Suzuki K50 4 gear

Hej,

Min K50 trækker ikke så godt, og kører langsomt.

Der er mange gode tips på forum men ikke så megt om Suzuki K50. Jeg fik blod på tanden og begyndte at skille motoren ad og har lige nogle spørgsmål. Kan nogen hjælpe?

Når nogen beskriver hvordan man fjerner plomben ved indsugningssiden bag karburatoren lyder det så enkelt, men når jeg kigger på det ca. 7 mm hul der er kan jeg ikke forestille mig hvordan plomben er placeret og hvor og hvorledes jeg skal bore for at løsne plomben. Det er vist nødvendigt før man borer et større hul Mange siger man kan bore op til 16 mm, men jeg er bare interesseret i at få den til at køre max. 50 km. Er det så mon nok at jeg alene fjerner plomben.

Har løsnet alle skruer til gearkassen på svinghjul siden men kan ikke skille den ad. Der bliver en åbning på en halv cm men så vil den ikke mere. Skal jeg også fjerne koblingen og tandhjul og skruer på den anden side? Eller skal der bare trækkes til. Der er øjensynligt intet der holder fast på svinghjulsiden, udover tætningsringen ved gearskifter armen.

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak. Ellerer der nogen der kender til et forum hvor jeg kan få hjælp.

Mvh.

Has
Hej, Min K50 trækker ikke så godt, og kører... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Has1
Gnisten dannes ved at kontakterne åbner og afbryder forsyningen til tændspolen, derfor skal lampen slukke helt som den gjorde med den gamle kondensator.

Jeg formoder at den nye kondensator enten er defekt, af forkert type eller du er kommet til at montere eet eller andet forkert da du skiftede den.

Foreslår du bytter tilbage til den gl kondensator og arbejder videre derfra

mvh
Raun
Tak for svaret Raun,

Jeg regnede også med at der var noget helt galt men kan bare ikke forstå hvad der er lavet forkert. Måske kan jeg under lodningen være kommet til at give for meget varme??

Når jeg tager kondensatoren ud (uden nogen ledninger på) og tilslutter lampen til kondensatorens +/- pol virker den normalt som den gamle. Altså lyser lampen ikke. Lige så snart jeg lodder ledningerne(3 stk) på opfører den som beskrevet. Der er så forbindelse igennem kondensatoren og lampen lyser.

Den gamle kondensator er ikke til at kende jeg var lidt hård ved den, så jeg blir nødt til at finde fejlen.

Hilsen Has1
Prøv evt at vende polariteten på din kondensator. En kondensator er et lille batteri så det kan forklare hvorfor du kan holde liv i lampen med åbne kontakter.

Ellers tror jeg ikke jeg rigtigt kan hjælpe med fejlfinding herfra.
Mange tak Raun, men jeg tror nu ikke det har med kondensatoren at gøre. Grunden til jeg mener det er at når jeg sætter de tre ledninger som jeg mener var loddet sammen på kondensatoren sammen uden at lodde dem på kondensatoren opfører den sig som beskrevet ved at der er strøm over platin uanset om åben eller lukket.

De tre ledninger som jeg mener var loddet på kondensatoren er 1) en sort ledning, 2) en meget tynd tråd som jeg tror er fra fødespolen, samt 3) ledningen fra platin. Er nu blevet helt i tvivl om de tre ledninger var loddet på kondensatoren på den måde jeg tror. For mig virker det som om jeg skal lodde den anden ende af ledningen fra fødespolen på kondensatoren for at det kan virke. Men det kan ikke være rigtigt for den ende er skruet på kernen, som jordforbindelse.

Projektet er gået helt i stå, aner ikke hvad jeg skal stille op.

Mvh Has1
Prøv at se vedhæftede diagram over et magnettændingssystem, så tror jeg du kan se hvordan din tænding skal forbindes.

Udfra din beskrivelse skal den tynde ledning (fra fødespolen) på den isolerede del af platinerne sammen med den ene af kondensatorens poler.

Den anden pol af isolatoren skal til stel.

Kondensatoren er ikke ligeglad med hvordan den vender, jeg vil formode at + skal til spolen men du må forsøge dig lidt frem.

Held og lykke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis