid (næsten) en mening og en viden om de spørgsmål der bliver stillet herinde, og det tror jeg vi er mange der lever højt på... jeg gør i hvert fald!

det er altid så rart at man tit får flere svar på de samme spørgsmål så kan man jo selv ligesom vudere hvilke råd man vil ta til sig!

Så til de mange brugere af dette forum:
1. (forfatter) Tænk dig om før du skriver noget der måske kan støde folk
2. (læser) Tag den med ro.... man har lov at lave lidt sjov så længe det er kærligt ment! rolleyes

Nå så fik i også lige min mening og skal vi så ikke slå en streg over dette inlæg (altså ikke selve inlæget).... og koncentrere vores/jeres kloge hoveder om at nørde båd, og få svaret på de mange gode spørgsmål... evt. mit inlæg om gear hø hø smile

fortsat god lørdag aften!wink

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Jeg takker mange gange for de positive tilkendegivelser, men må så sige at såfremt et indlæg bagefter bliver betegnet, som værende udtænkt i en tilstand af delerium, så kan det sgu' være det samme, men det kan da skyldes en manglende sans for humor. eller min manglende indsigt i det foreliggende emne. Det er så sådan jeg er. Jeg er ikke efter eget valg på "drille" med håndværkeren.
hilsen til alle. Erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Citat fra lynæs

Jeg takker mange gange for de positive tilkendegivelser, men må så sige at såfremt et indlæg bagefter bliver betegnet, som værende udtænkt i en tilstand af delerium, så kan det sgu' være det samme, men det kan da skyldes en manglende sans for humor. eller min manglende indsigt i det foreliggende emne. Det er så sådan jeg er. Jeg er ikke efter eget valg på "drille" med håndværkeren.
hilsen til alle. Erik





Så har du helt misforstået hvorfor jeg skrev delerium Lynæs, det var fordi du havde samme indlæg i to gange, så jeg regnede med at du rystede så kraftigt på fingeren at du fik trykket to gange.

V.h. Håndværkeren
Til de ovenstående.

Jeg takker for de gode råd, som nogen har givet, og beklager den chat-agtige flimmer, som mærkværdigvis også er opstået, og som vel hører til andre steder.

Især tak til HHA. Jeg vil kontakte Bowa igen og høre nærmere.
Dertil har jeg selv fundet frem til West-Systems, som vist nok kan levere den helt rigtige lim til formålet.
Ikke at limen "suger", men den skulle "fange" emnerne ved kontakt, så længe der ikke er tale om buede flader.

Lars Jacobsen
Hej.
Prøv lige at kikke på www.flexitec.dk. det kunne også være en løsning. Vi har her i sommer fået det lagt i hele cocpit'et, dørk og bænke, og anderumpen som en gammel elan jo har. De laver et færdigt koncept, MEN alle aftaler skal laves på skrift, og lad dem for himlens skyld ikke fuge.
Mvh autoole
Til Autoole.

Jeg tror din ide rammer i plet. Hjemmesiden hedder dog: http://www.flexiteek.dk/ , men det fandt jeg selvfølgelig ud af.
Det, man ser på siden ligner lige præcis det, som jeg forestillede mig, (og som jeg har set på mange andre kabinebåde) så jeg vil kontakte dem.
Jeg er også obs på at når der er tale om et kunststofprodukt, skal der nok anvendes en speciel limtype. Men mon ikke Flexiteek kan hjælpe her også.
Under alle omstændigheder siger jeg TAK for TIPPET!

Lars Jacobsen
Hej igen
Som jeg skrev, laver de et færdigt koncept, hvor de kommer ud og tager mål og limer produktet i, og igen HUSK alle aftaler på skrift, og fug selv, jeg har stadig et kontravers med dem p.g.a. fugning.
Mvh Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis