Akkuværktøj - hvad skal jeg vælge?

Vi havde for et stykke tid siden oversvømmelse i vores kælder, hvorved alt mit elværktøj afgik ved dødenmad

Jeg besluttede derfor at købe noget nyt kvalitetsværktøj som erstatning for det gamle, der var en skøn blanding af forskellige mærker og kvaliteter (B&D, Makita mfl.)

Jeg har besluttet mig for at købe et 18V kombisæt med minimum: slagboremaskine, rundsav, bajonetsav, stiksav og lygte.
Jeg har snævret det ind til at det enten skal være BOSCH eller Dewalt. Og her er det så jeg bliver i tvivl, for hvad er bedst

Jeg har haft fingre i begge dele og umiddelbart virker BOSCH, ved første øjekast, som en mere robust maskine i bedre kvalitet. Bedre finish og plastikkvalitet.
Alligevel er jeg i tvivl for jeg kender til flere håndværkere, der sværger til Dewalt, og der må jo være en grund til at de gør det confused
Vi havde for et stykke tid siden oversvømmelse i... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg vælger at købe Dewalt bliver det nok fra www.prishammeren.dk (det er det billigste sted jeg har været i stand til at finde) Jeg er dog interesseret i at studere andre tilbud, så til www.spotvvs.dk - har du et direkte link til dit tilbud, så jeg kan se lidt mere om, hvad der er med i det?

Jeg hælder dog stadig lidt til BOSCH, af grunde som jeg har nævnt. Så hvis der er nogen der kender et godt (dvs. billigt smile ) sted at handle BOSCH, så sig endelig til.

Nu har jeg snævret mig ind til Bosch og Dewalt, men er der andre mærker, der kvalitets- og prismæssigt kan være med disse to ?? rolleyes
Hvis det skal være bosch,så prøv at kigge hos carl-ras de har tit tilbud på de forskellige maskiner, ellers er der også makita og milwaukee.
Det er måske også vær at overvejde de ny 28/36v maskiner, de skulle ikke være så tunge iforholdt til de "gamle" 18v maskiner
Hej med jer.

Jeg kender de "gamle" mærker som Bosch, De Walt, Makita og Metabo.

Men nye som fx Milwaukee kender jeg ikke rigtigt... er der nogen der har nogle erfaringer eller referancer.

MVH Njord
njord--> Min kollega har fået en Milwaukee 18V skruemaskine. Han har ikke lavet andet end at svine den til fordi den er tung og i det hele taget ikke ligger ret godt i hånden. Han siger desuden at den lugter af billig plastik (hvordan han så end er kommet frem til det...)!!

Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at prøve den, men når jeg har, skal jeg nok give en beskrivelse... :-)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Milwaukee opkøbte Atlas copco/aeg for år tilbage, men det er rigtig nok at de gamle 18 v maskiner,vejer som et ondt år....
Men jeg synes at de er fuld på højde,med de fleste andere mærker.
Annonce
hej coes

Jeg syntes ikke www.prishammeren.dk kan sammenlignes med mit tilbud, idet der er tale om en returvare, eller sådan noget??? Desuden er jeg ikke sikker på at det er helt det samme, f.eks er slagskruemaskinen ikke den samme, (iøvrigt tror jeg kun det er en skruemaskine.) Jeg har desværre ikke et link direkte til varen, men jeg skal lægge den ind på forsiden i morgen, så vil der også stå modelnummer på de forskellige maskiner.

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk
El & vvs til spotpriser
Citat fra www.spotvvs.dk

hej coes

Jeg syntes ikke www.prishammeren.dk kan sammenlignes med mit tilbud, idet der er tale om en returvare, eller sådan noget??? Desuden er jeg ikke sikker på at det er helt det samme, f.eks er slagskruemaskinen ikke den samme, (iøvrigt tror jeg kun det er en skruemaskine.) Jeg har desværre ikke et link direkte til varen, men jeg skal lægge den ind på forsiden i morgen, så vil der også stå modelnummer på de forskellige maskiner.

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk
El & vvs til spotpriser


Det er rigtigt at en del af deres produkter er "Reconditioned" men de har også mange der er fabriksnye, se f.eks. det kit der hedder DC6AKIA, som er det jeg overvejer.
Prisen er jo ganske enkelt I ORDEN smile
Jeg har selv dewalts 18v serie, inkl. den "gamle" skruemaskine DC988 og er yderst tilfreds. Har også haft forgængeren DW997, og den kørte i 7 år uden problemer.
Har prøvet både Bosch's og Makitas 18 volts serie, og er ikke specielt imponeret. Makitaen måtte til rep efter 3 (!) dage, fordi der kom støv i gearskiftekontakten................ -DET er sgu for ringe.

Nu er der jo heldigvis delte meninger, men prøv de forskellige og find den der passer dig bedst!

Med venlig hilsen

Anders

Jeg bruger osse Dewalt til dagligt,og de bliver brugt og det kan de holde til,de har et kæmpe udvalg til deres 18V serie,nævner frit efter hukommelsen

rundsav,lygte,banjonetsav,vinkelsliber,borehammer,stiksav osv osv

Der kan de andre ikke være med.

Bosch laver dog de bedste stiksave i skarp konkurrence med Festool som bare laver alt deres værktøj i højste klasse,men det koster osse kassen.

Der er en del kampagne priser på bosch rundt omkring så det kan købes til rimelige penge,men som en anden skriver så skal du ud og have det i hånden så du kan mærke om det ligger godt i din hånd,så er mærket lidt underordnet når vi snakker Makita,Bosch,Dewalt,Metabo,Milwaukee.
Er der nogen der har erfaring med at handle akku værktøj i udlandet (nethandel).
Jeg har set at man bl.a. i USA har MEGET lave priser på bl.a. Dewalt, men besparelserne vil hurtigt blive "ædt op" af fragt, told og moms sad (se f.eks. på Maxtool).
Jeg er derfor meget interesseret, hvis nogen ligger inde med adresser til webbutikker indenfor EU, hvor man kan handle billigtbiggrin
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis